Medlemmar i Falkenbergs Motorklubb - Läs och begrunda!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej alla medlemmar i Falkenbergs Motorklubb.

Magnus Mossberg, #22 i Superstock 600 här. I dag var det första kvällsträningen för året och det blev en fin afton med sol och bara ganska kallt! Kalas alltså. Arrangemanget löpte som vanligt på finfint, hojar och bilar fick mycket körtid. Kalas alltså.

Mindre kalas var att klubben höjt träningsavgiften till 500 kr. Om detta tycker jag inte! Så, jag ska skicka in nedanstående skrivelse till styrelsen och vill att ALLA som håller med i det jag säger nedan, skriver in sitt namn längst ner på listan. Kopiera listan och skriv till ert namn. Ange om ni är medlemmar, det är framför allt de jag vänder mig till.

Mvh
Magnus Mozz


Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2013. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg medlem
 
Är inte medlem i klubben men kört en del på "allmänhetens åkning" och tycker 500 spänn är ocker med tanke på hur lite körtid man får en kväll på falken (3 grupper jämfört med torpets 2 grupper och folk ska alltid ut i sandfållan och köra så blir ofta lite åkande)
 
Jag kommer ej fortsätta vara medlem hos fmk!

Medlem tycker jag absolut att du kan/ska vara, det är en fin klubb, men ta nu och skriv in ditt namn så vi kan sänka kostnaden för träningen, och så blir det bra igen!:tummenupp
 
Är inte medlem i klubben men kört en del på "allmänhetens åkning" och tycker 500 spänn är ocker med tanke på hur lite körtid man får en kväll på falken (3 grupper jämfört med torpets 2 grupper och folk ska alltid ut i sandfållan och köra så blir ofta lite åkande)

Lösningen är; Bli medlem, skriv på, så blir det billigare!
 
Håller med Klubba. 500 känns som ocker, med tanke på den lilla körtiden man får. Körde ganska mycket förra året men får nog börja tänka om ifall jag vill/kan lägga så mkt pengar på det som det kommer bli nu. (ej medlem i fmk) Dålig stil av en annars mycket trevlig klubb.
 
Ändrade år från 2013 till 2012!

8<-----------------------------



Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
 
edit :dubbelpost
 
Last edited:
Är inte medlem håller med dig fullständigt Mozz. En sådan höjning är ju knappast att bättre hjälpa medlemmar med "aktivitet och stöd".
Medlemmar bör ju såklart inte betala en avgift till sin klubb som är densamma som kommersiella aktörer behöver ta som hyrestagare till anläggningen. Visst, FMK är väl hyrestagare också men dom borde ju rimligtvis ha en mer speciell och bättre relation med motorbanan ekonomiskt.

Som medlem i LMS är det så att man löser ett träningskort för 600:- och kan träna för 50:-.
För att få det fördelaktiga priset 50kr per träning måste man ställa upp som funktionär på en(1) fredagsträning/tävlingsdag, två(2) KM eller hjälpa till på minst TRE(3) träningar (träningsledare eller flaggvakt). Om du tränar för 50 kr och inte fullgör din plikt kommer LMS efterfakturera 200kr per sådant träningstillfälle.

Träna som icke medlem kostar 350:-
Träna som LMS medlem men utan krav på att vara funkas, 250:-

Hoppas många medlemmar skriver under så att styrelsen reagerar.

//Nitrous
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
 
Visst, FMK är väl hyrestagare också men dom borde ju rimligtvis ha en mer speciell och bättre relation med motorbanan ekonomiskt.
//Nitrous

Nja... FMK (precis som LMS) äger banan så någon hyrestagare är man väl inte...
Eller?:confused:
 
Håller med Klubba. 500 känns som ocker, med tanke på den lilla körtiden man får. Körde ganska mycket förra året men får nog börja tänka om ifall jag vill/kan lägga så mkt pengar på det som det kommer bli nu. (ej medlem i fmk) Dålig stil av en annars mycket trevlig klubb.

Skriv på listan även om du inte är medlem:
2mhk - ej medlem men förare i gatgrupp
 
Är inte medlem i klubben men kört en del på "allmänhetens åkning" och tycker 500 spänn är ocker med tanke på hur lite körtid man får en kväll på falken (3 grupper jämfört med torpets 2 grupper och folk ska alltid ut i sandfållan och köra så blir ofta lite åkande)

Skriv på listan även om du inte är medlem:
Klubba - ej medlem men förare i gatgrupp
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
David Mattsson, ej medlem
 
Jag själv är inte med på Facebook, men skulle inte någon som är det kunna ta och nämna den här tråden och att folk skriver under listan???
Tack!
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
 
Priset är alltså 500:- för medlemmar dvs ingen rabatt? Förr fick man väl körningen en femtiolapp billigare när man var medlem! Tycker femhundra är lite väl saftigt för 3x20 minuters körning i bästa fall (förutsatt att alla håller sig på hjulen). Jag är inte medlem fmk sen två år tillbaka så min underskrift lär väl knappast väga tungt men jag håller med dig moss, tiden får utvisa huruvida fmk gör rätt i att höja avgiften för jag tror faktiskt inte att dom kommer att sänka den pga av en protestlista!

Ps. Vad är priset för gatförarna 2013?
 
Last edited:
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top