Medlem i SMC?

Är du medlem i SMC?

• Antal röstningar
    0

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Funderar lite på hur många här på forumet som är med i SMC.
Jag tycket att det är en självklarhet, då de "slåss för vår sak".

Inte mycket pengar + att man får en tidning i brevlådan då och då :tummenupp

tarmac skrev:
2658424 Funderar lite på hur många här på forumet som är med i SMC.

Inte mycket pengar + att man får en tidning i brevlådan då och då :tummenupp

Håller med!
Ska man kunna påverka som enskild individ så bör ett medlemsskap vara ett av de allra bästa alternativen.

jag tänkte gått med när jag var innepå deras hemsida,, men jag hjittade fan inte var man fyllde i grejer och blev medlem,, så jag sket i det..

nån kanske kan länka?

GizmoQuack skrev:
2658701 jag tänkte gått med när jag var innepå deras hemsida,, men jag hjittade fan inte var man fyllde i grejer och blev medlem,, så jag sket i det..

nån kanske kan länka?

saxat från smc's sida:

Så här blir du medlem i SMC
För att bli medlem betalar du in medlemsavgiften till PlusGirokonto 64 68 06-0. I meddelandefältet skrivar du "Ny medlem", ditt personnummer samt telefonnummer (dagtid). Vi registrerar ditt medlemskap när betalning inkommit. Medlemskortet får du cirka tre veckor efter registrerad inbetalning.

SMC har enskilt-, familje- och ungdomsmedlemskap. Medlemskapet för 2007 gäller till och med februari 2008. Du kan dessutom bli medlem i SMC genom att gå med i en SMC-ansluten klubb. Kontakta klubben!

Enskilt medlemskap kostar 350 kronor. I detta ingår bland annat tidningen MC-Folket med sju nummer per år, SMC-Kalendern (en bok i fickformat med info om träffar, klubbar, rabatter med mera) och hojkartan. Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb betalar du bara 300 kronor i årsavgift.

Familjemedlemskap kostar 440 kronor. Som familjemedlem räknas gift, sambo, egna och sambos barn. Barn är den som vid kalenderårets början är 20 år eller yngre. Trycksaker utgår endast i ett exemplar per familj men alla får medlemskort. Personnummer för varje familjemedlem måste uppges i samband med inbetalning eller nyanmälan i meddelandefältet. Är familjen samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb betalar ni bara 400 kronor i årsavgift.

Ungdomsmedlemskap kostar 225 kronor. För dig som vid kalenderårets början är under 26 år. Detta medlemskap är för övrigt identiskt med det enskilda. Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb är årsavgiften oförändrat 225 kronor.

:tummenupp Jag hade åsikter om att SMC inte tog action för oss på sporthojer för 2½ år sedan...

Nu jobbar jag där :)

Paser skrev:
2658712 Ungdomsmedlemskap kostar 225 kronor. För dig som vid kalenderårets början är under 26 år. Detta medlemskap är för övrigt identiskt med det enskilda. Är du samtidigt medlem i en lokal mc-klubb eller en riksklubb är årsavgiften oförändrat 225 kronor.
Helt klart prisvärt! Hur många här är det egentligen som måste betala fullt pris?

pw skrev:
2658469 Tidningen kunde jag vara utan, den är i mina ögon usel.

Vad saknar du i tidningen??

jag har varit med i SMC så länge jag har kört hoj men ställde mig skeptisk till dem innan dom började satsa på på SH åkare efter som jag hade synen att dom va gammel modiga och inte ville satsa på framtiden..

men iställe för att klaga så tog jag chansen förra året när jag fick möjligheten att få bli instruktör för dem och där igenom att påverka framtiden och idag så sitter jag i utvecklings gruppen för SMC Väst inom Sporthojs projektet och broms och kurvteknik och hoppas kunna påverka för oss som är under 30

/gottis stolt SH instruktör och medlem i SMC

Jag prenumererar redan på en jättedyr tidning som jag inte ofta läser. Lön & Jobb heter den och kommer med HTF-medlemskap. Behöver jag en till tidning?

Gottis skrev:
2658945 Vad saknar du i tidningen??
men iställe för att klaga så tog jag chansen förra året när jag fick möjligheten att få bli instruktör för dem och där igenom att påverka framtiden och idag så sitter jag i utvecklings gruppen för SMC Väst inom Sporthojs projektet och broms och kurvteknik och hoppas kunna påverka för oss som är under 30

/gottis stolt SH instruktör och medlem i SMC

Tja, sporthojar?
Test av de senaste neonfärgade goretexhängselbyxorna vill jag inte spendera min tid på.
Såklart att du gillar SMC när du får köra bana i form av instruktör för dem!
Men jag är fortfarande lika skeptisk till att en bankörning gör mig till en säkrare förare. Bättre möjligtvis (tveksamt iofs) men knappast säkrare.

Last edited:
pw skrev:
2658469 Tidningen kunde jag vara utan, den är i mina ögon usel.

Hållre med. Den kan de minska ner istället och lägga pengarna på mer vettigheter.
Gick med i somras. Billigare försäkring hos Folksam med 50kr/månad = 600kr/år. Ungdomsmedlemskap kostar 225kr..
Folksam var iofs i övrigt billigast för mig, så det blev ännu billigare.
Sedan blir det nog en Broms&kurv kurs till våren/sommaren = ännu billigare försäkring.
Snart får man väl betalt för att köra hoj:rolleyes: :D

Men jag stör mig rejält på att min bil, 306gti -97, kostar 730kr/månad halvförsäkring medans min VTR -97 kostar 450kr/månad halvförs... Det är väl för fan större risk att jag kraschar hojen än bilen?:huvet

SMC is the shitt..

ingen som tycker de vart på gränsen till dyrt nu? :va

ozeo skrev:
2658955 ingen som tycker de vart på gränsen till dyrt nu? :va

E man ute och slår runt en helg så bara i taxiresor e man långt över medlemsavgiften!
Så väljer man att gå hem och nyktra till på vägen så e den betald i ett nafs!:D

Jag blev tvångsvärvad av mitt försäkringsbolag för några år sedan. Ifall jag vägrade medlemsskap så skulle jag gå miste om en 10% "rabatt". Sicken jäkla utpressning. Sedan jag blev fri det villkoret har jag undvikit föreningen.

Knasknutten skrev:
2658992 E man ute och slår runt en helg så bara i taxiresor e man långt över medlemsavgiften!
Så väljer man att gå hem och nyktra till på vägen så e den betald i ett nafs!:D

nja...
super sällan o isf har jag skjuts el likn :tummenupp

Jag är med i SMC och tycker inte att det är dyrt. Speciellt inte om man uttnyttjar de rabatter och erbjudanden som finns.

Vad det gäller tidningen så läser jag det mesta i den och man får ju även mycket information om vad SMC gör och deras ståndpunkter i olika frågor. Dessutom så får man ju veta annat som är på gång i olika beslutsfrågor och lagförändringar.

Vem eller vilka förutom SMC skulle strida för eller skall man säga emot det nya försäkringförslaget som skulle höja våra försäkringar med några hundra procent...???

Kör hårt SMC! Ni har mitt stöd... :tummenupp

// Kjelle

Inte mycket pengar + att man får en tidning i brevlådan då och då :tummenupp[/QUOTE]

Jajamen, hela familjen är med! :tummenupp :)
Tidningen är väl sådär men som vanligt i en förening beror det på hur mycket medlemmarna engagerar sig...

KJECOP skrev:
2659005 Jag är med i SMC och tycker inte att det är dyrt. Speciellt inte om man uttnyttjar de rabatter och erbjudanden som finns.

Vad det gäller tidningen så läser jag det mesta i den och man får ju även mycket information om vad SMC gör och deras ståndpunkter i olika frågor. Dessutom så får man ju veta annat som är på gång i olika beslutsfrågor och lagförändringar.

Vem eller vilka förutom SMC skulle strida för eller skall man säga emot det nya försäkringförslaget som skulle höja våra försäkringar med några hundra procent...???

Kör hårt SMC! Ni har mitt stöd... :tummenupp

// Kjelle

Håller med till hundra procent, trots du e polis!=)))):tummenupp :yoparty

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back