Mediafnasket gör Mcrepotage

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
I våran C kurs, Rörlig Bild, skall vi nu göra tre stycken program som kommer att sändas på skolan till våren.
Jag tänkte helt oväntat göra ett mcrepotage..

Handlar om?
Jo, dom flesta tror ju att bikers är ena riktig farliga personer med långt skägg och skjutvapen. Jag skulle vilja visa den gemenskap som faktiskt finns :)
Och även att jag kanske följer en person en dag när man drar ut och åker motorcykel.

Problem: Det är kallt ute på kvällarna så detta kanske bara går att genomföra under en helg. Kanske nu till helgen innan snön faller..Eller nu på torsdag såvida det inte är alldeles för kallt.

Problem till: Jag behöver folk. Någon som har lust att både komma med ideér samt ställa upp o hitta på något roligt?

Jag vet att Roller tände på ideen och du ville väl vara huvudperson vad jag förstår :brynad

Så hjälp mig på den långa färden till ett MVG :rock
PM tages tacksamt emot.
/ Jannica, The mediahuuucker

Får väl tillägga att repotaget skall vara 6 min långt..

Last edited:
Bikerbitch skrev:
IJo, dom flesta tror ju att bikers är ena riktig farliga personer med långt skägg och skjutvapen. Jag skulle vilja visa den gemenskap som faktiskt finns :)

Nej, gör det inte! Då kan man ju inte skrämma folk som kör illa bara genom att ge dom onda ögat! Funkar på alla och det måste bero på att dom tror att man har skägg under hjälmen!

Komm ner till Skåne BB. Här skiner solen och fåglarna kvittar. :)

Varmt och gött som attans. Rena Maj vädret. :)
Kör du så stiftenglöder kan du till och med hinna med och köra en runda med ROH. Vi ska ju ha en träff ( :lol ) idag.

Bikerbitch skrev:
Jo, dom flesta tror ju att bikers är ena riktig farliga personer med långt skägg och skjutvapen. Jag skulle vilja visa den gemenskap som faktiskt finns :)
Då är det ingen idé att jag heller är med...
Har långt skägg och skjuter alltid skarpt :D :D :D
Är även socialt obegåvad..
Hade du inte haft så höga krav så hade jag kunna tänkt mig att
ställa upp och hjälpa dig.

Jag har ju långt hår, skägg och när jag ser farlig ut börjar folk fnissa...

Allvarligt - Åk till Knutstorp och filma på tävlingen där på lördag. Kör hoj dit också så har du en h-es roadmovie på köpet.

Du kan ju vara med och fota lite när säsongen drar igång den 2 januari.

(Säsongen slutar 31 december.)

hey bb...

har en bra synopsis klar till din film:
helt enkelt, filma en skön wheelie i 6 minuter,...

jag kan köra bilen så filmar du från bagageluckan

Jag jobbar på skägget... har ett elakt ärtrör, jag känner mig tämligen farlig :P
Synd att man inte bodde lite närmare, då kanske man hade kunnat ställa upp ;)

Raggarn skrev:
hey bb...

har en bra synopsis klar till din film:
helt enkelt, filma en skön wheelie i 6 minuter,...

jag kan köra bilen så filmar du från bagageluckan

Hmm, en wheelie i 100km/h i sex minuter blir väl en mil va?
Inte alla som sätter det vad jag vet. :p

Jag tror iofs att RoLLER har footage som du kan använda. Det är liksom ingen brist på den varan där.

Idé: Ta Tungelstafilmen som den är. Klipp sedan in en intervju med föraren (Mr XYZ) där man bara ser siluetten åsså pitchar du rösten. Ställ frågor i stil med "vad är det som får en normal människa att åka i tredubbla lagliga hastigheten?". Mr XYZ (med smurfröst): "Ååh, det är doften av gödsel från åkrarna, frihetskänslan... Det är en hojåkargrej, du skulle ändå inte fatta."
Sen ställer du frågan "när du kör om lastbilen där... TÄNK om det hade kommit en barnfamilj i mötande körfält! Hur hade du agerat då?!" varvid Mr XYZ bryter ihop och ber omvärlden om ursäkt. Sälj sen hela skiten till TV3, så kanske Mr XYZ kan göra en hacka också.

Ta inte med tungelstafilmen.

Mr YåX kör ju som en tant. Det går skitsakta hela tiden ju.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back