Med valmers på onsdagsträning

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
2380378 Näru, Valmers. Eftersom 61 mest påminde om ett innanhav idag så får du klara dig utan depåexpertis med Boshusklingande 'I'. Jag såg er verkligen fram emot att berätta vad du gör fel men jag jobbar istället för att rulla till Åsen...

Det finns tydligen inga gränser vad familjerollen ställt till med dig.

Det fanns en tid då du bara tagit ett stadigt tag i spännbanden och dragit åt växellådan på vanen lite extra, sparkat av leran på bootsen, tänt en cig och hoppat upp i vanen med kurs Gelleråsen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jalle skrev:
2380560 Det finns tydligen inga gränser vad familjerollen ställt till med dig.

Det fanns en tid då du bara tagit ett stadigt tag i spännbanden och dragit åt växellådan på vanen lite extra, sparkat av leran på bootsen, tänt en cig och hoppat upp i vanen med kurs Gelleråsen.
Jag kommer ihåg tiden för länge sedan när du stog i ett depåtält på knudan, med olja upp över öronen, fulmekandes nåt mystiskt elfel som du skyllde på efger första kvalet. Jämte dej stod Wenhov, lyckligt leende över att ha satsat på en underhållsfri suzuki istället. Nuförtiden dyker du upp i finskjortan, med ett paraply i handen, för att berätta hur snabb du var. Visst var det trevligare förr?:tungan
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Nr:18 skrev:
2380568 Jag kommer ihåg tiden för länge sedan när du stog i ett depåtält på knudan, med olja upp över öronen, fulmekandes nåt mystiskt elfel som du skyllde på efger första kvalet. Jämte dej stod Wenhov, lyckligt leende över att ha satsat på en underhållsfri suzuki istället. Nuförtiden dyker du upp i finskjortan, med ett paraply i handen, för att berätta hur snabb du var. Visst var det trevligare förr?:tungan

De tiderna kommer igen - de har egentligen aldrig försvunnit - bara legat i träda!!! Chrille verkar dock tyvärr förlorad och måste ideligen smädas för att inom det snaraste komma tillbaka, som minst i depån.

Sen ska du inte försvara Chrille, han är din bittra originalfiende!:mad:

Vem kommer någonsin att glömma den volleyboll du tryckte upp i hans ljuddämpare våren -03? Eller hans rappa kontring med att smeta in Wenhov med däckspasta och la ett Scaniaemblem bredvid hans sovsäck så att jag skulle tro han varit otrogen me dig?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jalle skrev:
2380592 De tiderna kommer igen - de har egentligen aldrig försvunnit - bara legat i träda!!! Chrille verkar dock tyvärr förlorad och måste ideligen smädas för att inom det snaraste komma tillbaka, som minst i depån.

Sen ska du inte försvara Chrille, han är din bittra originalfiende!:mad:

Vem kommer någonsin att glömma den volleyboll du tryckte upp i hans ljuddämpare våren -03? Eller hans rappa kontring med att smeta in Wenhov med däckspasta och la ett Scaniaemblem bredvid hans sovsäck så att jag skulle tro han varit otrogen me dig?
Jag försvarar aldrig pudelmannen:mad:

Hans svek när han snackade tufft hela vintern för att sedan i april bara utebli från tävlingarna tog bort hela glädjen med sprintrace. Efter det är det inget kul med 3-dagars-camping-med-löjligt-lite-körtid längre. Om du gör comeback så stannar jag kvar i R1000 nästa säsong också, så att vi kan återuppliva gamla minnen.:tummenupp
 

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Efter jag tvingade i Chrille en Smirnoff Ice i samband med mc-mässan i Gbg 2003 verkar han ha dalat o kollapsat... Kanske var det den som tog hans manlighet ifrån han. Han har väl inte klippt sig?!
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad är det för jävla spam i tråden? :mad:

Nåväl, regnutsikterna är goda i eftermiddag. Fast jag drar dit, man vet aldrig. Regnar det kan jag köpa en kopp kaffe av Mike för 79.50. Taekk.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nja, Mackan, kärringdrickan var mest pga att jag var härligt berusad, men jag har aktat mig för dylikt sedan dess. Flickdricka i stora doser kan aldrig vara nyttigt.

Och Humlan, du får se det positivt, sen jag la av har du ju börjat komma imål!!! Det var länge sen vi hörde talas om termostater och felvinklade kitfotpinnar.

För utombys folk kan jag ju meddela att regnmolnen hänger tätt över Karlstad och vi vet ju alla att valmers inte kör i blöta eftersom hojen blir så skitig. Så vad skulle jag göra på Åsen ensam utan hoj.

Men visst har man blivit lite vek av allt familjeliv, jag funderade inte ens sekund på att ta hojen idag när jag vaknade och hörde åska och hällregn. Jag gick direkct!! ut i Fårrden istället. Men jag har efter ett par års stiltje kännt att det börjar finnas tid över till annat än husrenovering och tv-kvällar så när jag säger Fårrd så menar jag det på riktigt. Inte nog med att jag har hoj utan jag är numer även en stolt ägare till en Taunus -80....med Ghia paket i form av varvräknare och taklucka.

De flesta i min omvärld tror väl att jag har tiltat helt men det är en viss tjusning i att fjäska igång en gammal förgasarford och fundera på om växelspaken kommer sitta fast alla fem mil till jobbet.....

Jalle skrev:
2380592 De tiderna kommer igen - de har egentligen aldrig försvunnit - bara legat i träda!!! Chrille verkar dock tyvärr förlorad och måste ideligen smädas för att inom det snaraste komma tillbaka, som minst i depån.
...

Vi får väl se. Jag håller på att fixa det här nu, men tar det via omvägar för att bygga upp en total uppslutning på hemma plan.

Körkort till kärringen: check
Mc-frälst styvdotter som ska ha lätt mc: check
Bil med dragkrok: check
Släpkärra: check
Hojbyte: ska ske i vinter. Något kul till tanten och något man kan sätta kraschkåpor på till gubben.

Det är en lång väg att gå och kommer säker inte flyta helt utan hinder, men fan vet om jag aldrig vill rookie-rejsa igen.
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
2380734 För utombys folk kan jag ju meddela att regnmolnen hänger tätt över Karlstad och vi vet ju alla att valmers inte kör i blöta eftersom hojen blir så skitig. Så vad skulle jag göra på Åsen ensam utan hoj.
Förrförra onsdagen fick vi ett pass på torrt. Sedan spöregnade det. Nästa pass var vi två (2) hojar på banan, en 600:a på mönstrade gatdäck och jag på slicks. Det gick inte fort, men ute i regnet var vi. Till skillnad från resten av depån. Fler frågor?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
2380755 Förrförra onsdagen fick vi ett pass på torrt. Sedan spöregnade det. Nästa pass var vi två (2) hojar på banan, en 600:a på mönstrade gatdäck och jag på slicks. Det gick inte fort, men ute i regnet var vi. Till skillnad från resten av depån. Fler frågor?
*Knaster sprak* Lystring lystring...Du daer med en vite meutorcykkeln tjoer genest av banen och in i depå, det aer ferjbudet att parkere i Ejes... Taeck *Knaster sprak*
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
2380755 Förrförra onsdagen fick vi ett pass på torrt. Sedan spöregnade det. Nästa pass var vi två (2) hojar på banan, en 600:a på mönstrade gatdäck och jag på slicks. Det gick inte fort, men ute i regnet var vi. Till skillnad från resten av depån. Fler frågor?

Å fan, har du mutat Hagster att tvätta hojen?
Hittat vattensäker frisyrgele?? Cause you're worth it!
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
2380803 Å fan, har du mutat Hagster att tvätta hojen?
Hittat vattensäker frisyrgele?? Cause you're worth it!
Frisyrgelé användes på åttiotalet, din gamle raggare. Och kanske i Arvika med omnejd även idag?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
2380960 Frisyrgelé användes på åttiotalet, din gamle raggare. Och kanske i Arvika med omnejd även idag?

Frisrygele, vax, spray?? Same shit, different name - Det är för brudar och bögar!

En gång träffade jag en frisör som trodde att jag var trendig och brydde mig och fick lov att aplllicera hårvax för det skulle bli bra minsann.
Om man bortser från att det var vidrigt att få ur så kändes som om någon hade spottat mig i huvudet....

Det är allt fan på gränsen att gå till frisören men sist jag klippte mig själv blev det.....halvbra.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dirtfighter skrev:
2383096 Vad exakt menar du med det?
Ett klassiskt uttryck som vi brukar använda när vissa i gatgrupperna kör över sin egen förmåga istället för att lära sig bankörningens grunder.

Om galningarna inte vurpar redan på banan med sina nya gathojar så är det bara en tidsfråga innan dom kommer att vurpa på landsvägen pga överskott av manliga hormoner.

Köra av sig på bana funkar inte för dessa individer, dom blir bara ännu farligare i trafiken.

Detta gäller dock inte alla!!!

valmers hur gick det på onsdagsträningen:confused:
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Dirtfighter skrev:
2383096 Vad exakt menar du med det?
Jag har kört massor av allmänhetenskörningar, och det mest bestående intrycket är vinglande hojar, kryssningsmissiler (hojar som byter spår okontrollerat), panikbromsande hojar i kurvor med krasch som följd, okontrollerade gaspådrag, rödflaggor, (kris)förarmöten i depån, skamkärror och ambulanser på banan. På en licensträning kan det många gånger vara helt kraschfritt, trots att det går mycket, mycket snabbare. Därav mina rysningar.

GSXR1100R skrev:
2383456
valmers hur gick det på onsdagsträningen:confused:
Ett pass, sedan kom monsunregnet. Personbästa igen, men 1.15-förbannelsen består. :mad:

Taekk.

/T. Alanglös
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nr:18 skrev:
Jag hann ju bara köra första passet, ren uppvärmning alltså. Du minns väl ditt uppvärmningspass i juli, då du körde 1.xx? :arsele

Dessutom hade jag kajko bromsar, måste byta vätska. Hur fan man nu gör det, sådant brukade hondaverkstaden göra när jag hade gathoj. :argpådato
 

sandstream

Guest
Nogger skrev:
2383834 ...been there done that i år... Alltså "måste" man tävla hehe licensen finns ju sen ett par år tillbaka....:tummenupp
Klart du ska tävla nästa år, jag behöver någon att fajtas med i botten :pannkyss
Du har ju en superduper-Öhlinare så du borde alltid komma före mig :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
2383657
Ett pass, sedan kom monsunregnet. Personbästa igen, men 1.15-förbannelsen består. :mad:

Taekk.

/T. Alanglös
Storkel i 250SP led av under 1 minuten förbannelsen på Sviestad i många år.

Det är otroligt svårt att lämna komforttempot när man väl har hittat det, du måste hitta någon som kör 1.14.9 som du kan ta rygg på.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top