Med valmers på onsdagsträning

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Så var det för mig också. Sen bytte jag hoj så gick det snart 1.10. Prova det du också. Kan rekommendera en SupersportR6a alternativt standard ZX6RR av modernt snitt ;)

valmers skrev:
2364960 Det otroliga är att jag verkar ha fastnat på 1.15 på Gelleråsen. Visserligen gick det några tiondelar fortare, men laptimerhelvetet vägrar masa sig under 1.15. :mad: Det borde gå 1.13 nu, efter all träning. :argpådato

/T. Alanglös
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Hagster skrev:
2363481 I fick jag till min stora förtjusning åka med min idol valmers till Gelleråsen på onsdagsträning. Vi åkte givetvis i hans feta rejsbuss. Väl på plats fick jag fixa med däckvärmarna, vilken lycka. :tummenupp Vi gick runt och hälsade på folk och jag bara njöt av att få stå i rampljuset av valmers.

En gång hade jag också lyckat att få bli vägleden av King Valmers. En sådan fin kille, jag önskar jag kunde hantera konfliktsituationer som han, få kränga på sitt 4 storlekar för litet skinnställ o vips ha bantat 5 kilo. Att kunna föra sig bland RR folkets kung Mike Luff på det sätt Valmers gör...

Åhhh, du e en gud
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jorpes skrev:
2365098 En gång hade jag också lyckat att få bli vägleden av King Valmers. En sådan fin kille, jag önskar jag kunde hantera konfliktsituationer som han, få kränga på sitt 4 storlekar för litet skinnställ o vips ha bantat 5 kilo. Att kunna föra sig bland RR folkets kung Mike Luff på det sätt Valmers gör...

Åhhh, du e en gud
Ha det är väl ingenting, jag fick tre underbara dagar på bana med legenden valmers, han öppnar dörrar inom RR som jag bara inte trodde fanns.

Notera oxo att vi har samma startnummer :kär

På bilden letar han dock efter sina kontakt-linser.
 

Bifogat

  • DSCF0126.JPG
    DSCF0126.JPG
    74 KB · Visningar: 421

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
2365181 Han inte bara ser ut som Dag Finn, han är lika vig som Bruce Lee också...
Sälj din andel i gathojen och köp en gammal fulräcer, sedan går du med i valmerssekten, vi dekalar hojen med #63, du kommer att få många fina upplevelser tillsammans med oss.

Medlemmar i sekten förutom oss är, RRacer #63, Martinus #63, Zoulfly #63, Per Björk #63.

Dessutom kan du få en stor låda med sönderdragna skruvar från dina tidigare mekförsök på gamla RR-lik som jag köpt av dig.

Vem minns inte trådar som Chrille lagar ventilsallad, Chrille skjuter av kedjan i esset på Sviestad, Chrille och Mumlan bråkar om vem som är sämst...
 
Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Detta är ju ren poesi. Jag har varit under Kommendör Valmers order på ERFet på Anderstorp med #63 RadicalRiders Racing och det var den lyckligaste dagen i mitt liv.

Jag hoppas att kanske någon gång i framtiden, när jag kan köra lika snabbt som han, att jag oxå kan få vara med i hans #63 familj. Kör iofs bara 1.11 på knutstorp men när jag inte blev klockad med almenacka så känndes det som minst 1.08 ..... det e sant!

För att göra er alla andra avis ..... jag har han på min MSN lista. DET NI!!!!

/ Mr Kär
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
2365181 Han inte bara ser ut som Dag Finn, han är lika vig som Bruce Lee också...
TÄNK om jag kunde hitta bilden på dig, där du likt en 95-åring står brevid hojen och fulmekar. Den försvann väl dock i SH-kraschen.
:argpådato
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
2365268 Sälj din andel i gathojen och köp en gammal fulräcer, sedan går du med i valmerssekten, vi dekalar hojen med #63, du kommer att få många fina upplevelser tillsammans med oss.

Medlemmar i sekten förutom oss är, RRacer #63, Martinus #63, Zoulfly #63, Per Björk #63.

Dessutom kan du få en stor låda med sönderdragna skruvar från dina tidigare mekförsök på gamla RR-lik som jag köpt av dig.

Vem minns inte trådar som Chrille lagar ventilsallad, Chrille skjuter av kedjan i esset på Sviestad, Chrille och Mumlan bråkar om vem som är sämst...
UNdrar vem som är tomten. Han som fulmekar hojar innan han säljer dem eller han som köper de fulmekade rasen inte bara en utan två gånger? :tomten

Mr K skrev:
För att göra er alla andra avis ..... jag har han på min MSN lista. DET NI!!!!

/ Mr Kär
Pffft. Vem har inet det? Jag har mobilnummer och har åkt i hans Audi.
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Gustav O skrev:
2365545 UNdrar vem som är tomten. Han som fulmekar hojar innan han säljer dem eller han som köper de fulmekade rasen inte bara en utan två gånger? :tomten
.

Dementi!!!:mad:
Lilltösen var en Pärla!

Killersukkan var det visst värre med och det enda jag kan säga till mitt försvar var att jag sålde den så billigt att Humlan ringde och skällde på mig för att jag dumpade priserna.....

Förresten, vet någon var Lilltösen tog vägen? Lever hon? Kom hon tillbaka till Sverige efter stöldäventyret? Står hon ensam och bortglöm och behöver kärlek? Ligger i en hög nånstans??
 
Last edited:

sandstream

Guest
@valmers: Du får ta rygg på mig nästa gång jag är på Åsen så ska jag visa hur låga 1,13 körs :tungan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2365600 @valmers: Du får ta rygg på mig nästa gång jag är på Åsen så ska jag visa hur låga 1,13 körs :tungan
Licens och Rookie1000 nu. :fatta!

Chrille skrev:
2365580 Dementi!!!:mad:
Lilltösen var en Pärla!

Killersukkan var det visst värre med och det enda jag kan säga till mitt försvar var att jag sålde den så billigt att Humlan ringde och skällde på mig för att jag dumpade priserna.....

Förresten, vet någon var Lilltösen tog vägen? Lever hon? Kom hon tillbaka till Sverige efter stöldäventyret? Står hon ensam och bortglöm och behöver kärlek? Ligger i en hög nånstans??
Då är han GSXR1100100000R en ännu större tomte då. Fulmekar sönder grejerna och skyller på dig. :hihi
 
Last edited:

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2365636 Då är det debut på Åsen i september alltså. :fakta
Jag ska nog ta och skaffa en ny hoj först, alternativt ändra lite på min (najja, ta bort lysen, stöd mm).
Vi får se vad de dyker upp för K5/K6:eek:r i raceutförande i vinter när K7:an kommer, ingen vill väl harva runt på en sån gammal häck då :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2365668 Jag ska nog ta och skaffa en ny hoj först, alternativt ändra lite på min (najja, ta bort lysen, stöd mm).
Vi får se vad de dyker upp för K5/K6:eek:r i raceutförande i vinter när K7:an kommer, ingen vill väl harva runt på en sån gammal häck då :D
Undanflykter, undanflykter....
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
sandstream skrev:
2365668 Jag ska nog ta och skaffa en ny hoj först, alternativt ändra lite på min (najja, ta bort lysen, stöd mm).
Vi får se vad de dyker upp för K5/K6:eek:r i raceutförande i vinter när K7:an kommer, ingen vill väl harva runt på en sån gammal häck då :D


Nu har du släppt katten ur väskan. Nu måste du köra på gelleråsen. Fixa till hojen NU!

Du kommer inte att ångra dig, som du skrev är det den yttersta formen av onani. På en tävling får du dessutom göra det med 30 andra upphetsade killar. Det finns inget bättre!
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2365545
Pffft. Vem har inet det? Jag har mobilnummer och har åkt i hans Audi.
Du har åkt i gamla sur-Audin. Den nya führerwagen är något annat; 3,2 V6, quattro, 250 PS, DSG, launch control. Pålle blev hopplöst kär efter en provtur. :fakta

sandstream skrev:
2365600 @valmers: Du får ta rygg på mig nästa gång jag är på Åsen så ska jag visa hur låga 1,13 körs :tungan
Är där i stort sett alla onsdagar. Välkommen.

Kör du 1.13 i gatgrupp med en gathoj? Imponerande visserligen, men vad kan vara kul med det? Allmänhetens avåkning ger mig rysningar.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2365733 Du har åkt i gamla sur-Audin. Den nya führerwagen är något annat; 3,2 V6, quattro, 250 PS, DSG, launch control. Pålle blev hopplöst kär efter en provtur. :fakta
Det är bara sprättar som kör Audi. :fakta

Hagster skrev:
2364287 Efter en helkväll med Svulmers så kan jag konstatera att det blev en fruktansvärt lyckad fylla, dessa gamlingar håller tillbaka med spriten så man är nästan nykter. Underbart! Dock bromsade det mitt "att-inte-röra-väldigt-fulla-brudar-sinne" såpass mycket att jag inte stoppade tungan i halsen på den fräscha, (väldigt) onyktra 81an som jag tog sällskap till taxin med. Vilket är synd. Hade jag vart med en jämnårig polare hade jag förmodligen vart lika full som henne och blivit kraftigt påsatt just nu. Men thats life när man hänger med femtiotalister.
Det tackar nog minst två föräldrar dig för, då menar jag inte valmers päron för att du förbarmar dig och umgås med den sorgliga figuren.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
valmers skrev:
2365733 Du har åkt i gamla sur-Audin. Den nya führerwagen är något annat; 3,2 V6, quattro, 250 PS, DSG, launch control. Pålle blev hopplöst kär efter en provtur. :fakta
Vilket bränsleslukande monster. Hur kan du med?

Jag ska nog bli en RR-idiot jag också, det verkar kul.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2365743 Det är bara sprättar som kör Audi. :fakta
Jag är konstant och ständigt häcklad av bittra V70 (brrrrrr!)-ägare på jobbet; "frisörbil", "Corolla", "shoppingvagn" etc. Jag bara myser. :tummenupp
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top