Med valmers på onsdagsträning

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
2013 då Rookieräjsingens bästa säsong EVER firar 10-års jubileum (det är fanimej snart...) ska vi ha en überfet reunion och ljuga om varvtider som aldrig förr. "The older I get, the faster I was" som Sundgren brukar säga.
Du är saknad av mången Jalle!!!
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Nu kan jag inte hålla mig längre..... :tungan

Kommer ihåg din "skramlasaki" på Gelleråsen -03....
Då var jag i samma sits som dig med hus, nyfödd, småttingar.
Och min hoj var ungefär likadan som din; 95 CBR 600 med glasfiberkåpor och garagelack.
(kommer du ihåg henne? http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=64170&ordning=desc )
Men håll med om att vi hade det kul iallafall :rolleyes:

Så vad hindrar dig nu?
bortsett från alla dåliga ursäkter menar jag :D:tungan:tungan

Vi hade grymt kul! :) Som singel var det emellertid inga problem att lägga kulorna på hoj, däck, etc och sedan leva på pasta, i dagsläget känns det dock föga eftersträvansvärt. Jag lägger dem hellre på boende, familj och bilen. :)
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bil är ett transportmedel. Banhoj är balsam för själen och för ditt välmående. :tummenupp

Förvisso. Men, jag prioriterar hellre familjen än att jag ska köra båge igen och familjen behöva åka en gammal skrutt-Volvo/-SAAB bara för jag ska ha en banhoj i garaget. Hellre en riktig bil och åka bra samt säkert året runt än att njuta på två hjul 3-8 gånger per år. Var sak har sin tid. Jag kanske återkommer till banan som en halt och lytt pensionär om trettio år. :)
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Förvisso. Men, jag prioriterar hellre familjen än att jag ska köra båge igen och familjen behöva åka en gammal skrutt-Volvo/-SAAB bara för jag ska ha en banhoj i garaget. Hellre en riktig bil och åka bra samt säkert året runt än att njuta på två hjul 3-8 gånger per år. Var sak har sin tid. Jag kanske återkommer till banan som en halt och lytt pensionär om trettio år. :)
Gubbe. :fakta
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Förvisso. Men, jag prioriterar hellre familjen än att jag ska köra båge igen och familjen behöva åka en gammal skrutt-Volvo/-SAAB bara för jag ska ha en banhoj i garaget. Hellre en riktig bil och åka bra samt säkert året runt än att njuta på två hjul 3-8 gånger per år. Var sak har sin tid. Jag kanske återkommer till banan som en halt och lytt pensionär om trettio år. :)

Man kan prioritera familjen på olika sätt och då givetvis välja det sätt som gynnar just DIG!
Det gör väl inget att åka omkring i en gammal Volvo om frun har en man nyligen inkommen från garaget eller från crossbanan, så harmonisk och lugn att hon bara myser av hans blotta närvaro?
3-8 ggr banåkning per år sparar massor med pengar då du inte behöver äktenskapsrådgivning, psykiatribesök eller lugnande medicin.

Och under en viss period behöver du inte ens köra, bara ta en whisky med dig ut i garaget, koppla om nån gammal kabel eller byt ett däck till lite Whitesnake så klarar du dig ett par månader till.

Du har väl hört det gamla ordspråket "Bättre att ha en racehoj i garaget än frun i en ny bil."

TJÖP!!
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Man kan prioritera familjen på olika sätt och då givetvis välja det sätt som gynnar just DIG! Det gör väl inget att åka omkring i en gammal Volvo om frun

Mjo, frun kan nog tänka sig en Volvo, men inte undertecknad. Kom inte och sabba här nu... :gnissla

en man nyligen inkommen från garaget eller från crossbanan, så harmonisk och lugn att hon bara myser av hans blotta närvaro?

Cross? Moi? Nädu! :dummer Det är säkert kul men då skakar proteserna, plomberna och knäna ur led...

Och under en viss period behöver du inte ens köra, bara ta en whisky med dig ut i garaget

Jag måtte ha det bra. slipper att gå ut i garaget för att ta mig en Lagavulin. :kär

byt ett däck till lite Whitesnake så klarar du dig ett par månader till.

Jag, byta däck? Har du blivit senil? Jag är ju marginellt händigare än Markus. :hihi

Du har väl hört det gamla ordspråket "Bättre att ha en racehoj i garaget än frun i en ny bil."

TJÖP!!

Mmm, men det är undertecknad som helst slipper gamla bilar. Båge kommer när man har råd med såväl nyare bil som banhoj.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Undanflychter som vore värdiga KlockBertil aka McB.


Mjo, frun kan nog tänka sig en Volvo, men inte undertecknad. Kom inte och sabba här nu... :gnissla



Cross? Moi? Nädu! :dummer Det är säkert kul men då skakar proteserna, plomberna och knäna ur led...



Jag måtte ha det bra. slipper att gå ut i garaget för att ta mig en Lagavulin. :kär



Jag, byta däck? Har du blivit senil? Jag är ju marginellt händigare än Markus. :hihi



Mmm, men det är undertecknad som helst slipper gamla bilar. Båge kommer när man har råd med såväl nyare bil som banhoj.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Sälj din andel i gathojen och köp en gammal fulräcer, sedan går du med i valmerssekten, vi dekalar hojen med #63, du kommer att få många fina upplevelser tillsammans med oss.

Medlemmar i sekten förutom oss är, RRacer #63, Martinus #63, Zoulfly #63, Per Björk #63.

Dessutom kan du få en stor låda med sönderdragna skruvar från dina tidigare mekförsök på gamla RR-lik som jag köpt av dig.

Vem minns inte trådar som Chrille lagar ventilsallad, Chrille skjuter av kedjan i esset på Sviestad, Chrille och Mumlan bråkar om vem som är sämst...

Pecco Bagnaia måste ha tänkt på er när han valde sitt ordinarie startnummer. Och det gick ju hela vägen till världsmästartiteln!!
 

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Ort
söderhamn
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Mjo, frun kan nog tänka sig en Volvo, men inte undertecknad. Kom inte och sabba här nu... :gnissla



Cross? Moi? Nädu! :dummer Det är säkert kul men då skakar proteserna, plomberna och knäna ur led...



Jag måtte ha det bra. slipper att gå ut i garaget för att ta mig en Lagavulin. :kär



Jag, byta däck? Har du blivit senil? Jag är ju marginellt händigare än Markus. :hihi



Mmm, men det är undertecknad som helst slipper gamla bilar. Båge kommer när man har råd med såväl nyare bil som banhoj.
Man kanske kan göra både åck... Med en förstående fru... Alla kan inte göra rätt. Men alla kan ändra sig...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top