Mcnorrs 4-dagars i finland!

Hmm.. Dit ska ju jag. Får försöka lösa detta i morgon!

Ok såhär är det sagt nu för oss:
sege å Hagster, eus å aci, pvcraketen å Victor
6 pers i 3 bussar

Ni andra, gör som ni själva vill :D

Jag och två polare kommer också.

Sån, nu ska man till Finland också. Där har jag aldrig varit :)

Don Quixote skrev:
Sån, nu ska man till Finland också. Där har jag aldrig varit :)
Ok, intressant. Då känner du säkert inte till de förfinade finska koskenkorvaritualerna. Gör iofs inget, vi lär dig. Jag kan redan nu berätta att de inte är riktigt lika stillsamma som en japansk tesittning :fyllisar

Bokar in mig ikväll. Om någon vill så finns det en plats till i bussen för en hoj. Hör gärna av er det blir billigare :)

eus skrev:
Ok såhär är det sagt nu för oss:
sege å Hagster, eus å aci, pvcraketen å Victor
6 pers i 3 bussar

Ni andra, gör som ni själva vill :D

Jaha, jag och Robban W tillhör tydligen inte någon av fina herrns bekanta!?? :mad: Jaja, du kan ta din uppsträckta näsa och dra!
Jag lär ju inte konversera med dig i baren eller hjälpa dig med finskorna!!! :4skrika

Caffe skrev:
Jaha, jag och Robban W tillhör tydligen inte någon av fina herrns bekanta!?? :mad: Jaja, du kan ta din uppsträckta näsa och dra!
Jag lär ju inte konversera med dig i baren eller hjälpa dig med finskorna!!! :4skrika
Men det visste väl för fan inte jag :mad:

Du som är så viktig kan väl skvallra lite om dina baltic lines med bottenpriser istället?
Angående det där med finskorna så kan du få lite hjälp av mig. Är det du eller jag som är desperat singel?

eus skrev:
Men det visste väl för fan inte jag :mad:

Du som är så viktig kan väl skvallra lite om dina baltic lines med bottenpriser istället?
Angående det där med finskorna så kan du få lite hjälp av mig. Är det du eller jag som är desperat singel?

Förra året åkte jag och Victor med Seawind och det funkade ju. Då pyntar man färjebiljett för bilen och i den biljetten så ingår en hytt med 4 bäddar oavsett om man åker natt eller dag. I bilen kan man alltså vara en till fyra pers för samma pris.

Vi hade då bil och släp och fick därmed straffpynta för flera extra-meter.

Hur som helst, inga av deras priser knäcker de 1290:- som kalkylator-Eus räknat fram, inte med den sjyssta rabatten :)
Utan rabatt så är de nog ett gångbart alternativ?
Båtrackaren i sig är ju ett drög men den flyter och man sov skönt i hytten, ja tänk er själva 9-10h med Victor, man drar täcket över huvudet helt enkelt.

Caffe och RobbanW övertalade mig att följa med. Lugn, lugn, jag ska inte vara i vägen för någon på banan, bara sitta i depån med öl i vanlig ordning. Kanske hålla någons cykel om jag känner mig riktigt snäll och hjälpa er att ragga på finskorna. Man går ju inte finskakurs för intet.

Caffe skrev:
Förra året åkte jag och Victor med Seawind och det funkade ju. Då pyntar man färjebiljett för bilen och i den biljetten så ingår en hytt med 4 bäddar oavsett om man åker natt eller dag. I bilen kan man alltså vara en till fyra pers för samma pris.

Vi hade då bil och släp och fick därmed straffpynta för flera extra-meter.

Hur som helst, inga av deras priser knäcker de 1290:- som kalkylator-Eus räknat fram, inte med den sjyssta rabatten :)
Utan rabatt så är de nog ett gångbart alternativ?
Båtrackaren i sig är ju ett drög men den flyter och man sov skönt i hytten, ja tänk er själva 9-10h med Victor, man drar täcket över huvudet helt enkelt.

Jag kan eventuellt ordna billigare.. 600-800 per bil.. t/r.. 4-bädds hytt.. bla bla..

Vad ni håller på, det är väl bara ta hojen på ryggen och simma?

Jag ska teama med Hagster, känns ju betryggande när han verkar ha nollkoll. :va

SISU skrev:
Jag kan eventuellt ordna billigare.. 600-800 per bil.. t/r.. 4-bädds hytt.. bla bla..
Vore väldigt tacksamt. Ska du själv köra eller?

Caffe skrev:

Du klagade inte då minnsan. :mad:

sege skrev:
Jag ska teama med Hagster, känns ju betryggande när han verkar ha nollkoll. :va

Ännu värre om ni nu ska låna mitt lik till bil. Det är en riktigt lik-bil.... Höhöhö.
Ni borde nog åka en dag i förväg om ni vill vara framme samtidigt som oss andra. Så långsam är den.

Last edited:
Någon kring Umeå/Sundsvall/Skellefteå som är intresserad av samåkning?
Ifjol var vi ett helt gäng från Umeå men i år verkar det helt dött. Eventuellt är en kille i Sundsvall intresserad av att åka dit. Man bör nog vara minst tre personer som delar på reskostnaden för tyvärr har vi bara ett rederi som trafikerar Bottenviken m.a.o rena ockerpriserna. När man väl kommit till basturisets förlovade land är det "bara" 40 mil kvar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT