McDonald Tyresö... SKITSKALLAR!!!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Vi hade en rätt gemytlig samlig vi mcdonald i Tyresö onsdagkväll.
Som vanligt så samlas traktens fjortisar och wanabees där. Moppefuckorna parkera som en påse råttor och resturangchefen (en kvinnlig) kommer ut och skriker att vi ska parkera på parkeringsplatserna och pekar på ett gäng mopeder... Vi skrattade lite och förklara att det inte var frågan om mcn utan just moppar.
Och knatar runt lite och klagar. Sen ringer hon snuten.
Snuten (en bil) står ju redan nere i korsningen ut vid motorleden.
Hör sedan chefen snacka med en kolega där hon berättar att snuten kommer att vara där om 1 minut. De skulle tydligen komma från båda hållen så att vi inte skulle kunna smita.
Vi packar oss snabbt iväg. Kör ner mot motorleden där polisen står. När vi står vid trafikljuset och väntar på grönt så slår de igång blåljusen och åker ut och spärrar av vägen. :kocko Vi kör rakt fram och vänder. Åker sedan upp mot Tyresö centrum och runt för att komma därifrån.

Altså vad fan hade vi gjort. Inte ett smack! Just pga oss hojåkare så får de en massa gäster på onsdagkvällarna. Och de ringer snuten???

Jag har inget att dölja, möjligen slitet bakdäck då... men blir så förbannat irreterad på grejjen, och att snuten lägger så mycket på att sätta dit folk när man inte gjort ett skit.

En sak är dock säker. Kommer inte handla där något mer!!!

Ja vad ska man säga?
Men varför smet ni när ni inte gjort något olagligt?

Poliserna som stod i korsningen var arga, för jag gjorde bus med dom.

SEJ ATT JA E COOL RA!!!!!!!!!!

varför stack ni från mcd'????

köp en glass så har ni rätt att använda parkeringen vilket ni även annars har..

Vilka problem folk har!!
Ska klargöra att jag inte tänkte på den kvinnliga restaurangchefen då då.

Har man inget att dölja så gör det väl inget om polisen kommer. Har man tur så buntar de ihop moppefjunisarna och ger dem smisk på bara stjärten för sina illegala parkeringar.

Som Alex skrev, chilla lite, köp en glass och titta på fjortisarna. :)

Caffe skrev:
Vilka problem folk har!!
Ska klargöra att jag inte tänkte på den kvinnliga restaurangchefen då då.

Jaja Hmm det är ju kul när polisen kommer och plockar oss pga miniplåtar, ej godkända blinkersar och så vidare...
Orka stå med i en storkoll när man kan ha kul och åka. Har jag ett problem då?
Men du kör kankse aldrig med lite slitet däck eller med otillåtet buller eller nått annat.

Och varför ringa polisen för nada? dvs boka upp resurser för något sådant.
Med den erfarenhet jag har av polisen arbete i sthlm på onsdagar så tvivlar jag starkt på att de skulle bry sig i moppefolket när vi är där.

Edit: Vi smet inte. Polisen gjorde inte någon ansatts till att stoppas oss när vi vände. Vi åkte sen lugnt och makligt genom centrum och vidare...

Last edited:
SENSEI skrev:
Jaja Hmm det är ju kul när polisen kommer och plockar oss pga miniplåtar, ej godkända blinkersar och så vidare...
Orka stå med i en storkoll när man kan ha kul och åka. Har jag ett problem då?
Men du kör kankse aldrig med lite slitet däck eller med otillåtet buller eller nått annat.

Och varför ringa polisen för nada? dvs boka upp resurser för något sådant.
Med den erfarenhet jag har av polisen arbete i sthlm på onsdagar så tvivlar jag starkt på att de skulle bry sig i moppefolket när vi är där.

Egenskapade problem, det får du ingen sympati för.
Slitna däck, iaf bak har nog de flesta någon eller några ggr per säsong och bullret får de ju inte mäta eftersom det inte fanns några riktlinjer eller hur det var.
Miniskylt och annat som polisen gillar att klanka ner på är bara löjligt och besvärligt. Finns ju fräscha grejor som klarar en besiktning, köp sådant och le mot poliskonstapeln. :tungan

Kan avslöja att Mattias körde förbi polisen med en trasig glödlampa i baklyset och felvända kalsonger, fett med illegalt!

Den mannen är en rebell :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Caffe skrev:
Kan avslöja att Mattias körde förbi polisen med en trasig glödlampa i baklyset och felvända kalsonger, fett med illegalt!

Har du verkligen en Ken tate-trimmad båge?

Ang. frånkörningen av snuten: Lönt o dra. Fin inställning de kommer ha nästa gång.

Mavve skrev:
Har du verkligen en Ken tate-trimmad båge?

Ang. frånkörningen av snuten: Lönt o dra. Fin inställning de kommer ha nästa gång.

Visst, med både skylt och blinkers för att lura snuten vettu.
Jag är en förklädd Ghostrider :gnissla

Caffe skrev:
Egenskapade problem, det får du ingen sympati för.

Men lol Var jag ute efter sympatier kanske? Nope.
Suck säger jag bara. Altså det klagas en jäkla massa på er när ni råkar ut för nått och ni anser då att snuten skall använda sina resurser på ett bättre sätt. Det bästa sätter är ju då att ringa snuten och bussa dem på hojåkare som inget gjort. Hmm så den bruden gjorde helt rätt... Det är bra det.
Polisen närvaro hade redan stävjat busåkandet. Alla stod och snackade och hade allmänt trevligt. Och då ringer hon snuten.

Angående buller så kan du bli skickad för ombesikting bara på en misstanke typ.

Förövrigt så är min hoj helt ok. (förutom däcket då)

Last edited:
Caffe skrev:

Nä, inget sånt häftigt. Jag åkte förbi Tyresö ut mot [vafandetnuheter] i strax över laglig fart. Efter ett övergångsställe med fartgupp står farbror polisen inne på lokalgatan. Jag ser dom och bromsar lagom hårt (ögontjänare, javisst), och när jag åker förbi blir de väldigt ivriga och börjar prata i radion och greja. Jag gissade på att de hade en patrull längre fram, så jag vände i nästa korsning inom synhåll för poliserna. Då fick de jättebråttom, och slängde sig i bilen. Då gasade jag på måttligt, man är ju ingen brottsling. Sen svängde jag in på lokalgatan som de stod på. Jag mötte dom i en halvskymd kurva och vinkade glatt. Sen åkte jag över gräset och ut på "stora vägen" så jag kom ut bakom dom. Då åkte de och ställde sig i korsningen vid McD, fast beslutna att sätta dit nästa jävel som körde omkring med slitet bakdäck.

Så, där sprack min hjältestatus. Jag skulle ha kört på Caffes version, kanske... :va

Inte skulle då jag sticka när det är mopederna som drar till sig polisen.
Man kan ana nåt annat mellan raderna på nåt sätt.

Last edited:
SENSEI skrev:
Men lol Var jag ute efter sympatier kanske? Nope.
Suck säger jag bara. Altså det klagas en jäkla massa på er när ni råkar ut för nått och ni anser då att snuten skall använda sina resurser på ett bättre sätt. Det bästa sätter är ju då att ringa snuten och bussa dem på hojåkare som inget gjort. Hmm så den bruden gjorde helt rätt... Det är bra det.
Polisen närvaro hade redan stävjat busåkandet. Alla stod och snackade och hade allmänt trevligt. Och då ringer hon snuten...

Klart du är ute efter sympati, varför annars göra ett snyftigt sympativädjande inlägg om alltings jävlighet. Du tycker att du inte gjort något fel, att någon annan gjort något fel, att du blivit felaktigt utpekad och dessutom känner du dig småskyldig.

Om du verkligen har något emot resturangchefen varför inte då prata med henne? Folk gör sällan saker för att jävlas med andra, det finns oftast en förklaring. Hon kanske var allmänt trött på att försöka bedriva en seriös serviceverksamhet bara för att få kunderna bortskrämda av fjortisar och hojåkare som anväder resturangen som sin egna fritidsgård och rakan som sin egna strip. Den restaurangen står och faller knappast med det tillskottet onsdagskvällarna gör i deras kassa, det är snarare en droppe i havet. De hade säkert sålt lika mycket till andra kunder om inte onsdagsgänget var där och skrämde bort dem.

Hade ni bara suttit kvar på era stolar och myst hade det säker inte hänt något annat än att polisen bett fjårtisarna att parkera om sina mopeder.

Vill man vara en onsdagsbusare och leva upp till sporthojsmyten får man ta sådana saker, det komiska är att de flesta gillar det. Så fort ni fick höra tt snuten var på ingång var in bara tvungna att dra, eller hur? Man vill ha snuten efter sig, var lite busig sådär, lite Living On the Ege liksom. Barnsligt? Javisst men sålänge man inte gnäller över det är det helt ok att vara barnslig.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back