Mc tur till norge

haha alla vill överallt :P så vi skulle ju kunna ta en runda .. börja i falun, sen till norge ( polare sa att ALLT var asdyrt där... pizza me läsk = 100 spänn)..
sen ner förbi mitt hus o kolla till mor o far.. eller nått ja venne sen till danmark, tyskland ? :P

Ähh klaga inte. det är kul att köra. Men norge är finfint, bara jag slipper uppleva trollstigen en gång till :D

Checka rutten:
Falun->
Norge->
Danmark->
Tyskland->
Holland->
Frankrike->
Storbritaninen->
Frankrike->
Spanien->
Frankrike->
Schweiz->
Italien->
Österrike->
Genom nån öststat->
Finland->
Hem.

:)

hmmmm :P får nog byta ut alla delarna på hojjen en 10 gånger innan vi är hemma :D men visst sure, låter coolt...
åkte småvägar från sthlm till jkpg förra sommaren, tog ca. 7 timmar... då var (för det mesta) 70-90 vägar.. ~350km.. så det kommer ta ett tag om vi åker :)

hoppas inte ni andra har übertrimmade små liv, för min är helt orörd om man kan säga så :P

Ähh klaga inte. det är kul att köra. Men norge är finfint, bara jag slipper uppleva trollstigen en gång till :D

:S trollstigen ? känd på nått sätt eller ?

Vafan yrar ni om.. Norge?! Klart man ska till Danmark & campa i sommar! =D

Fan i närheten av Legoland typ där finns några så jävla fina vägar. Danmark är ju rätt platt, men typ i närheten där nånstans så går det lite upp och ner och hit och dit och finns faktiskt lite skog!

Måste dra dit nångång med hojen! :D

hmmmm :P får nog byta ut alla delarna på hojjen en 10 gånger innan vi är hemma :D men visst sure, låter coolt...
åkte småvägar från sthlm till jkpg förra sommaren, tog ca. 7 timmar... då var (för det mesta) 70-90 vägar.. ~350km.. så det kommer ta ett tag om vi åker :)

hoppas inte ni andra har übertrimmade små liv, för min är helt orörd om man kan säga så :P

Min är också helt orörd :näsblod

Last edited:

Hoppas vi får ihop ett gäng uddevallare, alingsåsare etc. som hänger på till danmark så kan vi ha lite kul, inte så lite kul heller :D
Fan va allt hade blivit roligre om det ej fanns vinter :O

Last edited:
Hoppas vi får ihop ett gäng uddevallare, alingsåsare etc. som hänger på till danmark så kan vi ha lite kul, inte så lite kul heller :D

Jag hänger på.
Min mormor/morfar bor i uddevalla så vi kan väll dra en repa nån gång när jag är där uppe?

GaaAh, orka åka så jävla långt :P fick ju damp när jag åkte ut till stugan och det var ju ändå bara 10 mil :P

Ot: Ingen som har nån koll på om det blir nån 125a träff i sommar? :)

:kiss

Man tackar bara inte nej till denhär vägen:kär

1256492-Trollstigen-ndalsnes.jpg

Last edited:
:S trollstigen ? känd på nått sätt eller ?

Mjo, den byggdes väll av tyskarna under andra världskriget och går högt uppe i ett jävla berg utan anledning :S, sen finns trollväggen i samma berg. Ska se ifall jag har kvar några bilder där ifrån.

oj oj , det fanns visst lite intresse :D
jag ska lätt vara med om jag tar mc kort :confused:

det enda problemet nu är att övertala min mamma :huvet

Självklart är jag och några polare med till Danmark, Jag och Grappy har snackat mycket om detta resan är väl ca 99% klar för avfärd :D :tummenupp

bla bla bla..

Nej klart du kan va på, i Norge är de tydligen mest 80 vägar och hårda böter så de är nog inga problem :pannkyss

Fyfan va härligt att se att det är många som är sugna att vara med :yoparty Hur många äre som vill vara med om vi utgår från någonstans i dalarna där jag och drysen håller hus? :) vore fett kul om man blev några stycken som drog iväg och hyrde några stugor i Norge. Maten är som sagt rätt dyr men hur mkt äter man på ett par dagar? :rolleyes: det ska inte vara så dyrt att hyra stugor, runt 100 spänn/person har jag hört.

Btw, hur citerar man flera i samma svar?

Jo de skulle inte vara helt fel de heller. å deras alkohollagar gör väl inte saker sämre heller :tummenupp synd att de e så jävla långt bort till närmaste färjan sett ifrån falun :huvet

Last edited:
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back