Mc tur till norge

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Tjenare är de nån/några här som har åkt på en mc tur till norge? Jag är sugen på att åka till norge i ett par dagar i sommar och funderar på att dra dit med några polare. Nån som vart där och kan rekomendera bra ställen att åka till? och bra ställen att övernatta på?

Eller kanske nån mer som är sugen att hänga på kanske? :tummenupp

Tjenare är de nån/några här som har åkt på en mc tur till norge? Jag är sugen på att åka till norge i ett par dagar i sommar och funderar på att dra dit med några polare. Nån som vart där och kan rekomendera bra ställen att åka till? och bra ställen att övernatta på?

jag och en polare ska dit i sommar och sova på hotell och åka dem omtalade vägarna. ska bli kul.

som gjort för att hojen skall rasa bara :pannkyss

nejdå. Min rs har då pallat 650 mil utan ras hitills så då borde en norgetripp gå fint också :tummenupp men skulle den rasa 50 mil in i norge så vore de ju toppen :D

NiklasL, vart tänker du åka in i norge nånstanns? jag tänkte isf åka via sälen och in den vägen.

nejdå. Min rs har då pallat 650 mil utan ras hitills så då borde en norgetripp gå fint också :tummenupp men skulle den rasa 50 mil in i norge så vore de ju toppen :D

NiklasL, vart tänker du åka in i norge nånstanns? jag tänkte isf åka via sälen och in den vägen.

blir nog antagligen samma väg, har inte planerat allt än. Har mest bara kommit till punkten där vi bestämt att det skall göras denna sommar :)

Dom 650 milen har du ju inte kört non stop. jag menar. en 2-takts hoj mår nog inte särskilt bra av köras 50mil+ per dag.. menar då främst pga då ligger man ju jämna varv osv..

Jag var i norge förra året och åkte hoj (visserligen bakpå men)
Det är dyrt... och vissa vägar är väl inte dom bästa :gnissla . Men jag är på tror jag :) :rolleyes:

jag kan nog vara på när sommarlovet kommer :D skulle vara kul... fast lite långt upp till falun ? ska ni till oslo eller är det bara rakt västerut där ni bor eller ? :) intresse här iallafall

Jag hänger med Isse! :banana

jag kan nog vara på när sommarlovet kommer :D skulle vara kul... fast lite långt upp till falun ? ska ni till oslo eller är det bara rakt västerut där ni bor eller ? :) intresse här iallafall

Äh, de ä inte långt till Falun, i sommras när jag och farsan kollade lägenheter här uppe till mig så körde vi fram och tillbaka till Blekinge på samma dag :näsblod. Du kan slagga hos mig annars.

Tror det bara är västerut Isse menar. :)

Last edited:
Så farligt är det inte om hojen skär, Finns alltid kunnigt folk i närheten. Ta dock med bra me pengar.

haha alla vill överallt :P så vi skulle ju kunna ta en runda .. börja i falun, sen till norge ( polare sa att ALLT var asdyrt där... pizza me läsk = 100 spänn)..
sen ner förbi mitt hus o kolla till mor o far.. eller nått ja venne sen till danmark, tyskland ? :P

Checka rutten:
Falun->
Norge->
Danmark->
Tyskland->
Holland->
Frankrike->
Storbritaninen->
Frankrike->
Spanien->
Frankrike->
Schweiz->
Italien->
Österrike->
Genom nån öststat->
Finland->
Hem.

:)

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back