Mc tur till norge

haha alla vill överallt :P så vi skulle ju kunna ta en runda .. börja i falun, sen till norge ( polare sa att ALLT var asdyrt där... pizza me läsk = 100 spänn)..
sen ner förbi mitt hus o kolla till mor o far.. eller nått ja venne sen till danmark, tyskland ? :P

Ähh klaga inte. det är kul att köra. Men norge är finfint, bara jag slipper uppleva trollstigen en gång till :D

Checka rutten:
Falun->
Norge->
Danmark->
Tyskland->
Holland->
Frankrike->
Storbritaninen->
Frankrike->
Spanien->
Frankrike->
Schweiz->
Italien->
Österrike->
Genom nån öststat->
Finland->
Hem.

:)

hmmmm :P får nog byta ut alla delarna på hojjen en 10 gånger innan vi är hemma :D men visst sure, låter coolt...
åkte småvägar från sthlm till jkpg förra sommaren, tog ca. 7 timmar... då var (för det mesta) 70-90 vägar.. ~350km.. så det kommer ta ett tag om vi åker :)

hoppas inte ni andra har übertrimmade små liv, för min är helt orörd om man kan säga så :P

Ähh klaga inte. det är kul att köra. Men norge är finfint, bara jag slipper uppleva trollstigen en gång till :D

:S trollstigen ? känd på nått sätt eller ?

Vafan yrar ni om.. Norge?! Klart man ska till Danmark & campa i sommar! =D

Fan i närheten av Legoland typ där finns några så jävla fina vägar. Danmark är ju rätt platt, men typ i närheten där nånstans så går det lite upp och ner och hit och dit och finns faktiskt lite skog!

Måste dra dit nångång med hojen! :D

hmmmm :P får nog byta ut alla delarna på hojjen en 10 gånger innan vi är hemma :D men visst sure, låter coolt...
åkte småvägar från sthlm till jkpg förra sommaren, tog ca. 7 timmar... då var (för det mesta) 70-90 vägar.. ~350km.. så det kommer ta ett tag om vi åker :)

hoppas inte ni andra har übertrimmade små liv, för min är helt orörd om man kan säga så :P

Min är också helt orörd :näsblod

Last edited:

Hoppas vi får ihop ett gäng uddevallare, alingsåsare etc. som hänger på till danmark så kan vi ha lite kul, inte så lite kul heller :D
Fan va allt hade blivit roligre om det ej fanns vinter :O

Last edited:
Hoppas vi får ihop ett gäng uddevallare, alingsåsare etc. som hänger på till danmark så kan vi ha lite kul, inte så lite kul heller :D

Jag hänger på.
Min mormor/morfar bor i uddevalla så vi kan väll dra en repa nån gång när jag är där uppe?

GaaAh, orka åka så jävla långt :P fick ju damp när jag åkte ut till stugan och det var ju ändå bara 10 mil :P

Ot: Ingen som har nån koll på om det blir nån 125a träff i sommar? :)

:kiss

Man tackar bara inte nej till denhär vägen:kär

1256492-Trollstigen-ndalsnes.jpg

Last edited:
:S trollstigen ? känd på nått sätt eller ?

Mjo, den byggdes väll av tyskarna under andra världskriget och går högt uppe i ett jävla berg utan anledning :S, sen finns trollväggen i samma berg. Ska se ifall jag har kvar några bilder där ifrån.

oj oj , det fanns visst lite intresse :D
jag ska lätt vara med om jag tar mc kort :confused:

det enda problemet nu är att övertala min mamma :huvet

Självklart är jag och några polare med till Danmark, Jag och Grappy har snackat mycket om detta resan är väl ca 99% klar för avfärd :D :tummenupp

bla bla bla..

Nej klart du kan va på, i Norge är de tydligen mest 80 vägar och hårda böter så de är nog inga problem :pannkyss

Fyfan va härligt att se att det är många som är sugna att vara med :yoparty Hur många äre som vill vara med om vi utgår från någonstans i dalarna där jag och drysen håller hus? :) vore fett kul om man blev några stycken som drog iväg och hyrde några stugor i Norge. Maten är som sagt rätt dyr men hur mkt äter man på ett par dagar? :rolleyes: det ska inte vara så dyrt att hyra stugor, runt 100 spänn/person har jag hört.

Btw, hur citerar man flera i samma svar?

Jo de skulle inte vara helt fel de heller. å deras alkohollagar gör väl inte saker sämre heller :tummenupp synd att de e så jävla långt bort till närmaste färjan sett ifrån falun :huvet

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard