Mc-tjuv krockade i Upplands Väsby

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
2011-07-29 08:12, Trafikolycka, personskada, Upplands Väsby

Herrgårdsvägen

Polispatruller och ambulans kallade till platsen med anledning av att en motorcykel och en personbil kolliderat. motorcykelföraren ska enligt uppgift vara lindrigt skadad och förd till sjukhus. Motorcykeln som han färdades på visade sig vara stulen.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/

2011-07-27 15:42, Motorfordon, stöld, Stockholm
Åkeshovsvägen, Åkeslund

Polis är på väg till platsen efter uppgifter från en anmälare att en man försöker tillgripa hans motorcykel. Ägaren ser mannen stå och försöka bryta upp motorcykelns lås.

En man har gripits i anslutning till platsen av beordrad polispatrull.

Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Västerort

http://www.polisen.se/Stockholms_la.../2011-07-27-1542-Motorfordon-stold-Stockholm/

2011-07-29 08:12, Trafikolycka, personskada, Upplands Väsby

Herrgårdsvägen

Polispatruller och ambulans kallade till platsen med anledning av att en motorcykel och en personbil kolliderat. motorcykelföraren ska enligt uppgift vara lindrigt skadad och förd till sjukhus. Motorcykeln som han färdades på visade sig vara stulen.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/

Förövaren fick brutet ben och bruten arm. Han flög in i ett räcke efter kollisionen med bilen.

Det är min kompis hoj det handlar om. Jävligt surt, han tog A-kortet på tisdagen, på söndagen var hojen snodd och sen då kraschad på torsdagen.

Verkstan säger just nu nånstans mellan 20 och 30000 i skador så han hoppas på att försäkringsbolaget bara ger honom slantarna istället.

Det är min kompis hoj det handlar om. Jävligt surt, han tog A-kortet på tisdagen, på söndagen var hojen snodd och sen då kraschad på torsdagen.

Verkstan säger just nu nånstans mellan 20 och 30000 i skador så han hoppas på att försäkringsbolaget bara ger honom slantarna istället.

Får man fråga vad det var för hoj?

Tråkigt när man blir lidande för andras idioti. Särskilt nu om han precis tagit kortet och det faktiskt är hojsäsong! Ska de laga så är ju säsongen rökt...

hoppas fanskapet får bestående men så han aldrig kör hoj igen

Skärp dig. Visst, det är jävligt surt att bli av med saker på det här sättet, men det är materiella ting. Att önska att nån får bestående men är ju bara så jävla barnsligt.

Vad tror du kostar mer; ersätta en hoj för 35000:- eller låta staten ta hand om en handikappad person i en sisådär 30-40 år.

Vi kan önska att han fick sig en ordentligt kyss och straff, men än viktigare att han fattar att man inte gör sånt, det är det som vi alla tjänar på.

EDIT: Just ja, måste kännas jävligt surt att bli av med hojen, sov rätt dåligt jag när jag för första gången parkerade min hoj utanför min lägenhet. Vet aldrig vad de där jävla pensionärerna kan itta på i grannhuset liksom...

Last edited:
Vi kan önska att han fick sig en ordentligt kyss och straff, men än viktigare att han fattar att man inte gör sånt, det är det som vi alla tjänar på.

Håller med.

Jag hoppas bara för min kompis skull att FB inte drar ut på tiden utan cashar ut honom rätt direkt, så han kan köpa en ny hoj och köra lite innan det blir vinter.

Ska slå en pling till honom och höra om dom har sagt nått än.

Blir nog inlösen om det är mer än 30.000 i skador.. Synd, men så brukar det bli. Fördelen är ju att polarn kan handla ny hoj istället för att vänta på verkstaden i 2 månader.

Senaste fb har sagt nu är att dom måste få in bilder på hojen innan dom gör något. Typiskt att all byråkrati ska ta sån tid, hojen har ju stått där i två veckor. Nu kanske det är verkstans fel snarare iofs, men ändå

Vad tror du kostar mer; ersätta en hoj för 35000:- eller låta staten ta hand om en handikappad person i en sisådär 30-40 år.

Vi kan önska att han fick sig en ordentligt kyss och straff, men än viktigare att han fattar att man inte gör sånt, det är det som vi alla tjänar på..

om du tror att det bara är hojen som kostar 35000:-
det är ett helt liv av kriminalitet ... vad kostar det ????
jag tror att en aktiv tjuv kostar medborgarna mindre om han sitter i rullstol
än ett helt liv av kriminalitet
Typ jämför med gryningspyromanen som evt kostat 1 miljard för samhället .... dvs oss
Dessutom han gjorde valet själv ... det var ingen som tvingade honom
han tycker säkert att det var någon annans fel .. typ polisen

om du tror att det bara är hojen som kostar 35000:-
det är ett helt liv av kriminalitet ... vad kostar det ????
jag tror att en aktiv tjuv kostar medborgarna mindre om han sitter i rullstol
än ett helt liv av kriminalitet
Typ jämför med gryningspyromanen som evt kostat 1 miljard för samhället .... dvs oss
Dessutom han gjorde valet själv ... det var ingen som tvingade honom
han tycker säkert att det var någon annans fel .. typ polisen
Ja, vad kostar det?
Finns det sådana siffror att jämföra?
hur många brottslingar är brottslingar hela livet och hur många är det under vissa perioder av sina liv?

Inga frågor jag direkt förväntar mig svar på i den här tråden, du drar upp en bra poäng men att jämföra gryningspyromanen med en hojtjuv blir lite fel.

Tittar vi på det här fallet så tycker jag fortfarande att det är snudd på barnsligt att önska att nån blir gravt handikappad för att ha stulit en hoj.

Ja, vad kostar det?
Finns det sådana siffror att jämföra?
hur många brottslingar är brottslingar hela livet och hur många är det under vissa perioder av sina liv?

Inga frågor jag direkt förväntar mig svar på i den här tråden, du drar upp en bra poäng men att jämföra gryningspyromanen med en hojtjuv blir lite fel.

Tittar vi på det här fallet så tycker jag fortfarande att det är snudd på barnsligt att önska att nån blir gravt handikappad för att ha stulit en hoj.

En tjomme jag var på rättegång för (han hade gjort inbrott i torpet),
åkte dit på 34 inbrott + bilstöld + rattfylla + drograttfylla.

Det var vad han hunnit med på 1 år :gnissla

Han var ca 55år så frågan är vad hans nota slutar på..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT