MC-tillbehören på 2Hjul mässan.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
OM jag har förstått rätt så säljs det personlig utrustning etc på mässan också, men är det några fina priser pga av att det är hojmässa eller är det ungefär samma som i vanliga mcbutiker ?

Ska köpa en ny hjälm, och om det är generellt lägre priser på mässan så kanske jag ska vänta och se vad där finns ..

Någon som vet ?

Hjälm kan jag fixa billigt åt dej bara det är AGV lr Shoei

annars hade lelles 10 % förra året på mässan!!!

Gottis skrev:

Fixa billigt till mig istället!!

Alicia skrev:
Fixa billigt till mig istället!!

Har redan svarat i en tråd när du skrek efter en AGV hjälm :7peta

kolla på duells sida dom hjälmarna kan jag fixa något billigare typ 15 % säg vilken du vill ha så kan du få den på mässa när du ändå är i GBG :tummenupp

lorkan skrev:
Okej det lät ju bra, kommer du finnas på 2hjul eller ?

Jo jag kommer att va på mässan men inte att sälja något ställer bara ut hojen i en monter antagligen

kolla duells hemsida och pm:a men artikel nr så tar jag hem den 15 % rabatt på allt

Hade också tänkt handla ny hjälm på mässan. Vet iofs inte vad jag ska ha än :va

Hade en Z-One innan men det verkar som om den modellen ska utgå?? Enda hjälmen jag testat som satt bra på skallen...typiskt.

Får väl se vad jag hittar, blir det en ny Shoei så PM:ar jag dig Gottis :tummenupp

Gillar den här OGK modellen som faen, verkar va krånglig att få tag på och testa...

Bifogat

• gp_black_stor.jpg
    gp_black_stor.jpg
    46.8 KB · Visningar: 93
Last edited:
Gottis skrev:
Har redan svarat i en tråd när du skrek efter en AGV hjälm :7peta

kolla på duells sida dom hjälmarna kan jag fixa något billigare typ 15 % säg vilken du vill ha så kan du få den på mässa när du ändå är i GBG :tummenupp

Jo jag kommer att va på mässan men inte att sälja något ställer bara ut hojen i en monter antagligen

kolla duells hemsida och pm:a men artikel nr så tar jag hem den 15 % rabatt på allt

Sorry Gottis, det har jag missat... ska checka å se vad jag hittar.
Är det endast på sortimentet dom har hemma?
Jag skulle vilja ha den nya stealth hjälmen.

ha inte för stora förhoppningar ang att köpa prylar på mässan, förra året va det ingen höjdare på den fronten, lelles gav 10 % och resten va ingen höjdare

Hur är det med att handla på mässan? Det får väl inte säljas över disk på en mässa? Man gör upp affären och sen skickas prylarna eller hur funkar det?

Mackz skrev:
Hur är det med att handla på mässan? Det får väl inte säljas över disk på en mässa? Man gör upp affären och sen skickas prylarna eller hur funkar det?

förra året fick man handla direkt men det mesta va no name prylar, det va väl bara lelles som hade märken man kände igen

Äh, orka handla på mässan. Trängas med massa folk för att hitta någon pryl som säkerligen endast är sänkt med någon hundralapp.

hållundan skrev:
Äh, orka handla på mässan. Trängas med massa folk för att hitta någon pryl som säkerligen endast är sänkt med någon hundralapp.

nu ska vi inte va sånna :7peta

det är betydligt jobbigare för mig att åka runt till en mängd olika affärer för att testa lite olika märken på hjälmar. Förhoppningsvis så har dom lite olika att testa där på en och samma plats för en gång skull

Alicia skrev:
Sorry Gottis, det har jag missat... ska checka å se vad jag hittar.
Är det endast på sortimentet dom har hemma?
Jag skulle vilja ha den nya stealth hjälmen.

det som finns på hemsidan hur ser den nya stealth ut ??
ska man lägga special beställningar så brukar det va så att man måste beställa 20 st typ.... men lägg upp en bild på den och va den heter så kan jag kolla :)

Gå inte och köp den här för den har jag fått
:D :D
60-290-2.jpg

$noop skrev:
Får väl se vad jag hittar, blir det en ny Shoei så PM:ar jag dig Gottis :tummenupp

Gör det gubben :)

Gottis skrev:

Får se vad man hittar på mässan... men jag gissar på att det blir ett pm till dig sen ändå.
Hittat lite prylar jag är sugen på från duells :tummenupp
...om det går för sig alltså?

$noop skrev:
Gillar den här OGK modellen som faen, verkar va krånglig att få tag på och testa...

Finns att beställ från MandP i England. vi är 4-5 stycken som har den i "gänget" och alla är kanonnöjda.

Hos MandP kostar den £ 100 ~ 1300 inkl frakt till Sverige. Storleken och passformen motsvarade min Spec 1R Suomy perfekt.

EDIT: Härifrån beställde jag.
http://www.mandp.co.uk/list.aspx?search=on&tier3=OGK

Last edited:
amullo skrev:
Finns att beställ från MandP i England. vi är 4-5 stycken som har den i "gänget" och alla är kanonnöjda.

Hos MandP kostar den £ 100 ~ 1300 inkl frakt till Sverige. Storleken och passformen motsvarade min Spec 1R Suomy perfekt.

EDIT: Härifrån beställde jag.
http://www.mandp.co.uk/list.aspx?search=on&tier3=OGK

Har inte fått chansen att testa någon så jag vet inte passformen, vill inte direkt chansa. Har stora problem att hitta nåt som sitter skönt. Z-One är den enda hittills som har varit bra.

Jävligt bra priser faktiskt fast det är ju den svarta jag vill ha.

Gottis skrev:
det som finns på hemsidan hur ser den nya stealth ut ??
ska man lägga special beställningar så brukar det va så att man måste beställa 20 st typ.... men lägg upp en bild på den och va den heter så kan jag kolla :)

Gå inte och köp den här för den har jag fått
:D :D
60-290-2.jpg

Gör det gubben :)

Det är AGV:s nya Stealth för 2006.
Här är en bild på den, den heter Stealth Arabesque.

Bifogat

• agv2006.JPG
    agv2006.JPG
    30 KB · Visningar: 97
AGV fick inte så bra betyg i senaste MC-nytt då de testade hjälmar :va

Fast det var ju Ti-Tech modellen de provade

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis