Mc-ticks och konstiga vanor?

  • Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Viker upp och ner visiret flera ggr när jag kör!
Håller andan när jag stannar för att inte behöva vika visiter (undvika ima)
Använder aldrig bakbromsen! Vet ej varför??
 
varför man gärna går på på vänster sida är nog för att hojen lutar åt det hållet när den står stilla för att stödet är på den sidan!


  • [*]Tar alltid på mig båda handskarna(börjar med höger! och jag är högerhänt) men tar av mig högra handsken igen när jag ska starta hojen, iaf när jag är hemma.
    [*]Trycker av blinkersen massa gånger så den inte är på, antagligen rutin efter körskolan
    [*]Varvar gärna någon gång efter jag startat hojen eller precis när jag startar den. speciellt om jag är i stan
    [*]Försöker växla upp till en obefintlig 7:ans växel(standardgrej som sagt)
 
Last edited:
Måste alltid köra på bakhjulet över gupp etc, har blivit en fix idé numera. Är det vägbula känner jag alltid ett starkt behov av att hoppa med hojen. Visst, kör man som jag gjorde senast en Hypermotard är det ju lugnt, värre när man är ute och provkör en 1098 :näsblod
Växla upp till 6:an är en klassiker, ska fan skaffa växelindikator till nästa hoj :mad:

varför man gärna går på på vänster sida är nog för att hojen lutar åt det hållet när den står stilla för att stödet är på den sidan

Fast hur gör man i länderna med vänstertrafik där stödet sitter på andra sidan då, kan man inte gå på från vänster sida där eller :confused:
 
Last edited:
Fast hur gör man i länderna med vänstertrafik där stödet sitter på andra sidan då, kan man inte gå på från vänster sida där eller :confused:

haha nja med tanke på att vi har stödet åt vänster då vi har högertrafik och våra hojar lutar ut mot vägen så tror jag nog inte det har med det att göra, men vem vet, de kanske har vårt problem fast tvärt om:krama
 
1. kollar alltid om det där djäfla skivbroms låset inte sitter i skivan
2.kliver alltid på från vänster
3.klickar ett antal 1000 gånger på blinkers knappen
4.kollar alltid att nyckeln sitter kvar i höger puck då jag inte sitter på hojen
5.att race/singel kusen sitter kvar ( har tappat den en antal gånger )

F*n, du gör ALLT som jag gör plus att vänster handske ska på först... :banana

Tack till JimmyF som påminnde mej om att jag också: Håller andan när jag stannar för att inte behöva vika visiter (undvika ima)
 
Last edited:
Fipplar med visiret hela tiden, lägger i sjuan, letar grus i kurvorna, kollar soppalampan, sjunger konstiga låtar, får släpp innan jag ens sett gruset...
 
Det enda tabut som inte får brytas är att klubbtröjan icke på några villkor får tvättas eller bytas under säsongen...Man får hoppas på en rejäl regnskur emellanåt.
 
Kom på lite fler saker:

  • Flipprar med visiret hela tiden
  • Kollar på fina damer på trottoaren(kanske inte jätte ovanligt), tackar för mitt periferiseende som räddat mig många gånger
  • Kollar om det är någon snygg tjej som kör bilen i filen bredvid(kanske lite mer ovanligt)

Det där med om det är en snygg tjej i bilden bredvid kan vara rätt nice, om det t.ex är två snygga brudar i en vit BMV cab som jag en gång mötte som blev jätte glada när man brummade lite. Jag måste se till att jag skaffar mig ett visitkort så jag kan slänga över ett till nästa gång man står vid ett rödljus bredvid en bil med snygga tjejer!:D
 
Blinkers och letar högre växlar, som så många andra.
Fäller alltid upp visiret om farten är 50-60 km/h eller lägre.
Händer att jag kliver av/på från höger om hojjen står dumt till men jävlar så avigt det känns, dock omöjligt att leda hojjen från höger sida.
På väg fram till korsningar, rondeller m.m. med kopplingen inne blir det ofta ett litet knyck med högerhanden *brum*
Tjoar och pratar med mig själv i hjälmen när det blir tråkigt, jävlar vad konstiga grejer man kan få ur sig ibland :brinnerup
 
Lägger alltid i friläge inför rödljus och andra ställen jag ska stanna på. Per automatik, ibland omedvetet.

Står alltid med vänsterfot. Måste flytta vikten för att nå ner till höger sida så ja kan lägga i växel men måste flytta tillbaka så ja har höger fot uppe på pinnen innan jag kör.
 
Hoppade alltid på vänster sida. Skulle man putta iväg hojen några meter var det vänster sida också (även med vanliga cyklar).´
Höger stövel och handske först.
Fötterna rörde sig ganska mkt på fotpinnarna.
Sexans växel som många andra skiver.
Kollade så att fickorna _verkligen_ är stängda flera ggr under en tur.
Trycker på blinkersknappen flera ggr.
 
Förutom visirfipplande och maniskt tryckande på blinkersknappen så observerar jag tomgången vid varje rödljus. Varför vet jag inte då den alltid ligger på samma varvtal...

Smygbromsar lite med bakbromsen någon gång på varje tank soppa "så det inte rostar ihop".
 
Sorgliga satar!

Startar och tänker bara på att köra inget annat.
Skall man kolla fickor, trycka blinkersknapp, hissa/sänka visir, kolla om man fällt upp stödet !!!!!!!!! fundera över om man tankade så fokuserar man fel..

Kliver dock av/på till vänster och det bara för att sabeln inte skall haka sig.
 
Förutom 6:e o 7:e växeln, fälla upp visiret i lågfart o vid rödljus, så måste jag alltid känna efter var jag har nycklar och plånboken ett par gånger innan start. Först innan jag satt på mig hanskarna och sen efter jag satt på mig hanskarna... (får ta av mig dom igen varje gång)
 
Last edited:
Kollar jävligt ofta om blinkersen faktiskt är avstängd, oavsett om jag svängt nyligen eller inte. Tummen bara glider dit och trycker in knapphelvetet med jämna mellanrum. Och likförbannat lyckas jag ändå glömma blinkersen igång med jämna mellanrum!:näsblod Fan vet hur jag lyckas, måste ha någon mental spärr mot att dels låta reglaget vara när jag inte blinkat och dels mot att faktiskt pilla på det när jag nyligen har blinkat... Hopplöst.

Sen kollar jag alltid efter om högsta växeln faktiskt är i, oavsett om jag nyligen växlat eller inte. Kan fan sitta på motorvägen i lite lagom tempo sådär och sen helt plötsligt (med några minuters mellanrum) "växla upp" trots att högsta redan är i...:brinnerup

Edit: Visst ja! Glömde nämna att jag ständigt kollar/känner efter så att väskor och ryggsäckar fortfarande är stängda/sitter kvar, att nycklar, plånböcker och mobiler ligger i fickorna, att fickornas dragkedjor är stängda... Massa sånt. Känner efter över fickorna minst någong gång varannan minut eller så bara för att kolla så att grejerna fortfarande är där:näsblod Det spelar ingen roll om jag surrar allt noga/stänger alla dragkedjor/kollar så att allt är med innan avfärd, måste ändå kontrollera allt med jämna mellanrum. Ibland är det så att man funderar över hur trafiksäker man egentligen är när man under färd sitter och vrider överkroppen och kollar i backspegeln för att försöka se om dragkedjan på ryggan fortfarande är stängd:brinnerup Det där sistnämnda händer dock som tur är inte alltför ofta. Kör ganska sällan med ryggsäck:gnissla
 
Last edited:
Att bara kliva på hojjen från vänster är nog inge ticks, mer sunt förnuft efterssom man bara välter skiten från höger :D

När jag har blinkersknapp trycker jag nog också på den osunt många ggr, samt att jag alltid hela tiden känner efter så mobil och plånbok ligger kvar i innerfickorna på stället :)
 
Last edited:
Att bara kliva på hojjen från vänster är nog inge ticks, mer sunt förnuft efterssom man bara välter skiten från höger :D

Nä,jag menar ticks på riktigt.
Om jag måste kliva på från höger för att hojen står trångt till,så måste jag kliva av igen och sen på från vänster.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top