Mc-ticks och konstiga vanor?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Nu har jag läst igenom denna tråd och har fått bekräftat att jag inte e dumihuvet sj längre. med tanke på att 80 % av era ticks besitter man sj.
Då e nog fään den här me att sluta andas värst tror jag (när man står still)
:D

Bara för att drog jag på mig vänster handske först efter lunchen, samt hoppade på från höger sida. Det gör jag gärna inte om. Kändes ju hur knepigt som helst att sätta på vänsterhandsken före höger dito. :gnissla

Jag kommer ofta på mig själv med att försöka nynna/humma med exakt samma ton som motorljudet.... Inte så att jag försöker imitera själva ljudet och dess karraktär utan snarare sitter jag där och hummar/brummar/låter för att simulera tonen vid det aktuella varvtalet.....

Du får prova göra tvärtom någon gång: Nynna din favoritlåt och försök få motorcykeln att låta som den. :tummenupp

Hummar ofta i samma tonläge som varvtalet när jag kör. Väldigt stimulerande men helt omedvetet. Det bara blir så.

Justerar varvtalet till ett jämnt och fint nummer.
Blir småirriterad när mottrafikanterna stör mitt injusterade varvtal.
Räknar ständigt på hur mycket soppa det finns kvar i tanken.
Tankar nästan alltid aldeles för tidigt.
Ibland snurrar jag till det, så att soppan tar slut (reserven kvar), då funderar jag som fan på vad som gått fel.

Drar gång på gång åt handskarna genom att dra dem på benet. Ser antagligen ut som om jag har värsta handsvetten. Eller kanske runkar från fel vinkel.

Ibland när jag accelererar JÄTTEfort så flaxar jag till med armarna precis i växlingsögonblicket i en mycket överdriven växelrörelse, precis som värsta kycklingen. Moppefukkon gör så har jag sett och jag skäms oerhört.

Ettan-flax-tvåan-flax-trean-flax osv.

Jag vet att jag ser ut som en jävla idiot och har försökt vänja mig av med det men det går verkligen inte. Jag har bara lyckats tona ner tickset en aning.
Suck...så nu kör jag mest jäääättesakta.

Last edited:
Hehe fan vad roliga ni är. Det enda jag gör (förutom blinkersknappen och den sjunde växeln) det är att jag titt som tätt känner efter med vänsterfoten på motorkåpan där svänghjulet sitter, jag känner efter vibrationer då jag är rädd att svänghjulet skall ha börjat lossna.

Det där med att ta på sig vänster handske först o liknande. Kolla vilken arm ni stoppar i jackan först och prova att göra tvärtom, det är betydligt svårare. Iaf för mig.

Hehe fan vad roliga ni är. Det enda jag gör (förutom blinkersknappen och den sjunde växeln) det är att jag titt som tätt känner efter med vänsterfoten på motorkåpan där svänghjulet sitter, jag känner efter vibrationer då jag är rädd att svänghjulet skall ha börjat lossna.

Haha, det ENDA!? Du har åkt Ducati för länge när man väntar på att grejjerna ska hoppa ut :D

Då kan vi väl hitta på att jag rycker i snasen och sjunger LillBabs låtar, bara för att se om du gör det nästa vecka?

Jag, till skillnad från alla andra i tråden, kollar blinkersknappen för sällan.

Däremot händer det väl att jag lägger in både sjuans och åttans växel...

Dröjde bara en dag. Ska till Uppsala i morrn. Hur många gånger hinner man sjunga Klas-Göran mellan Solna och Uppsala? Hmm, får väl rycka i snasen på hemvägen.

Fipplar med flärpen på tanklocket, konstant.

Word! Kan inte låta bli den :P Ibland kan jag tillochmed töja liiite extra bara för att se om den går att ha sönder :P...

Sen har jag alla andra fina tics med växer, blinkers och hel/halvljus.
Däremot att hålla andan vid rödljus och flummiga saker som kycklingdansen i växlingar är inget jag sysslar med xD

aha ! stänger du spisen o kylen, låser dörrar, släcker lysen, räknar cigg,sätter bilnyckeln åt "rätt håll" o såna grejer

Jag hade en speciell rutin när jag stängde butiken förut, gjorde jag något i fel ordning blev jag alltid osäker på om jag hade gjort allt och fick börja om.

När jag kände att det övergick från rutin till mani tvingade jag mig att sluta med det.

Såna människor är jävligt jobbiga och blir begränsade i sin vardag.

Dottern har lite såna drag, volymen på bilstereon (har en modell där det visas i siffror) måste alltid stå på ett jämnt nummer, hon kliver inte på ett visst steg i trappen och så vidare.

Jag brukar säga åt henne att bryta det mönstret ibland, vilket hon gör, och inget hemskt händer.

Dottern har lite såna drag, volymen på bilstereon (har en modell där det visas i siffror) måste alltid stå på ett jämnt nummer, .

Jag måste också ha min stereo på ett jämnt nummer. Inget konstigt med det ju! :)

Jag brukar variera mig med lite blandade småticks. Tack för alla nya man kan prova nu efter att ha läst tråden! :tummenupp

Just nu är favoriten att kolla så att fickorna är stängda på mitt nyinköpta rejsställ. (som saknar fickor) :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!