MC-shop i Burg?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Hej på er! Jag och några till ska lasta bilen i Burg nästa vecka, eftersom drycker inte är det enda som är billigt på andra sidan pölen kanske man skulle passa på att handla ett slipon och lite annat smått när man ändå är över. Finns det någon bra butik där?

Tror at du måste köre dom 7 mil til Louis i Kiel...

lite sökande på bmw's hemsida visade att det finns en återförsäljare strax sydväst om burg vilket passar bra om jag ska köpa packväskor och annat skoj till bumsen. Sen kan man ju ta en avstickare till kiel och handla slipon. Fast när frakten ligger på 8 EUR går det knappt ihop sig ändå.

Vi får se hur mycket plats det blir över i bilen, 3 pers i en XC60. Om plats finns vore det en rolig grej att springa in i deras butik och botanisera :)

Tänk på totalvikten, det är ju det tullen börjat slå ner på när de har svårt för att sätta dit någon för smuggel. OM man hamnar på vågen, och om man då har för mycket vikt mot vad som står angivet i regbeviset, då blir det inte kul.

Tänk på totalvikten, det är ju det tullen börjat slå ner på när de har svårt för att sätta dit någon för smuggel. OM man hamnar på vågen, och om man då har för mycket vikt mot vad som står angivet i regbeviset, då blir det inte kul.

I know, därför kör vi på 150kg/skalle :)

Tjänstevikt 1847, totalvikt 2505

Då är det bara titan/kolfiber som gäller!

Nja efter att ha räknat lite på det tar det lite för lång tid. Ska vi ta en avstickare till Kiel kommer vi aldrig hem. Vi nöjer oss med bumsehandlarn 4 mil söder om Burg. Jag får överleva en frakt på 8 EUR för mitt slipon. Kunde ju passat på att köpa bumse "original" hos Bert Von Zorro eller vad han hette. Men när man får två leo till priset av ett akra är det svårt att motivera :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT