Mc-säljare med vanföreställningar

Är det BARA hojar som har 180-190/55-17 bak 120/70-17 fram och clipon samt helkåpa? (helst radfyra oxå?)

om detta är kravet så är inte min zx12r ninja gsxr750 sportsmotorcyclar ninjan har 200 bak o 750 190:confused:

Är det BARA hojar som har 180-190/55-17 bak 120/70-17 fram och clipon samt helkåpa? (helst radfyra oxå?)

om detta är kravet så är inte min zx12r ninja gsxr750 sportsmotorcyclar ninjan har 200 bak o 750 190:confused:

Japp, och så snart du fyllt 19 får du inte köpa cig längre då man måste vara aderton år för att få köpa detta njutningsmedel.

/H

Jag håller till fullo med Markus i den här frågan. Ska det vara så jävla svårt att göra en objektiv bedömning huruvida ens egna hoj ska tillhöra sport eller någon annan kategori. Det är ju inte några jävla barn vi pratar om, utan fullt fungerande vuxna.

Något som irriterar mig än mer, är när jag ska kika på blocket på Lambrettor och Vespor (drömmer lite ibland om att äga en fräsch 50-talare). Men se, skriver man in "Vespa" i sökfältet så nog fan kommer det i huvudsak upp en jävla massa andra skotrar och EU-mopeder av skiftande fabrikat. Ska det vara så svårt att förstå att Vespa inte är någon jävla hojgenre, utan ett fabrikat!

...och, det som gör mig mest förbannad, är alla dessa äckliga minimotos och annat skräp med puttefjuttmotor som svettiga småortsbor bemödar sig med att importera som fanimig smutsar ner hälften av alla hojannonser. Jo, för det är ju en så jävla unik affärsidé att starta en China-import nu -07. Heja.

Sådär. Det var skönt :-)

/perris

Hur kan det här kallas för motorcykel? :va

Bifogat

• moppe.JPG
    moppe.JPG
    102.7 KB · Visningar: 91
Hur kan det här kallas för motorcykel? :va

Det där är väl en sporthoj! Mindre hjuldiameter än vanliga hojar, fartränder och blixtar och grejer i lacken, fartiga plastkåpor så man inte ser motorn, förvaringutrymme under skjutsdynan och en ankstjärt som pekar upp i himlen. Den ligger klart närmare än sporthoj än en Triumph Thruxton iaf! ;)

Hade jag gärna gjort men du hann just före:
Nej, en 125cc blir andrig en sporthoj .
:fakta

Nu blev jag lite fundersam. Det här är en 125a, men det är ingen sporthoj alltså? Vad är det då?

Jag tog mig även lite tid och jämförde effekten med några olika hojar. Alla håller nog med om att en VTR 1000 SP-1 räknas som en sporthoj. Den har ett vikt/effektförhållande på 0,68 hästar per kilo, beräknat på 136hk+200kg torrvikt.

Hojen nedan, som inte är en sporthoj, har vad jag vet runt 50 hästar och väger ca 70 kg. Det ger ett vikt/effektförhållande på 0,71 hästar per kilo.

Nu säger ju inte vikt/effektförhållandet allt, men det kanske är värt att tänka på. Så, vad är nu det här för en märklig makapär? En streetbike månne?

Bifogat

• Honda RS 125.jpg
    Honda RS 125.jpg
    42.5 KB · Visningar: 35
Det där är väl en sporthoj! Mindre hjuldiameter än vanliga hojar, fartränder och blixtar och grejer i lacken, fartiga plastkåpor så man inte ser motorn, förvaringutrymme under skjutsdynan och en ankstjärt som pekar upp i himlen. Den ligger klart närmare än sporthoj än en Triumph Thruxton iaf! ;)

Japp, när man granskar den riktigt noga med en onykter blick kan man nog få det till en sporthoj. :)

För att det är det.
Utbudet av 150cc mopeder är obefintligt.

Ok, då får vi nog be blocket ändra kategorien "Scooter" till motorcykel.

Last edited:
Japp, när man granskar den riktigt noga med en onykter blick kan man nog få det till en sporthoj. :)
Onykter, det var det värsta! Jag sitter på jobbet! När jag är onykter kan jag nog likna den där mojängen vid betydligt mer bisarra saker :D

Jag tog mig även lite tid och jämförde effekten med några olika hojar. Alla håller nog med om att en VTR 1000 SP-1 räknas som en sporthoj. Den har ett vikt/effektförhållande på 0,68 hästar per kilo, beräknat på 136hk+200kg torrvikt.

VTR:en är inte en sporthoj, möjligtvis en sporttourer. Ena cylindern pekar ju för fanken bakåt! En sporthoj bör ligga runt (eller över) 1hk/kg. Undantag finns, men då ska det vara uppenbart och således inte behöva diskuteras.
En hoj är inte en sporthoj bara för att man känner sig sportig när man kör den. Och att köra hoj till årets orienteringsläger kvalificerar inte heller hojen in till sporthojskategorin...

En hoj är inte en sporthoj bara för att man känner sig sportig när man kör den. Och att köra hoj till årets orienteringsläger kvalificerar inte heller hojen in till sporthojskategorin...

Kunde inte sagt det bättre själv, vilket jsg heller inte gör anspråk på att ha gjort.
Förresten, är inte Sp-skit twin? Då är det ju inte sporthoj. :confused: Twin är touring, det vet alla.

Inte dåligt att vinna WSB med en touringhoj...:tummenupp

Inte dåligt alls. Kom dock ihåg att en hoj inte är en sporthoj bara för att den är snabb. Landsvägsloken (zx12,14, 1100xx, busa, etc) faller tex utanför sporthojskategorin.

Sporthojssegmentet är egentligen ganska smalt, men frågan är om det inte är dags att starta supersporthoj.com... Ett elitforum för riktiga sporthojsåkare! :D

woooot!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...