Mc-säljare med vanföreställningar

haha..dagens i-landsproblem:tummenupp

Ja jag menar det! Hur sportigt är det att starta med elstart, hur sportigt är det att äga när man aldrig behöver mecka, hur sportigt är det att gränsla när alla heta ytor är inkapslade av plast, hur sportigt är det att åka fort när man sitter bakom en kåpa, hur sportigt är det att svänga med deltaboxram och 2" gaffelben, hur sportigt är det att bromsa med dubbla 320 mm:s skivor, hur kan man vara ensam outlawrebell mot världen när det är skjutsdyna på alla "sporthojar" Nähähä! Markus är en vekling heelt klart! :fakta

/HD

Ähhh...Kom ner på jorden. Vad är då "sport" ? Jo, det är något mer eller mindre meningslöst man gör för nöjets och utmaningens skull, man kan också mäta sina färdigheter genom tävlan. Är sportskytte att brassa cal .45ACP eller grövre ? Är sportfiske detsamma som att tråla i 45 knop ?

Tänk om det är så att killen med den gamla 250-kubikarn kör sin hoj av samma anledning som du kör din - För nöjets och utmaningens skull. Då kör ni ju sporthoj båda två !

Menar du den på bilden?
Det är en bra rubrik, ja.
Det där fordonet borde inte listas som sport på blocket, nej.
Du skulle bara köra Honda sist jag hörde, ja.

"Motorcykel", säger ju allt. Konsums blåvitt. Inga nyanser.
Att det skulle listas som sporthoj sa jag heller aldrig.
Honda? Nej, jag kör fler märken. Lägg det på minnet istället. ;)

/H

Frågan är inte vem eller vilket beteende som är sportigt, det kan variera som du säger.
Men, en sporthoj är en sporthoj. Jämför med bilar, ingen säger att en v70 är en sportbil fast det så klart finns v70-förare som kör både fortare och bättre än den genomsnittlige ferrariföraren på Strandvägen.
Så vi pratar olika fenomen, och om jag söker ny sporthoj på blocket så vill jag inte bläddra BMW och er5. Comprende? :4skrika

Helt sant förståss - och glasklart.

Men definiera då vad en sporthoj är! :D
Det blir nog svårare.
Är det BARA hojar som har 180-190/55-17 bak 120/70-17 fram och clipon samt helkåpa? (helst radfyra oxå?)
Vad trist världen skulle vara om det var så :rolleyes:

Ähhh...Kom ner på jorden. Vad är då "sport" ? Jo, det är något mer eller mindre meningslöst man gör för nöjets och utmaningens skull, man kan också mäta sina färdigheter genom tävlan. Är sportskytte att brassa cal .45ACP eller grövre ? Är sportfiske detsamma som att tråla i 45 knop ?

Tänk om det är så att killen med den gamla 250-kubikarn kör sin hoj av samma anledning som du kör din - För nöjets och utmaningens skull. Då kör ni ju sporthoj båda två !

:klappar :bow

Du lyckades sätta orden bättre än jag när jag ville säga samma sak!
Irriterande bra! Grattis - två själar samma tanke - en med afasi och så du som kunde definiera det hela klockrent! :D

Last edited:
Hehe. inte rätt kategori att klaga på. Sport hoj är den största katagorin som finns. För en monster kan ju deffinetivt vara sportig, likaväl en ER6 eller R1. Det som gör det hela ännumera komplicerat är att även en HD kan vara sportig som typ Sportster sport. Visst inte "lika" sportig som en tex R6 (som enligt mig är en av de sportigaste hojarna som finns idag).

Tycker att blocket.se borde införa en årsmodells-list, precis som det finns på bilannonserna, så att nab själv kan välja att sålla bort alla hojar som är äldre än i detta fallet 1982, vilket iofs är den bästa årgången ;) Det är dock lite dramaqueen varning på dej Marcus..starta en en tråd om våra I-lands problem. Lägg energin på att maila Blockets staff istället. =)

Tycker att blocket.se borde införa en årsmodells-list, precis som det finns på bilannonserna, så att nab själv kan välja att sålla bort alla hojar som är äldre än i detta fallet 1982, vilket iofs är den bästa årgången ;) Det är dock lite dramaqueen varning på dej Marcus..starta en en tråd om våra I-lands problem. Lägg energin på att maila Blockets staff istället. =)

Dramaqueen eller inte, du har helt rätt i resten. Blockets sökmotor är usel, varför inte tätare steg i prisintervallen? :mad:
Eller ska det bli som jag vill minnas att Bike.se har i sin annonsmotor, så dåligt att det inte är sant, tror de har att man kan välja årsmodell från typ 1946 och prisgränser med 50.000-intervaller upp till 1.000.000 eller något. Vilka jävla idioter, tur att det inte var det jag såg igår kväll. :4skrika

Att maila Blocket tror jag knappast hjälper då det är idioterna som annonserar som inte begriper, och att begära att Blockets iPhonedördar ska veta vad som är en sporthoj och inte är nog för mycket begärt när inte ens föraren av en er5 med 17hk inte vet vad han har för typ av hoj.

Och sist men inte minst, hela det här forumet bygger på I-landslyx så jag anpassar mig bara.

Dramaqueen eller inte, du har helt rätt i resten. Blockets sökmotor är usel, varför inte tätare steg i prisintervallen? :mad: HÅLLER MED HELT!
Eller ska det bli som jag vill minnas att Bike.se har i sin annonsmotor, så dåligt att det inte är sant, tror de har att man kan välja årsmodell från typ 1946 och prisgränser med 50.000-intervaller upp till 1.000.000 eller något. Vilka jävla idioter, tur att det inte var det jag såg igår kväll. :4skrika

Att maila Blocket tror jag knappast hjälper då det är idioterna som annonserar som inte begriper, och att begära att Blockets iPhonedördar ska veta vad som är en sporthoj och inte är nog för mycket begärt när inte ens föraren av en er5 med 17hk inte vet vad han har för typ av hoj.

Och sist men inte minst, hela det här forumet bygger på I-landslyx så jag anpassar mig bara.

Du har så mycket okanaliserad ilska....

Men definiera då vad en sporthoj är! :D
Det blir nog svårare.

Hade jag gärna gjort men du hann just före:

BARA hojar som har 180-190/55-17 bak 120/70-17 fram och clipon samt helkåpa? (helst radfyra oxå?)

En klockren definition, finns några kriterier till man skulle kunna slänga in men det får duga.

Nej, en 125cc blir andrig en sporthoj och en Go-kart blir aldrig en sportbil.

Att det här inte är utrett än då forumet heter just Sporthoj är förvånande.

Du har så mycket okanaliserad ilska....

Men nu är den ju kanaliserad. :fakta

Last edited:

IOFS, men skit i det, kunde dom inte införa en separat kategori för MC-kläder så man slipper vada genom tappade hjälmar och risiga Gortex ställ när man letar DELAR OCH TILLBEHÖR till MC...:mad:

För denna ägare kanske det är en sporthoj?
Men skall du inte köpa den så varför bryr du dig:confused:
För mig skulle det kunna räcka med en mc-rubrik, så kan man skriva in på raden mer specificerat vad man önskar. Ioch med det finns fler alternativ så kan folk lägga in fel kategori så den som söker en offroad kanske missar en skitfin hoj som någon av misstag lagt in på motard.

De som kör Bimota, eller Agusta kanske inte tycker en r1 är en"sann" sporthoj, sport el inte det är upp till betraktaren.

Last edited:
För denna ägare kanske det är en sporthoj?
Men skall du inte köpa den så varför bryr du dig:confused:
För mig skulle det kunna räcka med en mc-rubrik, så kan man skriva in på raden mer specificerat vad man önskar. Ioch med det finns fler alternativ så kan folk lägga in fel kategori så den som söker en offroad kanske missar en skitfin hoj som någon av misstag lagt in på motard.

De som kör Bimota, eller Agusta kanske inte tycker en r1 är en"sann" sporthoj, sport el inte det är upp till betraktaren.

Det är just därför jag bryr mig, för att jag letar något helt annat än det jag får fram när jag fyllt i sökkriterierna. Trodde det var någorlunda klart, att det var det som sabbade mitt humör att man får scrolla massa skrot istället för sport. Annars så bryr jag mig så klart inte ett dugg om vad folk tycker deras hoj är för något. :)

Och vad gäller att skriva in i raden mer specifika önskemål, fungerar inte jättebra. Söker jag på t.ex. GSXR1000 så får jag inte upp de som skrivit in GSXR-1000, än mindre de idioter som skrivit GXSR1000.

Annars är det en jättebra idé, det håller jag med om. :tummenupp

Och vad gäller att skriva in i raden mer specifika önskemål, fungerar inte jättebra. Söker jag på t.ex. GSXR1000 så får jag inte upp de som skrivit in GSXR-1000, än mindre de idioter som skrivit GXSR1000.

Jo, det får du :rolleyes:

Hade jag gärna gjort men du hann just före:

En klockren definition, finns några kriterier till man skulle kunna slänga in men det får duga.

Nej, en 125cc blir andrig en sporthoj och en Go-kart blir aldrig en sportbil.

Att det här inte är utrett än då forumet heter just Sporthoj är förvånande.

Men nu är den ju kanaliserad. :fakta

Så hör nu ALLA som inte har R1, GSX R KAN DRA ÅT HeLvte. det här ett sporthojforum definierat av...?

Det finns ju ett litet fönster där man kan skriva lite mer exakt vad man vill ha...jag tror det är märkt med "Sök" och detta gör tydligen det hela lättare...

Finns det något mer oviktigt vi kan ta upp i forumet?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman