Mc-säljare med vanföreställningar

Om en hoj som är snabbast runt banan inte kan kallas sporthoj, så vet jag inte vad du menar är sporthoj.

En hoj är inte automatiskt en sporthoj då den befinner sig på en bana. Snabba hojar avhandlades ovan.

Vem åtar sig den smärtstamma uppgiften att tillskriva Swedie och förklara att hans Aprilia tyvärr inte når upp till SH effektkrav på 1 Hk/kg? :hihi

Last edited:
Vad tror "Experterna" om den här då...?

Sporthoj...eller....inte?

http://www.blocket.se/vi/13636239.htm?ca=5_s

Om det var en sporthoj 1983 så är det fortfarande det. Sen att det är en sporthoj från hedenhös är en annan sak.

Jag ser fortfarande 20-tals Bugatti som sportbilar. Därför att de var det då, man får se allt i ljuset av sin egen tid. Jag kommer försvara R1:ans heder om 20 år också när alla hånflabbar åt den.

Värsting 1983 - Ja.
Klassiker - Ja.
Sporthoj 2007 - Nej.

Håller med Jörgen...tveklöst en klassisk sporthoj :tummenupp :fakta

Fattar fö inte riktigt logiken i att jämföra gammalt och nytt efter en modern måttstock...en Porsche 911 från 82 är fortfarande lika mycket sportbil som en flong ny 911. Att den blir avhängd överallt närsomhelst har inte med saken att göra.

För tanken bakom, iden, konceptet, drömmarna, visionen när bilen ritades, utvecklades och rullade av bandet var just sport. Och den tanken tar ingen teknisk utveckling död på. Den förfinas och utvecklas men grundidén är densamma.

När Honda visar sina Fireblademodeller i Paris, från 92-08, tror du de skäms över 92an? Självfallet inte...det visar istället på ett nytänkade, en vision om hur Honda tyckte en sporthoj skulle se ut då. Och den visionen löper parallellt med den tekniska utvecklingen ända fram till dagens Blejd.

Mina två cent....:)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!