Mc-poliser vs "vanliga" poliser

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
Blev stoppad tidigare idag av en MC-polis pga att jag inte körde med insidan!,
men jävligt trevligt bemöt och fick även förslag på vägar var ja kunde köra mc som man ska!(enligt honom) nu till frågan, Är det någon skillnad på mc-poliser vs "vanliga" poliser, dom få gånger jag blivit stoppad i bil har dom varit extremt otrevliga i princip 4/5 gånger och de bemötandet ja fick av mc polisen va riktigt trevligt!, någon mer än jag som känner att de är en skillnad, eller var de bara en engångsgrej?

dom som väljer att bli MC-Polis har ju i regel MC som intresse, så då har ni ju åtminstone något gemensamt.

lite OT, inte för att vara sån, men vart tar MC polisen vägen på vintern? blir hen en pisst off "vanlig" bilpolis då, för att hen inte får köra mc?

Personlig erfarenhet:

Dag och natt, det är därför man inte stannar för polisbilar! :banana

Jag tycker att dom som kommer ensamma, mc / hundpatrull, är i regel trevligare.. Värst är snubbar när dom har med sig en liten snärta o ska leka alfa.

Jag har råkat på MCpoliser som är riktiga rövhål.
Tidigare (och även fortfarande i vissa polisdistrikt), så var det ofta poliser som egentligen skulle befodrats för "lång och trogen tjänst" men som var för korkade, som fick välja mellan statustjänsterna MCpolis eller hundförare.
Det blev skit i 10 av 9 fall.
De som valt tjänsten (en hel del har det ju som mål från början) är däremot ofta trevliga och proffsiga.
Absolut bäst är poliser i 35-45 års åldern.
De har lärt sig att sköta sitt jobb utan att provocera, men inte blivit bittra ännu.

Ja skillnaden är att snittåldern på mc är betydligt högre och således slipper man alltför ofta testofyllda ungtuppar. Lättare att prata sig ur böter är en annan fördel med gubbarna.

Blev väldigt trevligt bemött härom veckan när jag bombat lite väl fort på en fin 70-sträcka. Eftersom vägen är rätt kurvig så blev det ingen vettig mätning så jag kom undan med blotta förskräckelsen.

"Är det mycket att köra med?"

"Tja... det beror väl på hur mycket man vrider på rullen." tyckte jag skämtsamt.

"Ja, det gick ju lite fort det där, vad är det för hastighet där egentligen?"

"70 vill jag nog minnas."

"Mjo, gick lite fortare än så eller hur?"

"Jo, det gjorde väl det..."

"Ja, det är en trevlig väg och fint väder så jag förstår dig, men ta det lite lugnt är du snäll, för du vill väl behålla det här?" *tittar menande på körkortet*

"Ja, det vore ju trevligt att kunna köra resten av sommaren också."

"Precis. Kör lugnt och ha en fortsatt trevlig kväll!"

"Detsamma!" tyckte jag.

Till det hela hör att polismannen nästan bor granne med mig, men han visste nog inte att det var jag. :)

Jag har iofs aldrig blivit stoppad på hoj, men alla utom en polis jag haft att göra med efter att ha blivit invinkad har varit trevliga. Ingen mc-polis än dock.

Finns ju mc-intresserade poliser som kör bil med, dom är oftast trevliga :banana

Är mer orolig att träffa en kvinnlig polis, dom har en tendens att vara jävulskt griniga och måste ju ha nån sorts komplex...:crash:död

blev stoppad E6 södergående utanför liseberg(70) och han sa att de var där dom sikta in sig under helgen!, men blev lite förvånad när han inte ens fråga om mckort, eller något sånt, utan stannade mig endast för säga till mig de gick lite fort(hade han hunnit klocka mig hade kortet åkt) men förvånadsvärt trevlig!

Finns ju mc-intresserade poliser som kör bil med, dom är oftast trevliga :banana

Är mer orolig att träffa en kvinnlig polis, dom har en tendens att vara jävulskt griniga och måste ju ha nån sorts komplex...:crash:död

Eller så blir de sura efter att ha jobbat några helger på stan... Lär inte vara världens roligaste att bli raggad på av alla jävla fylltrattar som går igång på en uniform eller kvinnor med makt. :död

De kvinnliga poliser jag råkat ut för har varit rätt glada och trevliga, å andra sidan.

Vet inte om Tyska polisen är schystare mot hoj åkare Där,, När jag var en tur i Europa så Hände det Fyra gånger att jag körde mellan o över Flera spärr linjer när Det var olyckor här o där (ni som vet!! Köerna e Miils långa) Alla gånger så trodde jag när dom kom fram till mig att nu e det kört :fakta Men döm om min förvåning när Det enda dom ville var att Släppa mig igen Olycksplatsen (skulle Aldrig hända här i Sweden!) okej en gång men Fyra Hm? Mycket smidigt jobbat tycker jag. Det värsta var nog Från Munchen mot Salzburg Två Långtradare hade smällt o INGEN kom Förbi men polisen dirigera om o började flytta bilar Poliserna börja gapa åt folk att flytta sig så jag skulle komma fram kan ju säga att jag kände mig inte Populär. (om blickar kunde döda :död) o Trångt som Fa,, var det oxå hua men Tack Tyska polisen :tummenupp

Har ni sett civil mcpolis? Har stött på en nere i Skåne. Riktigt svåra att tyda att det är en polis. Är detta nytt måntro?

Det enda dom ville var att Släppa mig igen

Är tyska polisen dum i huvudet? Varför stoppa över huvud taget.

Kör över heldraget vid behov bussfil mm i Stockholm och ända gången polisen klagat har varit vid rask körning i vägren.

Har ni sett civil mcpolis? Har stött på en nere i Skåne. Riktigt svåra att tyda att det är en polis. Är detta nytt måntro?

Var lite bilder på dylika företeelser här förra året, samt att jag såg en herre med polisväst på en vanlig hoj rätt tidigt på säsongen i år. (Typ, innan säsongen för en del)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT