Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var lite bilder på dylika företeelser här förra året, samt att jag såg en herre med polisväst på en vanlig hoj rätt tidigt på säsongen i år. (Typ, innan säsongen för en del)
Jag har råkat på MCpoliser som är riktiga rövhål.
Den förbannade BMW västen är förvillande lik!
Har man stött på en bitterfitta till polis är det alltid ens eget fel att polisen är sur. Enligt den stora massan på SH (de som aldrig argumenterar mot, eller försöker försvara sig mot en bot), är alltid polismannens uppträdande en reaktion mot DITT uppträdande.
Dock har jag alltid försökt intala mig att MC-poliser inte vill vara poliser egentligen. De vill bara köra hoj och få betalt.
Nejdå, men å andra sidan finns ju ingen anledning att vara otrevlig tillbaka.
lite OT, inte för att vara sån, men vart tar MC polisen vägen på vintern? blir hen en pisst off "vanlig" bilpolis då, för att hen inte får köra mc?
Har man stött på en bitterfitta till polis är det alltid ens eget fel att polisen är sur. Enligt den stora massan på SH (de som aldrig argumenterar mot, eller försöker försvara sig mot en bot), är alltid polismannens uppträdande en reaktion mot DITT uppträdande.
Dock har jag alltid försökt intala mig att MC-poliser inte vill vara poliser egentligen. De vill bara köra hoj och få betalt.
Jo men det är bara människor vi pratar om här. Tänk dig själv hur många ggr du svurit åt andra trafikanter som kör som krattor, klipper heldraget framför näsan på dig, ger full mutter vid gult o passerar vid rött etc. etc., ibland rinner det nog över.
Sen är det med all säkerhet inte berättigat med otrevligt bemötande men att det ibland är det kan vi nog alla vara överens om = man har själv bjudit in till det.
Å jag såg en som stannat en taxi igår faktiskt, det var nog bra. Mörk BMW btw.
Jag får väl erkänna att jag brukade bli rätt irriterad på sånt, nu blir jag det oftast inte, bara suckar och släpper lite på gasen. Det är bara de riktiga tokdårarna som gör mig irriterad, och sällan mer än måttligt irriterad.
Jag har däremot upplevt att de flesta människor i samhället är trevligare om man själv är trevlig, ler och sånt där. Den enda polisen jag råkat ut för var lite av en stridspitt som *verkligen* försökte hetsa mig, men jag behandlade honom med ungefär samma tålamod som man får behandla arga småbarn, även om man inte ska prata på samma sätt.![]()
Jag såg en idag, en mgrå Bumse som hade stoppat en lastbil E4 norrut strax före häggvik
Skitsnack.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden