Mc-poliser vs "vanliga" poliser

Jag har råkat på MCpoliser som är riktiga rövhål.

Har man stött på en bitterfitta till polis är det alltid ens eget fel att polisen är sur. Enligt den stora massan på SH (de som aldrig argumenterar mot, eller försöker försvara sig mot en bot), är alltid polismannens uppträdande en reaktion mot DITT uppträdande.
Dock har jag alltid försökt intala mig att MC-poliser inte vill vara poliser egentligen. De vill bara köra hoj och få betalt.

Har man stött på en bitterfitta till polis är det alltid ens eget fel att polisen är sur. Enligt den stora massan på SH (de som aldrig argumenterar mot, eller försöker försvara sig mot en bot), är alltid polismannens uppträdande en reaktion mot DITT uppträdande.
Dock har jag alltid försökt intala mig att MC-poliser inte vill vara poliser egentligen. De vill bara köra hoj och få betalt.

Nejdå, men å andra sidan finns ju ingen anledning att vara otrevlig tillbaka.

Sen jag slutade vara dryg mot polisen så fort jag stötte på dom så har dom varit ganska eller väldigt trevliga. Jag får ju böter oavsett, så vi kan ju lika gärna garva lite åt det, eller hur? :)

Det svider nog mer i dom när man bara garvar, säger nåt i stil med "Det är ok, jag har råd", och sedan brassar vidare, än om man går EMO-teen på dom å tjurar.

Nejdå, men å andra sidan finns ju ingen anledning att vara otrevlig tillbaka.

Jo men det är bara människor vi pratar om här. Tänk dig själv hur många ggr du svurit åt andra trafikanter som kör som krattor, klipper heldraget framför näsan på dig, ger full mutter vid gult o passerar vid rött etc. etc., ibland rinner det nog över.

Sen är det med all säkerhet inte berättigat med otrevligt bemötande men att det ibland är det kan vi nog alla vara överens om = man har själv bjudit in till det.

lite OT, inte för att vara sån, men vart tar MC polisen vägen på vintern? blir hen en pisst off "vanlig" bilpolis då, för att hen inte får köra mc?

Borde väl du veta som bor i Skåne. De kör så länge det inte är halt... året om.
De har en kvot att fylla... vissa dagar är jag inte alls avis...

Skitsnack.

De har funnits många år. När en av dem tog mitt kort 2003 sa jag just "jag visste inte att det fanns civila mcpoliser". Han skrattade klappade mig på axeln o sa, nu vet du. För övrigt väldigt trevlig kille.
Blev stoppad av en riktigt trevlig polis för några veckor sedan. Han hade inte hunnit få upp kameran. Sa bara åt mig att det var fler kontroller på g den kvällen så jag skulle ta det lugnt. Jag hade hyfsad puls:)

Jo men det är bara människor vi pratar om här. Tänk dig själv hur många ggr du svurit åt andra trafikanter som kör som krattor, klipper heldraget framför näsan på dig, ger full mutter vid gult o passerar vid rött etc. etc., ibland rinner det nog över.

Sen är det med all säkerhet inte berättigat med otrevligt bemötande men att det ibland är det kan vi nog alla vara överens om = man har själv bjudit in till det.

Jag får väl erkänna att jag brukade bli rätt irriterad på sånt, nu blir jag det oftast inte, bara suckar och släpper lite på gasen. Det är bara de riktiga tokdårarna som gör mig irriterad, och sällan mer än måttligt irriterad.
Jag har däremot upplevt att de flesta människor i samhället är trevligare om man själv är trevlig, ler och sånt där. Den enda polisen jag råkat ut för var lite av en stridspitt som *verkligen* försökte hetsa mig, men jag behandlade honom med ungefär samma tålamod som man får behandla arga småbarn, även om man inte ska prata på samma sätt. :hihi

Jag får väl erkänna att jag brukade bli rätt irriterad på sånt, nu blir jag det oftast inte, bara suckar och släpper lite på gasen. Det är bara de riktiga tokdårarna som gör mig irriterad, och sällan mer än måttligt irriterad.
Jag har däremot upplevt att de flesta människor i samhället är trevligare om man själv är trevlig, ler och sånt där. Den enda polisen jag råkat ut för var lite av en stridspitt som *verkligen* försökte hetsa mig, men jag behandlade honom med ungefär samma tålamod som man får behandla arga småbarn, även om man inte ska prata på samma sätt. :hihi

Hehe låter som en sund inställning :) Sist jag blev stannad, dock i bil av en bil så att säga, fick jag bevittna ett solklart fall av good cop bad cop vilket var ganska intressant.

Jag såg en idag, en mgrå Bumse som hade stoppat en lastbil E4 norrut strax före häggvik

Kan nog varit samma, taxin hade han stannat på avfarten från Efuran till Lapplands Väsby nämligen. Bra att dom håller borta hindrena.

Träffade en skön civil mc-polis på skogis i onsdags. Jordnära och skön snubbe. Körde en BMW K1300S mörk grå.

Hittils blivit stannad en gång på MC, av civilbil, korrekt körning från min sida, endast koll av behörighet samt alkotest, allt i sin ordning, dock blev det surr i säkert 30 min om bågar, körteknik, SMC, mm, det var en mycket trevlig Sheriff i dryga 30 års åldern!

Ps. Enligt min erfarenhet är Sheriffen är allt som oftast okej även om man gjort nått tokigt men fortfarande kan bete sig som folk :tummenupp

Säg inte att du en sån som förespråkar "HEN"

Har aldrig blivit stoppad på hojen men vad gäller mc poliser så känner jag en numera pensionerad mc polis som körde hoj i tjänsten i typ 40 år, stoppade inte förrän han gick i pension och han är hur skön som helst.

Jag väntar fortfarande på att en polis - MC-polis, bilburen polis eller bara polis överhuvudtaget - ska imponera på mig med sin kompetens eller karisma. Fram tills dess håller jag mig till tidningen Fast Bikes visdomsord - don't be fooled by motorcycle policemen trying to tell you they are like you - they are not.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT