Mc-poliser vs "vanliga" poliser

Vet inte hur det ser ut i resten av landet men i Skåne snurrar det några omålade polis mc på vägarna.Har bla sett en helt svart mc som stoppat en bilist på motorväg.Allt som avslöjade denna polis mc var ett blixtrande blåljus fram.

Har ni sett civil mcpolis? Har stött på en nere i Skåne. Riktigt svåra att tyda att det är en polis. Är detta nytt måntro?
Såg en silverfärgad BMW av touringmodell med antenn på packväskan som var polis. Viftade och var dum i en knölig trafiksituation redan 2006-7 nån gång.
Har hört talas om en civil Fireblade i Sverige också.

2007 körde jag över Mörkö mot färjeläget och skulle vidare upp mot Grödinge och slingerbulten. På den långa rakan (nästan 4 km) kom jag ikapp en mc-polis som låg i 80 och tänkte att 'Då måste det ju vara 90 här' och körde om.

Det blev lite jobbigt när han då gasade upp jämsides och pekade med hela handen på 70-skylten som dök upp efter en liten bit :rodnar
Han la sig sedan bakom hela vägen till där vägen slutade i skanssundet (ingenstans att fly alltså) och när vi stannat kom han självklart gående som en vandrande klyscha med den fina BMW-hjälmen uppfälld och spegelpilotbrillor under :D

-"Tycker inte du att det är jävligt arrogant att köra om mig när du ser vad det står på ryggen på mig?" kunde jag urskilja i läppfladdret. (Inte lätt att höra allt genom hjälm och öronproppar) :rolleyes:
Sen nåt om hastighetsbegränsningen som han visste att jag visste när jag inte visste den men det hann jag inte säga innan han vänt på klacken mot fiket där sannolikt flottyrmunkarna hägrade.
Kom undan med lite skäll och fick med mig en historia alltså :)

På andra sidan sundet upp mot Bulten stod det sen poliser i varannan buske men de vill jag inte ta på mig skulden för. Har ni alltid så många poliskontroller i Stockholms län? :va

Småland e fint. 40 mil krokvägar härom dan utan en enda polisbil :)

Last edited:
För mig spelar det ingen roll om de kör bil eller hoj. Ryser så fort jag ser dom då jag vet att dom kan sabba hela dagen för en!

Jag har blivit stoppad några gånger. Dock aldrig av MC-polis.
En gång som fotgängare på trottoaren när jag var ca 9 år.
För fortkörning på hoj, en gång
För allmän kontroll på hoj en gång
För fortkörning med bil, två gånger
För diverse alkotester, körkort osv med bil ett antal gånger.
Inne i Göteborg på moped. Jag hade gjort en del dumt men kom undan med varning och att jag skulle fixa felen på moppen. Vilket jag gjorde.
I Stockholm lyckas jag och en kompis på motorcykel inte hitta dit vi skulle. Det här var före GPS.
Vi lyckas stoppa en polisbil och frågar efter vägen.
Poliserna erbjuder sig köra före dit vi ska. Så vi kör efter polisbilen dit vi ska.
Den enda gången polisen varit otrevlig var den första gången.
Jag och några skolkompisar hade sagt nått i stil med: "Här kommer snuten."
Polisbilen stannar och vi blir utskällda för använt ordet "snuten".

Last edited:
Har inte råkat ut för en MCpolis sedan jag var ett sk moppefucko för många månvarv sedan..

Kör på för allt vad tygen håller och så helt plötsligt blir jag omkörd på cykelbanan av något stort och blåvitt. Bums K75.. Operation vante påbörjas.. Varvas hej vilt men den går som den ska (som skit) ..

Sedan så .. "Hälsa farsan din" ... Jodå.. Hans grabb lirade fotboll och hocky med några av mina småbröder..

Slapp böter iaf :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...