MC-mässan 20050310: Bilder

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
BlueNinJa skrev:
Okay. Gammla oberäkliga gubbar som knappt ser fram till ratten och därmed är en STOR trafik fara...
Om man inte ser att den där motorcykeln har kommit med en jävla fart så skall man inte utala sig om andras syn. Fast du hör kanske till dem som tror att man blir populär på forumet om man skriver :mad: :kulspruta :kocko om bilister?

sandstream skrev:
..och några som inte är lika kul men som ger en en tankeställare :(

De e detta jag varnat er för !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 170 på 70 väg de e fan inte konstigt att ni har höga premier.
Tragiskt men darwinismen gäller de e bara att lära av andras misstag de e helt enkelt för DJÄVLIGT jag tror att majoriteten av SH medlemmar är kriminella så SKAFFA ER ETT LIV innan ni kör ihjäl det med dessa fjollraketer.
Jag blir så förb..... över detta varför varför :kocko .
Varför kan ni inte köra och vad är poängen att köra 190 på en 70 väg!!!!.
De där e en djävla smäll de hela skiten sitter ju i bilen som e klyvd ja fy fan..
DETTA VISAR ATT MÅNGA SKA INTE HA KÖRKORT

sandstream skrev:
Ja det där var en ruskig olycka. Den här bilden från olycksplatsen publicerades i DN... Svårt att fatta vilka enorma krafter det rör sig om.

Bifogat

• olycka.jpg
    olycka.jpg
    95.4 KB · Visningar: 442
sandstream skrev:

Isch, olyckan hände i början av juli 2003, tråd där vi pratade om det: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=15255 och tidningsklipp här: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=14658 och här:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=14657

Tragiskt för alla som omkom, och framförallt för deras anhöriga/bekanta som förlorat en familjemedlem, kamrat, osv.

Ännu mer tragiskt att det på en gång skriks om vems fel det var, bilisten var kanske puckad/senil/o-uppmärksam, hojåkarn körde kanske som ett svin, ja, vem vet...

Spela roll egentligen, jag hoppas slippa ligga i en grav, eller i en sjuksäng, och säga, -"ja, det var i alla fall inte mitt fel, men här ligger jag..." Utan det är bara att bita ihop, vara lite klok ute på vägarna, inse att det är fullt av blinda bilister, som inte väntar sig hojar i hastighet över hastighetsbegränsning, eller som inte ser en hoj, trots att man kommer i laglig fart.

Är inte frågan om skuld/försäkringsärende när vi har kul ute på vägarna, utan handlar om att överleva/hålla sig på hjulen hela säsongen, slippa ha ont... Ta det lagom ute på vägarna 2005, gasa på rätt ställe, ta det försiktigt i tätbebyggt område, korsningar osv osv... .. gasa istället riktigt tokvilt på bana, och ganska tokigt på goa krokvägar ute "i skogen" där det inte finns hus/bebyggelse och anslutande vägar..... så minskar i alla fall risken för något tråkigt en smula.

/B

Last edited:
Ett grymt bra inlägg Benkar. Det handlar om liv och inte vem som gör rätt eller fel.

MikkE skrev:
Jasså, vadå då? För få hojar, för litet?

BESÖK EJ MÄSSAN, ALT. BETALA INGEN ENTRÉ!

Ni kommer känna er så blåsta efteråt, jag är förvånad att arrangörerna lyckades slå nytt bottenrekord för "mc-mässorna" i Sollentuna men i år var det störtlöjligt, ändå betalade jag inte en nickel i entré. Nej besök MC Varuhuset eller valfri mc-butik om ni är i Stockholm istället, där finns allt som fanns på mässan, dessutom slipper ni betala för att få komma in och köpa prylar.

jP skrev:
BESÖK EJ MÄSSAN, ALT. BETALA INGEN ENTRÉ!

Ni kommer känna er så blåsta efteråt, jag är förvånad att arrangörerna lyckades slå nytt bottenrekord för "mc-mässorna" i Sollentuna men i år var det störtlöjligt, ändå betalade jag inte en nickel i entré. Nej besök MC Varuhuset eller valfri mc-butik om ni är i Stockholm istället, där finns allt som fanns på mässan, dessutom slipper ni betala för att få komma in och köpa prylar.

Är det SÅ illa? SollentunaMässan har ju tidigare år varit "sisådär", men ändå värd ett litet besök, åtminstone om man har en fribiljett, eller mycket rabatt... Börjar låta som om jag ska ta en lång lördagssovmorgon istället.....

/B

Fasen också, jag som ska dit imorrn. Ska dessutom ta mig dit från Västerås, måste gå upp i ottan. Ett besök måste det ju vara värt? Jag är svältfödd på mc-fronten...

TinaTjejen skrev:
Mådde illa när jag såg den där bilen med hojen i och tänkte att nån måste ha haft guldjobbet att skrapa ur de 3 döda ur bilen igen.... :(
Japp, det är sånt min kompis (polis) får se.
Han får dessutom åka hem till anhöriga och berätta vad som hänt :död

Vad jag menade i ett tidigare inlägg om att det är fri sikt i den korsningen ett par hundra meter är att billisten inte kan ha kollat mer än en gång eftersom han annars borde ha sett förändringen i avståndet till hojen och därmed förstått att han inte skulle kunna hinna över.

V-Gurra skrev:
Ingen MT-o1:a utställd på mässan?
Årets coolaste och mest nyskapande hoj if you ask me!!
//VG
Ja, en raktframhoj är ju en rejäl utmaning att ta fram :rolleyes:

benkar skrev:
Är det SÅ illa? SollentunaMässan har ju tidigare år varit "sisådär", men ändå värd ett litet besök, åtminstone om man har en fribiljett, eller mycket rabatt... Börjar låta som om jag ska ta en lång lördagssovmorgon istället.....

/B

Ska du dra dit så dra dit med fribiljett för att snacka med polare och bekanta i svängen som sammanstrålar på mässan, något mer lär du knappast få ut av den.

jP skrev:
Ska du dra dit, så dra dit med fribiljett för att snacka med polare och bekanta i svängen som sammanstrålar på mässan, något mer lär du knappast få ut av den.

Hmmm, ja, får se hur jag gör, låter ju inte SÅ lockande.....

/B

sandstream skrev:
Japp, det är sånt min kompis (polis) får se.
Han får dessutom åka hem till anhöriga och berätta vad som hänt :död

Vad jag menade i ett tidigare inlägg om att det är fri sikt i den korsningen ett par hundra meter är att billisten inte kan ha kollat mer än en gång eftersom han annars borde ha sett förändringen i avståndet till hojen och därmed förstått att han inte skulle kunna hinna över.

Som jag skrev i tidigare inlägg, i grund och botten o-intressant vem som -"är skyldig", inga av dom inblandade är inte med oss längre, men det här är en av dom mest extrema hoj vs bil -olyckor i Sverige någonsin, har aldrig tidigare sett en hoj "köra igenom en bil" på det här sättet. Tragiskt att det hände, antingen körde hojen väldigt snabbt, eller så var en bilist extremt blind, resultatet blev hursomhelst förödande. Olyckan skedde på ett område där det är/var 50 eller 70 km/h som hastighetsbegränsning. Hade båda berörda hållt den farten, oavsett någons o-uppmärksammhet, kan/kunde resultatet inte blivit SÅ jäkla brutalt/förödande?!

/B

Asså fan .. tänk familj och vänner som ser bilderna överallt och kanske även (utställnings objektet).

Det måste ju kännas förjävligt att se detta om och om igen ... man vill ju glömma liksom .. bara minnas dom fina minnena .. inte dom tragiska.

Jo jag vet att det är i varnings syfte till oss andra icke inblandade. Men det leder nog till andra tankar till dom runtomkring de drabbade.

Det e vad jag känner i alla fall ... :(

benkar skrev:
Tragiskt att det hände, antingen körde hojen väldigt snabbt, eller så var en bilist extremt blind, resultatet blev hursomhelst förödande.
Visst skall man inte älta skuldfrågan och visst är alla dödsfall tragiska, men man blundar för sanningen om man försöker frånse det enkla faktum att hojen i detta fall måste ha kommit som en satans långdistansrobot på vägen, den har ju för fan kört näst intill rakt igenom bilen! Att ens antyda att det är bilistens fel för att han kanske var "blind" är smaklöst, bevisen är tydliga, en hojförare dödade två bilister genom att köra löjligt för fort.

Mässan i Sollentuna..-

Vilka förväntningar har ni på Sollentunamässan igentligen?

Vilket år skall folk inse att det är en handlarmässa!!! Det är inte en mässa som generalagenter och tillverkare står bakom så som den stora mässan som vartannat år går i Älvsjö.

Det är en mässa där handlarna själva visar upp vad de har att erbjuda.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti