MC-mässan 20050310: Bilder

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
SENSEI skrev:
Vilka förväntningar har ni på Sollentunamässan igentligen?

Vilket år skall folk inse att det är en handlarmässa!!! Det är inte en mässa som generalagenter och tillverkare står bakom så som den stora mässan som vartannat år går i Älvsjö.

Det är en mässa där handlarna själva visar upp vad de har att erbjuda.

Ja, du har rätt. Vad DUMMA vi är!

benkar skrev:
Som jag skrev i tidigare inlägg, i grund och botten o-intressant vem som -"är skyldig", inga av dom inblandade är inte med oss längre, men det här är en av dom mest extrema hoj vs bil -olyckor i Sverige någonsin, har aldrig tidigare sett en hoj "köra igenom en bil" på det här sättet. Tragiskt att det hände, antingen körde hojen väldigt snabbt, eller så var en bilist extremt blind, resultatet blev hursomhelst förödande. Olyckan skedde på ett område där det är/var 50 eller 70 km/h som hastighetsbegränsning. Hade båda berörda hållt den farten, oavsett någons o-uppmärksammhet, kan/kunde resultatet inte blivit SÅ jäkla brutalt/förödande?!
/B
Jag tror inte det råder någon tvekan om att hojen kom med alldeles för hög hastighet.
Hade den kommit i tex 100 km/h borde skadorna ha blivit betydligt mindre.

Historier om hojar som klyver traktorer tex har jag hört sedan 80-talet så att en hoj har en jäkla kraft när den kommer fort råder det inte heller någon tvekan om.

SENSEI skrev:
Det är en mässa där handlarna själva visar upp vad de har att erbjuda.
Och då är vi tillbaka till den fråga jag ställde inför mässan i GBG i januari:
Varför ska vi betala för att få se vad de vill sälja till oss?

sgtpepper skrev:
Att ens antyda att det är bilistens fel för att han kanske var "blind" är smaklöst, bevisen är tydliga, en hojförare dödade två bilister genom att köra löjligt för fort.
Känner du till hur korsningen ser ut?
Vet du hur bra eller dålig sikt man har i den?

burner skrev:
Får hoppas att de inblandade i kraschbilderna klarade sig med livet i behåll
och utan livslånga större skador(kanske inte så troligt ???).

Om inte så är det ganska(mycket) så respektlöst mot anhöriga till de
inblandade, tycket jag i alla fall....

Om de nu inte blivit tillfrågade innan förstås.

Allihopa dog tyvärr på fläcken..

Snubben höll 200 nånting. De var två äldre som satt i bilen. De blev bländande av solen och körde "rakt ut i vägen", så kom bågen där i sina 200 blås...

Ja förresten, den där bågen såg man ute och körde för ett par år sen, jävlar vad det gick, han måste nästan ha kört RR eller något sånt förut...

Är det en Nsr 500 eller något i den stilen?

sandstream skrev:
Känner du till hur korsningen ser ut?
Vet du hur bra eller dålig sikt man har i den?

Ja det är en trevägskorsning. Bra sikt åt båda hållen faktiskt.

Men som sagt, jag tror att båda parterna var lika skyldiga...

Svårt att lägga över det hela på en...

Nåt i stil med det där ser det ut...

Så ligger det industri område där på högra sidan.

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    27.9 KB · Visningar: 159
<micke> skrev:

Fast Hondan sitter ju från höger i bilen dårå, så det där stämmer inte.

<micke> skrev:

Jag bor i Kungsängen och är väl medveten om hur just den korsningen ser ut :)
Frågan var till en annan person.

EDIT: Precis som Mattias skriver stämmer inte Golfens placering.
Den kom från motorvägsbron och skulle svänga vänster in mot Flisbergs (den väg som du ritat att Golfen står på).

Last edited:
Mattias skrev:
Ja, du har rätt. Vad DUMMA vi är!
Mattias Vi vet hur DUMMA din två hjärceller är :tungan
Ända gången de inte slåss med varandra är väll när du kör hojen... Då sitter de och :fyllisar . speedoholic :7peta .

Förövrigt så ska jag också gå óch bli lurad på pengar på mässan....

Nog måste jag säga att man blev lite besviken på mässan, åkte 25 mil enkel för att kolla in lite läckra slip on, skinställ, hojar och pimpsaker som Handlarna säljer.
Mässan avklarad på 2 timmar åkte på lelles i stället och blev kvar där lika länge som på mässan, det är klart gillar man kråmpråmar och goretex så blev man nog nöjd.

Det fick en att tänka efter lite att se golfen med bågen i, bottenplattan på bilen var tom avsliten in till kardantunneln, typisk otäck smäll.
Dessutom satt en skylt med lite info om olyckan, där nämndes högfart osv.

Sista gången jag går på den"alternativa" mässan (och ja jag har varit där tidigare år, detta var bottenappet)

Edit: är det bara jag som stör mig på att halva mässan gick åt till väckelseprofeterande telefonförsäljare och nasare som sålde ridstumpor (iof tjejen vart nöjd, hon skrattade hela vägen hem att hon köpt nya ridkläder på mc mässan :rolleyes: )

Last edited:
TotalSatan skrev:
Asså fan .. tänk familj och vänner som ser bilderna överallt och kanske även (utställnings objektet).

Det måste ju kännas förjävligt att se detta om och om igen ... man vill ju glömma liksom .. bara minnas dom fina minnena .. inte dom tragiska.

Jo jag vet att det är i varnings syfte till oss andra icke inblandade. Men det leder nog till andra tankar till dom runtomkring de drabbade.

Det e vad jag känner i alla fall ... :(

De anhöriga tycker att det är ok att ha bilen stående där. Tydligen hade en av hans vänner vart på mässan och pratat med polisen där, och de var informerade tidigare om det.

Jag jobbade ju på mässan, men tycker den var riktigt kass i övrigt. Lite klubbar, mest glidare och tillbehör.

benkar skrev:
...det här är en av dom mest extrema hoj vs bil -olyckor i Sverige någonsin, har aldrig tidigare sett en hoj "köra igenom en bil" på det här sättet. ...

/B

I min gamla klubb i Danmark avled ett medlem i sammma typ olycka i början på 90´tio talet.

I bilen fanns 4 personer - MC klyvar sig in i kabinen - vart MC´ns soppa tank exploderar inne i bilen.

5 personer avled direkt

jag spenderade ca: 4tim på mässan... kilade runt å klappade och satt på fina motorcyklar... Jag hade inte tråkigt? och tyckte inte den sög alls... hm... :va
Så införskaffade jag en hjälm, så nu kan jag stångas utan att få ont...

:fyllisar

En liten bild till.. :) Fanns att beskåda i fredags iaf.. :tuttar

Bifogat

• CIMG0247_redigerad.jpg
    CIMG0247_redigerad.jpg
    100.6 KB · Visningar: 203
tyckte det va trevligt att strosa runt lite, det va ju inte direkt hojväder ute så vad ska man annars göra en lördagförmiddag?

hittade några riktigt schysta poser-skinnjackor, och cambiken från iceman var ju intressant. det va ju iochförsig inga handlare som tog kort, och man går ju oftast inte runt med 3000 spänn på fickan men kul att titta lite

så fick man ju se brolle jr också :rolleyes:

Ingel skrev:
hittade några riktigt schysta poser-skinnjackor, och cambiken från iceman var ju intressant. det va ju iochförsig inga handlare som tog kort, och man går ju oftast inte runt med 3000 spänn på fickan men kul att titta lite

Hey! Vi på Iceman tog kort! :fakta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...