Zenita123
SUGEN PÅ ATT ÅKA
Hej kan man andvända denna o ladda mc med trots det är hobbex o billig men funkar den nån som vet se länk
http://www.hobbex.se/p/pid,241/t/product.html
http://www.hobbex.se/p/pid,241/t/product.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo den funkar, men det är smartare att hanlda en laddare av switchad typ, som klarar sk underhållsladdning. Då kan du tex ha laddaren inkopplad hela vintern om du vill och behöver inte oroa dig för torrkokning eller överhettning av batteriet. Man måste inte köpa Ctek om man inte vill. Lidl bruklar med jämna mellanrum sälja en TUV-godkänd C-tek-kopia för runt 200:-. Såg dessa i Lidl-butik senast för ett par veckor sedan.
De ser ut så här och är identiska med c-TEK 3600.
http://www.e-lukas.com/miscpict/prostownik/tronic.jpg
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
japp, så är det.
Trots att det står i manualen att den ska återgå till valt läge efter spänningsavbrott.
Köpte en sån för att ha fast monterad i bilen och bytte 3 ggr innan jag insåg att manualen inte stämde.
japp, så är det.
Trots att det står i manualen att den ska återgå till valt läge efter spänningsavbrott.
Köpte en sån för att ha fast monterad i bilen och bytte 3 ggr innan jag insåg att manualen inte stämde.
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
Elräkningen på underhållsladdningen är så marginell att jag inte ens har med det i ekvationen.Och var kommer er elräkning in i hela ekvationen? För den är troligen inte heller gratis.
Kanske det men jag tror att ha min laddare inkopplad 12h/år blir fortafarnde billigare än o köpa en för 600 ha kopplade 6månader/år minst 350kr iaf!
Tag med batteriet och Ctek laddaren till jobbet, plugga in i någon liten vrå och låt stå där till våren så slipper du elräkning![]()
Fortfarande dyrare än min billiga laddare![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |