Zenita123
SUGEN PÅ ATT ÅKA
Hej kan man andvända denna o ladda mc med trots det är hobbex o billig men funkar den nån som vet se länk
http://www.hobbex.se/p/pid,241/t/product.html
http://www.hobbex.se/p/pid,241/t/product.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo den funkar, men det är smartare att hanlda en laddare av switchad typ, som klarar sk underhållsladdning. Då kan du tex ha laddaren inkopplad hela vintern om du vill och behöver inte oroa dig för torrkokning eller överhettning av batteriet. Man måste inte köpa Ctek om man inte vill. Lidl bruklar med jämna mellanrum sälja en TUV-godkänd C-tek-kopia för runt 200:-. Såg dessa i Lidl-butik senast för ett par veckor sedan.
De ser ut så här och är identiska med c-TEK 3600.
http://www.e-lukas.com/miscpict/prostownik/tronic.jpg
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
japp, så är det.
Trots att det står i manualen att den ska återgå till valt läge efter spänningsavbrott.
Köpte en sån för att ha fast monterad i bilen och bytte 3 ggr innan jag insåg att manualen inte stämde.
japp, så är det.
Trots att det står i manualen att den ska återgå till valt läge efter spänningsavbrott.
Köpte en sån för att ha fast monterad i bilen och bytte 3 ggr innan jag insåg att manualen inte stämde.
Jag vet inte hur den där funkar men tidigare varianter av tronic återgår till stand by efter strömavbrott vilket djupurladdar batteriet relativt fort. Ctek återgår till samma läge som innan avbrottet. Kan vara bra att veta om man tänker låta laddaren stå på över vintern.
Elräkningen på underhållsladdningen är så marginell att jag inte ens har med det i ekvationen.Och var kommer er elräkning in i hela ekvationen? För den är troligen inte heller gratis.
Kanske det men jag tror att ha min laddare inkopplad 12h/år blir fortafarnde billigare än o köpa en för 600 ha kopplade 6månader/år minst 350kr iaf!
Tag med batteriet och Ctek laddaren till jobbet, plugga in i någon liten vrå och låt stå där till våren så slipper du elräkning![]()
Fortfarande dyrare än min billiga laddare![]()
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |