MC-Köp i sommar, behöver tips.

Nästa vecka kommer skatteåterbäringen och hoppas då på ett köp! Dock finns det ju knappt något utbud av hojar här uppe, så jävla typiskt :gnissla Vill ju helst börja köra så fort som möjligt och inte köpa -> strypa -> reg. besikta. Bah. I princip alla intressanta hojar finns söder om Sthlm, och att åka 100+mil enkelväg är inte aktuellt. Får be till gudarna att någon intressant hoj till rätt pris dyker upp nästa vecka, mkt överpris på blocket nu imo.

Btw, någon mer som har tips på en bra hoj som uppfyller/nästan uppfyller mina krav?

Jag hade lagt mina pengar på en suzuki sv 650. Det finns en del strypta till salu. Varför åka rad fyra när det finns twin :tummenupp

För mig blir resan ner dit 300mil tur och retur, känns icket lockande. Dessutom är den ett snäpp för dyr ;)

Jag hade lagt mina pengar på en suzuki sv 650. Det finns en del strypta till salu. Varför åka rad fyra när det finns twin :tummenupp

Lägger jag mina pengar så räcker det inte till en SV650 iaf haha. Dessutom tycker jag radfyror låter enormt vackert :D

Last edited:

Jag tänkte precis tipsa om den. Känns ganska sportig men har en mycket skönare körställning för längre turer än de flesta hojar som nämnts hittills.
Från -03 ser dom dessutom ganska trevliga ut, även fast dom kanske ligger aningen utanför din prisklass. Men faller de tidigare modellernas utseende dig i smaken så skulle du nog kunna få en för 25-30.

Hur dom är sitta på som passagerare vet jag inte, men när det gäller skjutsning med mindre hojar så lär det ju i alla fall vara mycket skönare motormässigt med en lågvarvig twin än en gammal radfyra som inte river loss förrens varvtalet visar femsiffrigt.

Jag skulle tittat efter en gammal fireblade. Kanske blir lite dyrare men det är en klassisk värsting finns säkert strypnings satser att montera.Om jag skulle valt twin så hade det blivit en vtr börjar bli billiga och roliga att köra.

En bättre beggad Gpz900r kan ju funka..

Var faktiskt och kollade på en sån idag. Den såg relativt fräsch ut för sin ålder + att motorn lät bra. Jag antar att detta är en hoj som är relativt driftsäker? Någon som vet? Kanske blir köp om 25kw strypbrickor finns att köpa, för den var ju ganska rå :Bugar

men vart bor du gäsparn? För ett tag sen fanns det en VFR 750 i Pajala som jag tyckte såg intressant ut. Vet dock inte hur det ligger till med strypsatser till dom, men dom begjorde runt 20000 för den.
Såg även en -89 VFR750 i sundsvall som såg riktigt fin ut. Jag är själv lite sugen på en sån =).

//Robert

men vart bor du gäsparn? För ett tag sen fanns det en VFR 750 i Pajala som jag tyckte såg intressant ut. Vet dock inte hur det ligger till med strypsatser till dom, men dom begjorde runt 20000 för den.
Såg även en -89 VFR750 i sundsvall som såg riktigt fin ut. Jag är själv lite sugen på en sån =).

//Robert

Jag bor i Piteå :yoparty Jo VRF verkar som en fin mc, dock så hann många intressanta hojar försvinna nu innan återbäringen kom, hehe. Stod i valet och kvalet att fara och titta på en Gsx-r 1100 och GPZan, sambon tyckte sukkan var mycket snyggare, men hon tog tillbaka att kawan var ful när hon såg den på riktigt :banana Dessutom tycker jag att sukkan är lite skrämmande med alla dessa hästkrafter :D Menmen, får hoppas 25kw satser finns till GPZan då jag själv tyckte det var ett bra pris, vill helst få lite pengar över i sommar (så man har råd att ens fara på utflykt)

Sålde min ZX9-R '95 för 20.000, lite småfix men inget allvarligt.
Borde gå att hitta liknande för ungefär samma pengar.

Det tyckte jag var en skön hoj att åka långt med även om jag hade en passagerare bak på. Och sen går de hyfsat bra också.

Sådär, idag inhandlade jag en GPZ900R -88. Lite småfix är det trots allt men jag tycker att det får man räkna med om man bara behöver slanta upp 13,500kr. Var tvungen att glida 2varv runt kvarteret och det kändes otroligt roligt. Kan knappt bärga mig tills den är "strypt" :D Måste se Top Gun nu också :D

Bifogat

• GPZAN.JPG
    GPZAN.JPG
    172.1 KB · Visningar: 54
Har fortfarande kvar GPZan. Bra hoj som man inte sitter obekvämt på i första taget. Går tillräckligt fort också, dock inte vågat pröva mer än 200km/H:va

Back