MC i tyskland - Hur är det?

Nä jag kan ju omöjligt veta. Det blir ju en ändring av hojen från originalutförande, då väslbågarna skruvas fast i bakramen.
Ttor personligen inte att det blir några problem med en sådan sak det dom har mest emot är om man har ett annat avgassystem som dånar.

Ska vi spekulera så skulle det eventuellt kunna bli problem om du skulle orsaka en trafikolycka där utredningen visar att dina packväskor skulle ha del i orsaken tex tappat den och någon kör på den.

Jag hade kört med dom så länge det är riktiga prylar som är ordentligt monterade

Ttor personligen inte att det blir några problem med en sådan sak det dom har mest emot är om man har ett annat avgassystem som dånar.

Ska vi spekulera så skulle det eventuellt kunna bli problem om du skulle orsaka en trafikolycka där utredningen visar att dina packväskor skulle ha del i orsaken tex tappat den och någon kör på den.

Jag hade kört med dom så länge det är riktiga prylar som är ordentligt monterade
Tackar! Ja jag tänker också att det borde vara lugnt. Det finns ju massor av erfarenheter här, så tänkte att om någon vet något jag behöver veta så får man svar här.

Tackar! Ja jag tänker också att det borde vara lugnt. Det finns ju massor av erfarenheter här, så tänkte att om någon vet något jag behöver veta så får man svar här.

Jag körde ner till Tjeckien i helgen och även om vi var en sväng in i Polen var det många mil på tyska vägar. Inte många poliser syntes och ingen kontroll.

Men förra året på väg till England såg jag en MC-polis som lyssnade på ljud. Även en ljuddämpare med TÜV låter vid högre hastigheter än svensk motorvägshastighet.
En Yoshimura RS3 låter gott men Tyskland ska man nog undvika. ;)

1779829695894.png

Vi ska troligen åka genom Tyskland i sommar, så jag funderar hur djup detta går? Jag har en helt orginal Harley pan america. Som jag beställde korvlådor till från motea, så frågan är om jag kommer få bekymmer för att jag har packlådor som inte är Harley Davidson original?

Nej, sådant skiter de i.

Bromshandtag, ljuddämpare, däck och papper på både hoj och nämnda attiraljer (om ej original) är de däremot noga med. Och de har generellt bra koll dessutom.

En hoj i bra skick som dessutom verkar original ägnar de inte onödig tid åt. Se bara till att väskorna sitter fast.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nej, sådant skiter de i.

Bromshandtag, ljuddämpare, däck och papper på både hoj och nämnda attiraljer (om ej original) är de däremot noga med. Och de har generellt bra koll dessutom.

En hoj i bra skick som dessutom verkar original ägnar de inte onödig tid åt. Se bara till att väskorna sitter fast.

Hur är det om man har eftermarknadsdämpare med modellspecifik CE-märkning (och dokumentation för detta) samt medföljande CE-märkta dB killer monterad? Är den tyska polisen fortfarande grinig då?

Hur är det om man har eftermarknadsdämpare med modellspecifik CE-märkning (och dokumentation för detta) samt medföljande CE-märkta dB killer monterad? Är den tyska polisen fortfarande grinig då?
Då är det OK, se bara till att dokumentet heter ABE och är på tyska.
Seriösa tillverkare har sådana dokument.
Och var beredd att förklara att i Sverige skrivs sådana ändringar inte in i fordonsdokumenten och registreringshandlingarna är ganska innehållsfattiga.

Har du med dig papperen (i original) är det lugnt. De är specifika för modell och hojmodell så finns din hoj inte i listan får du inte köra vidare…

Trodde aldrig jag skulle skriva detta men fan man hatar mc-fuckon som har nåt jävla överdrivet högt ljud på rören och brötar genom byarna. Typ motard-fucko.
(Sporthoj-fucko-ljud är trevligare).

Ja, jag fyller 45 och kör Scooter.

Trodde aldrig jag skulle skriva detta men fan man hatar mc-fuckon som har nåt jävla överdrivet högt ljud på rören och brötar genom byarna. Typ motard-fucko.
(Sporthoj-fucko-ljud är trevligare).

Ja, jag fyller 45 och kör Scooter.

Det går att kämpa emot när man känner trångsyntheten komma! :krama:tummenupp

Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back