Mc-handlare som inte ringer tillbaks..

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
...när man vill köpa en hoj av dom och byta in den gamla :va.
Dom ska bara kolla upp priser och div saker och ringa tillbaks senare under dagen eller veckan, lämnar både hem o mobilnr men inget samtal.
Detta har hänt alla gånger jag ska köpa ny hoj, några gånger har det inte ens varit snack om inbyte men dom ringer fortfarande inte tillbaks??
Man blir ju tvungen att ringa igen själv och känna sig som en tjatig kund..
Jag vill ju trots allt köpa en hoj av dom !
Oftast blir man tvungen att åka till butiken för att ställa dom mot väggen, och då brukar allt lösa sig jättebra! Konstigt....

Något som känns igen ????

Är vi mc-köpare generellt jävligt otrevliga och förtjänar detta ??
Har alla mc-handlare fått alzheimer`s pga alla tekniska specifikationer på nya mc ??
Tillhör jag fel målgrupp (30 år) för att få köpa hoj ??

Har jobbat i butik själv och då satt jag och ringde ca 2 tim om dagen om färdiga servicar och div prylar som kommit, kunde vara en reservdel för 50 spänn, man ringde alltid upp !
Och nu pratar vi mc för 80-100K, men dom kan fanimej inte ens lyfta luren :fatta!

Jag var bara tvungen att skriva av mig lite frustration :huvet

Samma sak när jag skulle köpa bil, de hörde inte av sig så då kan de glömma att jag köper där.

Kan ju vara så enkelt som att killen missuppfattade ditt tel. nr på en siffra. Har hänt mig massor med gånger.

Står man där med skägget i brevlådan, vad ska man göra? Kan ju inte göra mycket mer än att hoppas att kunden ringer upp igen.

Ring en sista gång och hör, verkar de ointresserade av dig som kund, vänd dig nån annanstans!!!

Om du har tröttnat på den handlarn köp hojen hos någon annan . När du sedan har köpt hojen så åker du tbx till firman som var ointreserad av dig & visa upp den nya hojen som dom inte fick sälja .

Verkar som det är ganska vanligt att MC handlare loja o respektlösa mot sina kunder. De kan väl vara det pga att de vet att vi är djäkligt intresserade av vår motorcykelhobby och att de utnyttjar att vi då har tålamod med deras bemötande och beredda att betala deras höga priser. Verkar också vara låg kvalitet på serviceverkstäderna och arbetet som blir utfört, vanlig service klarar de oftast av men är det avancerade fel så får de ofta problem.

Vi konsumenter måste visa att vi är missnöjda.

Så blir ni dåligt bemötta köp cykel nån annanstans eller privat.
Delar & tillbehör kan man beställa på internet från tex Tyskland eller USA till bättre pris.
Serva cykeln själv eller lämna till någon riktigt mekkunnig kompis eller lämna till en erkänt duktig servicefirma.

Gottschalk skrev:
2343844 ...när man vill köpa en hoj av dom och byta in den gamla :va.
Dom ska bara kolla upp priser och div saker och ringa tillbaks senare under dagen eller veckan, lämnar både hem o mobilnr men inget samtal.
Detta har hänt alla gånger jag ska köpa ny hoj, några gånger har det inte ens varit snack om inbyte men dom ringer fortfarande inte tillbaks??
Oftast blir man tvungen att åka till butiken för att ställa dom mot väggen, och då brukar allt lösa sig jättebra! Konstigt....

Har alla mc-handlare fått alzheimer`s pga alla tekniska specifikationer på nya mc ??

Har jobbat i butik själv och då satt jag och ringde ca 2 tim om dagen om färdiga servicar och div prylar som kommit, kunde vara en reservdel för 50 spänn, man ringde alltid upp !
Och nu pratar vi mc för 80-100K, men dom kan fanimej inte ens lyfta luren :fatta!

Hänt mig med... Här i Karlstad har MC-handlarna det alldeles för bra, de får allt för mycket gratis!
Men varför krusa dem!? Sista hojen jag plockade ut var i huvudstaden:tummenupp

Spelar det egentligen så stor roll? Om dom inte ringer upp kanske dom inte i sin tur fått svar på sina frågor och inte vill ringa och säga: "jag vet inte".
Kanske har dom glömt det eller så har det blivit något annat fel.
Ring upp själv och fråga. Sen om du får ett otrevligt bemötande kanske du kan fundera på att byta ställe. :tummenupp

falconiii skrev:
2343875 Verkar som det är ganska vanligt att MC handlare loja o respektlösa mot sina kunder. De kan väl vara det pga att de vet att vi är djäkligt intresserade av vår motorcykelhobby och att de utnyttjar att vi då har tålamod med deras bemötande och beredda att betala deras höga priser. Verkar också vara låg kvalitet på serviceverkstäderna och arbetet som blir utfört, vanlig service klarar de oftast av men är det avancerade fel så får de ofta problem.

Vi konsumenter måste visa att vi är missnöjda.

Så blir ni dåligt bemötta köp cykel nån annanstans eller privat.
Delar & tillbehör kan man beställa på internet från tex Tyskland eller USA till bättre pris.
Serva cykeln själv eller lämna till någon riktigt mekkunnig kompis eller lämna till en erkänt duktig servicefirma.

Börjar luta åt det hållet !

Fördelen med att dom inte ringer tillbaks är att man blir förbannad och sitter och söker en massa alternativa lösningar på nätet istället, och då kanske man kan pruta eller köpa billigare någon annanstans efter lite efterforskningar.
Nu är det så att jag vill köpa en ny ducce s2r 800, och duccehandlarna växer inte på träd direkt, har kollat på att importera själv men då åker man ju på att betala moms i sverige = ingen ide....:huvet :huvet :huvet

Måste säga att förutom hos bekanta i branchen har jag bara usla erfarenheter av mc handlare!

Vad vill du ha ?
Jag kan nog ge dig en bra deal... och förhoppningsvis bra service.
Klockan är ju trots allt efter 18... :tungan
Fast det tar vi PM-vägen isf.

///
Mattias

Tänkte skriva en liknande tråd ju...

Jag har mailat verkstäder i sthlm jag känner till och frågat om tid och pris för en service, 1 svarade av 8-9 jag mailade till, och imorgon hardet gått 1 vecka.

Frågade om en hoj i våras på en känd MC-firma i sthlm per mail, fick svar efter 1 timme typ att den finns kvar och svarade direkt med att det finns en repa på tanken och kunde få 7000 kr av på priset, var på hugget!

När jag mailade tillbaka att jag tänkt byta in min Thundercat fick jag inget svar, mailade igen 3-4 dagar senare, inget svar...inte så sugna på byta in...?!?!

Jag känner mer och mer också att firmorna vill sälja nytt, inte byta in något, snabba och smidiga affärer...typ...!?!!

Vad en ruggigt duktig firma skulle kunna skapa rabalder tror jag...eller?

Jag mailade mcvaruhuset i sthlm om en packning, fick svar inom någon timme, mailade beställningen och bad om sms när den fanns inne, fick svar igen inom en timme att sure allt ok, och häromdagen fick jag sms:et...för en pryl för 70:- eller nåt.

Tipsa din handlare om SMS, jag har nästan helt gått över till SMS kontakt med mina egna kunder också, mycket smidigare än att försöka ringa vilket i 70% av försöken bara går till telefonsvarare eller "du kan skicka ett SMS med ditt telefonnummer"

Var samma för mig då ja skulle handla nyligen. Väntade i två veckor och ringde nu som då utan att få svar. Men som jag sa "Då får dom behålla skiten" :hihi

så då for jag till en annan mc försäljare och då gick det rätt smidigt och fort.

psxcare skrev:
2343933 Jag mailade mcvaruhuset i sthlm om en packning, fick svar inom någon timme, mailade beställningen och bad om sms när den fanns inne, fick svar igen inom en timme att sure allt ok, och häromdagen fick jag sms:et...för en pryl för 70:- eller nåt.

Tipsa din handlare om SMS, jag har nästan helt gått över till SMS kontakt med mina egna kunder också, mycket smidigare än att försöka ringa vilket i 70% av försöken bara går till telefonsvarare eller "du kan skicka ett SMS med ditt telefonnummer"

Jepp sms är svinbra när det gäller reservdelar! Superbike gbg har använt det länge och det funkar klockrent !
Men när man ska köpa ny båge ??? känns lite billigt va? då tycker jag gott dom kan ringa tillbaks!

RedEye skrev:
2343900 Spelar det egentligen så stor roll? Om dom inte ringer upp kanske dom inte i sin tur fått svar på sina frågor och inte vill ringa och säga: "jag vet inte".
Kanske har dom glömt det eller så har det blivit något annat fel.
Ring upp själv och fråga. Sen om du får ett otrevligt bemötande kanske du kan fundera på att byta ställe. :tummenupp

Skönt att se att det finns någon som inte hugger utan att tänka sig för. Det kan ju vara så att det finns olika anledningar till att svaret har uteblivit. Men seriositeten (heter det så?:va ) varierar klart bland handlarna.

Eftersom du skriver "ringa igen" antar jag att du inte besökt butiken. Det kan vara där skon klämmer. Under högsäsong eller hög arbetsbelastning kan telefonen vara ett otroligt irritationsmoment. Man ska dock inte ge löften utan att fullfölja, då är det bättre att skita i att svara. Jag jobbar en del i butik och där går alltid de besökande kunderna först. Man vet ju själv hur trögt det är att vänta på nån som pratar i telefon.

heliac skrev:
2344115 Eftersom du skriver "ringa igen" antar jag att du inte besökt butiken. Det kan vara där skon klämmer. Under högsäsong eller hög arbetsbelastning kan telefonen vara ett otroligt irritationsmoment. Man ska dock inte ge löften utan att fullfölja, då är det bättre att skita i att svara. Jag jobbar en del i butik och där går alltid de besökande kunderna först. Man vet ju själv hur trögt det är att vänta på nån som pratar i telefon.

Det har varit både efter besök i butik och bara över telefon.
Givetvis ska man prioritera kunderna i butiken :tummenupp

Ville byta min 999:a mot en Aprilia factory......
Ringde till MC-kompaniet:tummenupp för å tjöta lite.....
Berättade vad jag hade för hoj, skick, mil, service osv.....
Han skulle kolla inbytespris med sina kollegor men lovade att komma tillbaka dagen efter.......han ringde efter 1,5 timme med ett erbjudande.....
Som ni ser på min avatar så gillade jag det......
Nu var det ju en relativt stor affär....så det kanske var därför dom var så snabba.

Jag har ytterliggare ett exempel..

Skulle lämna in hojen för service, i samband när jag beställde tid så frågade dom vilken service det var så det hade dom full koll på.

Allt var frid o fröjd tills jag såg på räkningen att luftfiltret inte var bytt trots att det skulle ingå i servicen (tid som jag hade betalat för). Anledningen till detta var att "det inte fanns hemma på lager" ..

Så firman inte bara struntade att byta det utan sa ingenting till mig trots att jag frågade massor av gånger om dom hade hittat "nått" som inte var okey.. (intressant att veta eftersom man nyss köpt knarren).

Vet inte hur det funkar på mc affärer men ringer nån o beställer tid för en service ska dom inte se till så att allt finns hemma till den hojen o om icke så är fallet beställa hem?? I mitt fall hade dom över en vecka på sig att fixa det..

Visst är det en skit sak men det känns tröttsamt att man inte kan lita på dom fullt ut utan måste hela tiden kolla att dom har gjort det man har betalat för .. :4skrika

Gottschalk skrev:
2343844 ...när man vill köpa en hoj av dom och byta in den gamla :va.

jo så är det. synd att vi köpare är så kåta på hojen att dom får sälja ändå....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman