Mc-handlare som inte ringer tillbaks..

Jobbar man i butik så tycker jag att kunderna i butiken går först. Men har man avtalat i telefon, mail, sms osv att man ska få ett svar på tex ett inbytespris och man sen inte hör ett skit från dem så är det för dåligt. Har man inte lyckas få fram några uppgifter pga att dem tex väntar svar från leverantören så är det fan bättre att dem ringer tillbaks och säger det så man åtminstone vet ngnting som kund och att de sen återkommer så fort de fått besked.

Sen är det tyvärr ganska ofta man får ett dåligt bemötande då man kommer in till en bil- eller mc-handlare. Var bla i Malmö 1 gång då jag skulle köpa en ny offroadare men då jag fick springa och jaga efter en "säljare" som låtsades ha mkt att göra så blir man bara trött. Till sist fick jag ett sketpris och dåligt bemötande så jag åkte upp till Jönköping istället lite senare och handla nytt där.

Sen i de flesta fall när man ska ha ngnting så snackar de med en som om man inte fattar ett jävla dugg och sånt retar jag mig duktigt på. Jag vet oftast när jag går in ngnstans vad jag vill ha, vad det kostar på andra ställen osv men skulle man få ngn "hjälp" så läser dem inte av en på ett bra sätt utan tar en för vilken j...vla byfåne som helst som dem tror dem kan lura av genom olika avbetalningar blabla osv..

Sen finns det ju oxå dem som ÄR både trevliga samt duktiga som det går att diskutera med och det är ju så det ska vara:tummenupp Man vill vara glad och nöjd då man köpt sig en båge och inte må dåligt och behöva vara förbannad pga usla säljare och dåligt bemötande..

Nej. K7 betyder inte 2007 ...

Jo.. Det gör det visst. I Suzuki världen...
Likaså kommer Suzuki GSX-R1000 K8 vara en 2008 års modell...
GSF1250SAK8 är en... ja 2008 det med. (Bandit med ABS och toppkåpa betyder det andra)

....men jag trodde att eftersom detta är ett hojforum så skulle ni som läser förstå, men tydligen kan man aldrig förutsätta något.

Nej gör inte det.. :tummenupp

Last edited:
Jobbar man i butik så tycker jag att kunderna i butiken går först. Men har man avtalat i telefon, mail, sms osv att man ska få ett svar på tex ett inbytespris och man sen inte hör ett skit från dem så är det för dåligt. Har man inte lyckas få fram några uppgifter pga att dem tex väntar svar från leverantören så är det fan bättre att dem ringer tillbaks och säger det så man åtminstone vet ngnting som kund och att de sen återkommer så fort de fått besked.

Sen är det tyvärr ganska ofta man får ett dåligt bemötande då man kommer in till en bil- eller mc-handlare. Var bla i Malmö 1 gång då jag skulle köpa en ny offroadare men då jag fick springa och jaga efter en "säljare" som låtsades ha mkt att göra så blir man bara trött. Till sist fick jag ett sketpris och dåligt bemötande så jag åkte upp till Jönköping istället lite senare och handla nytt där.

Sen i de flesta fall när man ska ha ngnting så snackar de med en som om man inte fattar ett jävla dugg och sånt retar jag mig duktigt på. Jag vet oftast när jag går in ngnstans vad jag vill ha, vad det kostar på andra ställen osv men skulle man få ngn "hjälp" så läser dem inte av en på ett bra sätt utan tar en för vilken j...vla byfåne som helst som dem tror dem kan lura av genom olika avbetalningar blabla osv..

Sen finns det ju oxå dem som ÄR både trevliga samt duktiga som det går att diskutera med och det är ju så det ska vara:tummenupp Man vill vara glad och nöjd då man köpt sig en båge och inte må dåligt och behöva vara förbannad pga usla säljare och dåligt bemötande..

Därför man köper av en mindre firma, då får man oftast bättre bemötande oavsett vad det är för produkt man är ute efter.
Kan nog bero på att mindre företag måste försöka behålla sina kunder för att överleva till skillnad från märkesverkstäder tex som har anställda som får sin lön oavsett om firman går med vinst eller inte.

Dessutom kan man oftast få mkt bättre pris av en liten handlare, storfräsarna har ju ingen anledning att pruta på priset, vill inte jag köpa hojen för det utsatta priset finns det tusentals andra som kommer köpa.

Förlåt skrev fel i hastigheten, eftersom jag just i skriv tillfället pratade om en Suzuki.....

Och nej jag är ingen GUMMA.......... och inte stackars heller.......:mad: :mad:

GSF1250SAK8 är en... ja 2008 det med. (Bandit med ABS och toppkåpa betyder det andra)

Nej gör inte det.. :tummenupp

Och allra inte helst på detta forum har jag märkt:gnissla

Last edited:

Det här har diskuterats förut på sporthoj. Försöker hitta tråden men det går inget vidare. :mad:

Tror man kom fram till det att K inte hade något med 2000 att göra.
Och att K5 var den som men började använda benämningen för.
Även om K1, k2, k3, k4 också hade den betäckningen, så tänkte man inte så mycket på förut. Det används ju mera flitigt numera.
Att siffran 1,2,3,4,5,6,7,8 ligger i fas med årtalen va mera tur från suzuki.
Och har blivígt ett antaget uttryck.

Men om du bestämt hävdar motsatsen så får man ju tro på det du säger.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...