Mc-förare avled efter krock...

Tråkigt, jävligt tråkigt. Verkar som om det var hans eget fel dessutom om nu farten var hög.

Och;

Ja, "vila i frid, jag sörjer för dig ...." öh, vad heter han?

Vet någon VIFare?

Skulle inte tro det.

ola_sandin skrev:
2648670 Japp det där var ingen gatlegal hoj, snarare en Suzuki rm av något slag. Alltså lika mycket motorcykelolycka som ett skottdrama är en jaktolycka.

Är det ingen motorcykel för att den inte är gatlegal? Hänger inte med i resonemanget nu. :va

Last edited:
lorkan skrev:
2648961
Är det ingen motorcykel för att den inte är gatlegal? Hänger inte med i resonemanget nu. :va

Jo på sätt och vis är det en mc, men framförallt ett tävlingsredskap som jag hellre benämner motocross. Jag reagerade mest på att tidningen inte skrev ett dugg om att hojen var en cross utan skrev om händelsen som en "vanlig" mc-olycka, något som ökar anledningarna för politikerna att sätta käppar i hjulen för oss gatåkare.

Kan det inte vara en offroad??
Kvittar grabben är ju borta så skit i vad det är för hoj.

ola_sandin skrev:
2649007 Jo på sätt och vis är det en mc, men framförallt ett tävlingsredskap som jag hellre benämner motocross. Jag reagerade mest på att tidningen inte skrev ett dugg om att hojen var en cross utan skrev om händelsen som en "vanlig" mc-olycka, något som ökar anledningarna för politikerna att sätta käppar i hjulen för oss gatåkare.

Tidningar har ju knappast koll på om det är en legal gathoj eller ej, för tillfället fanns det ju väldigt knappa uppgifter öht. Lite mycket att begära tycker jag. :pannkyss

ola_sandin skrev:
2649007 Jo på sätt och vis är det en mc, men framförallt ett tävlingsredskap som jag hellre benämner motocross. Jag reagerade mest på att tidningen inte skrev ett dugg om att hojen var en cross utan skrev om händelsen som en "vanlig" mc-olycka, något som ökar anledningarna för politikerna att sätta käppar i hjulen för oss gatåkare.

Dom sa cross när jag hörde på radion... men det vet man ju hur journalister är så det kan väl lika gärna betyda "off-road". Känner för övrigt även hojfolk som kör off-roadhoj och kallar den för "cross"
Men nog ser det ju ut som en oreggad hoj, RM. Och hur går det då med försäkringen för bilisten? Om det var motorcykelns fel ska ju hans trafikförsäkring gå in men crosshojar är ju sällan trafikförsäkrade.

lorkan skrev:
2649046 Tidningar har ju knappast koll på om det är en legal gathoj eller ej, för tillfället fanns det ju väldigt knappa uppgifter öht. Lite mycket att begära tycker jag. :pannkyss

Men de hade koll på att det inte var en moped iaf. Sen att hojen både saknar lampor, blinkers och regskylt var det ingen som reagerade på. Jag tror att skribenten valde att skriva motorcykelolycka för att det väcker mer uppmärksamhet.

Tragiskt ...vad är oddsen för att förolyckas på mc i december månad :S :(

vif

ola_sandin skrev:
2648670 Alltså lika mycket motorcykelolycka som ett skottdrama är en jaktolycka.
Och knivskärning är en arbetsolycka f trätäljare.
Men tyvärr hamnar den iaf i hojstatistiken, och används sen mot oss.
Liksom andra idiotolyckor; fulla, hjälmlösa, stulna hojar, körkortslösa.
Sånt borde egentligen räknas in i brottsstatistiken i stället.
IronMike skrev:
vad är oddsen för att förolyckas på mc i december månad
Förmodligen mycket sämre än i juni; iaf för den som kör i december.
Men som vanligt är det inte oddsen som avgör, utan hur du kör.
/u

Last edited:
Vissa här på sh har verkligen en bisarr syn på saker och ting....

Är det en mc olycka så är det....oavsett om den är stulen eller ej samt vems fel det nu må vara.

R.I.P

DFMSWEDEN skrev:
2650385 Vissa här på sh har verkligen en bisarr syn på saker och ting....
Är det en mc olycka så är det....oavsett om den är stulen eller ej samt vems fel det nu må vara.
Antar du menar bl.a. mig. (Vore isf rakare att säga det rakt ut.)
Det bisarraste här är att det BÅDE finns trådar om hur häftigt det är att köra på bakhjulet i trafiken
och tårdrypande r.i.p. trådar.

Likaså bisarrt att rena idiotbeteenden, (ex. cross på väg, tji hjälm, fylla, hojtjuvar,
förare utan både kort o körvana. mm mm) när det resulterar i olyckor, ska läggas hela
hojkollektivet till last som VÅR olycksstatistik. (Jo, jo, finns säkert olika åsikter om gränsdragningen.
Är en oreggad cross verkligen en mc ? Mer sportredskap kanske.)

Så verkligheten är nog betydligt mer bisarr än mina åsikter.
/u

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...