Mc-förare avled efter krock...

Usch fy, kom hem från semestern och läser denna tråd när jag kopplar upp SH igår. Inte blir det bättre när man pratar med min familj i Kivik idag och det var en bekant till lillbrorsan... Tänker och ber för på hans två bröder, mor och far.
En en gång, ta det lugnt på vägarna!
/Kristoffer

(PS. hojen var inte stulen)

.

Det verkar ha gått till så här.

Thomas som killen heter körde på sin helcross som han brukar göra, kör på en cykelväg som leder över en järnväg, detta är en genväg vi på hoj i Simrishamn ofta tar för att slippa köra runt hela jäklastaden.

Han kör över järnvägsövergången och sedan är han ute på vanlig väg igen och brassar på rätt bra genom industriområdet, i höjd med friskis och svettis svänger en tant ut med sin bil framför honom från F&S parkering.

*smack*

Vet ej upgifter på hojjen men den är inte snodd och Thomas var duktig förare, han tränade på samma gym som mig och jag har pratat med han flera ggr. En reko och omtyckt kille som gillade å busa med sin cross.

vila i frid Thomas Christian Jarlsheim

CalleLundin skrev:
2655758 ...kille som gillade å busa med sin cross.

Jäkligt trist förstås, men kanske inte så konstigt att det som hände hände när man läser detta... Beror iofs vad man lägger i begreppet "busa med sin cross"...

:va

ulf_lundin skrev:
2650720Är en oreggad cross verkligen en mc ? Mer sportredskap kanske.)

/u

Eller är en sporthoj verkligen en MC? Det kanske egentligen är ett pendlingsredskap??

Är det verkligen nåt att diskutera i en RIP-tråd? Personligen är jag inte så sniken att försäkringspremien eller olycksstatisiken är det första jag tänker på när en ung kille precis har kört ihjäl sig på båge.. Jag lovar att han inte körde ihjäl sig med flit för att jävlas med våra premier..

Tragisk olycka verkligen, det kunde lika gärna ha hänt mig när jag var i den åldern och jag antar att det gäller de flesta på det här forumet....

Ubbejävel skrev:
2655834 Eller är en sporthoj verkligen en MC? Det kanske egentligen är ett pendlingsredskap??

Är det verkligen nåt att diskutera i en RIP-tråd? Personligen är jag inte så sniken att försäkringspremien eller olycksstatisiken är det första jag tänker på när en ung kille precis har kört ihjäl sig på båge.. Jag lovar att han inte körde ihjäl sig med flit för att jävlas med våra premier..

Tragisk olycka verkligen, det kunde lika gärna ha hänt mig när jag var i den åldern och jag antar att det gäller de flesta på det här forumet....
Missförstå mig rätt. Det är lika tragiskt varje gång. Det är därför jag blir så upprörd; varje gång.
Ännu mer när det är så här uppenbart onödiga olyckor.

Är det något överhuvudtaget som ska diskuteras i en r.i.p.-tråd så är det hur man ska undvika
liknande olyckor igen, om möjligt. Ta lite lärdom av det inträffade åtminstone.
Även om vi själva nu gjort dumheter men överlevt.

Att jag sen tycker det är tveksamt vad som ska räknas med i hojstatistiken betyder INTE
att det är det första jag tänker på vid dödsolyckor. Det där har du hittat på själv helt och hållet,
så det får stå för dig till 100 %.
/u

CalleLundin skrev:
2655758 Det verkar ha gått till så här.

Thomas som killen heter körde på sin helcross som han brukar göra, kör på en cykelväg som leder över en järnväg, detta är en genväg vi på hoj i Simrishamn ofta tar för att slippa köra runt hela jäklastaden.

Han kör över järnvägsövergången och sedan är han ute på vanlig väg igen och brassar på rätt bra genom industriområdet, i höjd med friskis och svettis svänger en tant ut med sin bil framför honom från F&S parkering.

*smack*

Vet ej upgifter på hojjen men den är inte snodd och Thomas var duktig förare, han tränade på samma gym som mig och jag har pratat med han flera ggr. En reko och omtyckt kille som gillade å busa med sin cross.

vila i frid Thomas Christian Jarlsheim

Jobbar på fabriken som ligger precis där. Ser dagligen ifrån kontoret eu-moppar, crossar och annat som kommer på just den vägen du beskriver.

Att en olycka inte hänt innan är helt otroligt! Tanten som körde ut framför honom har antagligen inte ens sett han komma.

Hur som helst är det skittråkigt att en ung grabb omkommit, och det känns när man kör förbi trädet som har blivit en minneslund.

DFMSWEDEN skrev:
2648114 En 19-årig manlig mc-förare har omkommit efter att ha krockat med en personbil nära brandstationen i Simrishamns utkanter. Kollisionen, som inträffade i går, var mycket kraftig. Mannen fördes till sjukhus men avled.

SIMRISHAMN. En 19-årig manlig mc-förare har omkommit efter att ha krockat med en personbil nära brandstationen i Simrishamns utkanter.

Kollisionen var mycket kraftig. Mannen fördes i ilfart till Universitetssjukhuset i Lund men avled tidigt i går kväll.

TT

Tragiskt..:-( Ytterliggare en mc-förare, man i 50 års-åldern omkom då han körde omkull med sin 125cc motorcykel och blev påkörd av en bil, kring Fagersta trakten igår:-(

Han skulle säkert bara busköra några minuter, inte tänker man på att det kan bli så här ;(. Tragiskt. Man tror inte att en liten tur med hojen i stan ska sluta på det här viset, bevisar att det kan hända vad som helst, när som helst.

Vila i frid unge man. Instämmer i tidigare inlägg, skulle nog kunnat hänt dom flesta av oss här på SH i unga år.

Skänker givetvis en tanke till familj, vänner och bekanta.

ulf_lundin skrev:
2656555 Missförstå mig rätt. Det är lika tragiskt varje gång. Det är därför jag blir så upprörd; varje gång.

/u

Glöm det. Stjäl nån min hoj och krockar med den så han kläms sakta ihjäl hade jag ju inte gjort allt som stått i min makt att rädda honom direkt.

Detta som hänt Jarlsheim är ju klart tråkigt, så nu slutar vi alla att köra tävlingshojar i trafiken - deal?

Kommer aldrig att hända, så fler kommer att dödas tyvärr. Så är det bara.
Och höjs Fpremierna kommer det bara att köras oförsäkrat.

Sånt här kommer alltid att hända.
Skittrist :(

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!