Mc Donalds/Burger King/Max... Godast?

Var har dom godast "mat"?

• Antal röstningar
    0
Pinky skrev:
Bra sagt, mums :tummenupp

Här har vi "the shit"

EDIT: För att få burgaren komplett så släng bort gurkan och löken och på me massa ost.

Beställ en utan gurka och lök så får du en helt ny, only for you!

P-E skrev:
Beställ en utan gurka och lök så får du en helt ny, only for you!

Ähh, jag menar ju såklart att man ska beställa en utan lök/gurka med en massa ost :gnissla

Burger King är etta enbart p.g.a. stripsen, önskar dom andra kunde servera lika suveräna strips.
I avseende av burgare är de alla likvärdiga.
Max är dyrt och har lång väntetid.
McD är billigt men inte lika gott som max, men man får ju åtmindstone ketchup.

Sundance Kid skrev:
Får nog gå in och bryta Max dominansen,,, Max är visserligen riktigt gott och lite "exotiskt" för mig som Göteborgare eftersom det märkligt nog inte finns någon max här i stan?! :kocko (någon som vet varför får gärna förklara för mig :va )

Men en dubbel whopper cheese med extra extra chesse är nästan oslagbart, och en vitlöksdipp till det... fråga pinky, det är hans recept!

min röst går alltså till BK

Nej nej..
om man är på Avenyn, känner sig snål och går in på BK istället
för Joe Farelli's väggivägg så blir man allvarligt arg på
sig själv när man sen sitter och tuggar BKs smaklösa slabb.

När jag nån gång köper hampis kör jag på MAX delifresh hamburgarmål.
gott utan fettdryp.

Last edited:
Godaste pomes finns på Grill Palatset i Huddinge!
Ta en stor pomes med currysås, det går på en 20 spänn och är äckligt gott :Bugar :yoparty

BK överlägset, speciellt den där "heta" dom hade ett tag, var ta mig fan det bästa jag någonsin ätit! :yoparty

Vi hade BK i stan innan, men dom stängde?! Och nu har vi bara Mcrack Donalds!

Rätt tufft val mellan MAX och BK tycker jag. MAX har klart bästa kycklingburgarna, men jag la ändå min röst på BK p.g.a. klart bästa pommes.

Nä usch, sibylla blir det väl då om det måste käkas burgare.

Tja, pest eller kolera, det är frågan. Måste man välja vinner dock Max, med McD som tvåa. På BK har jag bara fått äckliga hamburgare. Jag fattar inte var deras kött tar vägen för de jag beställt har då bara varit brosk- eller fettburgare.

Vore kul att testa Frasses när man far norrut nästa gång, de ska tydligen vara "bäst i klassen"...

Edit: Bästa hamburgaren jag käkat so far är på golfklubben i Herrljunga.

Last edited:
Peppes vitlöksburgare i gbg!

1.Max
2.BK
3.Sibylla

mcd enbart som fyllemat då man är desperat, allvarligt!Hatar McDonalds!

Problemet med Frasses och Sibyllas är att de är mer av hantverk. Det innebär att man ena dagen kan få en supergod burgare och nästa en kall halvrå sak. Det skiljer massor mellan olika ställen och personal. De som var med i pollen är ju alla automatiserade så kvaliteten är jämnare oavsett nivå.

Min lista:

In'n'Out Burger
Jack in the Box
Wendys
Max
Burger King
McDonalds

McD sist alltså, dock äter jag gärna där. Älskar snabbmat. :)

Räknas inte Sibylla? Alla andra kommer efter sibylla, de må ta längre tid men det uppvägs kraftigt av bättre käk. :)

MAX E GODAST

Burgarna är fantastiskt goda och maffiga. Men det bästa av allt e deras varma cheddarsås till strippsen. :klappar / Nettan

Nettan skrev:
MAX E GODAST

Burgarna är fantastiskt goda och maffiga. Men det bästa av allt e deras varma cheddarsås till strippsen. :klappar / Nettan
Ja, helt klart extra plus för smältosten. Fast det suger ju här nere att de tagit bort de hårda burgarförpackningarna. I Norrland vek vi över locket, hällde dit stripsen och åt med kniv och gaffel som civiliserade människor. :D

Ninjaboy skrev:
Ja, helt klart extra plus för smältosten. Fast det suger ju här nere att de tagit bort de hårda burgarförpackningarna. I Norrland vek vi över locket, hällde dit stripsen och åt med kniv och gaffel som civiliserade människor. :D

Ja, det var tider det! :) Men dom förpackningarna finns väl inte kvar, ens i Norrland?

Kevorkian skrev:
Ja, det var tider det! :) Men dom förpackningarna finns väl inte kvar, ens i Norrland?
Jo, det tror jag nog, när jag var uppe i Luleå i höstas så var det så. Och när jag bodde i Sundsvall var det alltid så men det är ett par år sedan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park