Kanske det. Det finns olika människotyper här där jag bor.
Jag har handlat delar och tillbehör i många år. Förr fanns allt hemma hos generalagenterna. I värsta fall hade något tagit slut men då var det redan beställt eller så beställde de åt mig.
Lelles två butiker hade väl bara det man såg från disken. Alltid beställa. Roffes som var asstora på tillbehör hade allt hemma vad jag minns. 1975-9*. Minns inte när de sålde. Kö ut på gatan på våren.
Aldrig förskott förr. Det fanns sedan hemma som utlovat. Aldrig att någon ringde hem. Sen kom sms. Vi smsar när vi fått hem grejerna. Jag väntar på sms från två butiker. Det är 16-18 år sedan.
Firman jag handlar av numera tar inte förskott och han ringer när delarna kommit. Kawasakis lager ligger i… Sverige?
Yamahas lager ligger i Nederländerna.
Bägge tar en vecka. Senast åtta dagar.
Så det går fortare för er att få hem delar från Yamahas europeiska centrallager än det gör för oss i Stockholm?
XL moto hade stora problem med att folk beställde flera storlekar på ställ och hjälmar och köpte det som passade. Resten fick butiken skicka tillbaka. Det gillade inte XL moto men folk vill ju prova före köp. Fri frakt över 1000:- Nu är butiken stängd sedan några år.
Jag brukade hämta mina grejer jag beställt där. Fraktfritt till butik. Sedan betalade jag med kort. Det slutade dom med och tvingade alla att gå via Klarna. Då slutade jag handla där.
Handelsboden har en butik utanför stan. Där handlar jag. Å jag brukar få rabatt.
Ibland frågar jag i en annan reservdelsbutik och då får jag rabatt. Ibland frågar jag inte. En annan mc-relaterad butik där jag varit kund läänge har jag också rabatt.
Det är lite old school att ge rabatt till gamla trogna kunder. Så jobbar inte stora företag precis.
Nu har jag inga kompisar som handlar i mc-butiker av något slag alls så jag vet inte hur andra människotyper gör.

Men prova i butik och köp på nätet har man ju läst några gånger.
Har man många fordon så gör inte en veckas väntetid så mycket.