Mc butik öppet på söndagar

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Nitlås kedja fråga

Edit: Har lite problem att nita fast låset på kedjan, måste man ha nåt special verktyg för det?
nån som har ett sånt verktyg för att sätta fast Nitlås på kedjan att låna ut ev hyra ut...?
Går det att göra på något annat sätt än med nåt special verktyg eller?

mycket tacksam för svar snarast möjligt

Moderator: ni kan flytta denna tråd till mekhörnan...

Last edited:
Har ett sånt verktyg.
Lånar inte ut det,men jag kan nita kedjan åt dig i morgon.

Edit: Har lite problem att nita fast låset på kedjan, måste man ha nåt special verktyg för det?
nån som har ett sånt verktyg för att sätta fast Nitlås på kedjan att låna ut ev hyra ut...?
Går det att göra på något annat sätt än med nåt special verktyg eller?

mycket tacksam för svar snarast möjligt

Moderator: ni kan flytta denna tråd till mekhörnan...

Man kan nita på gammalt vis utan verktyg, men hammare och mothåll. Men verktyget är bra att ha, speciellt vid o- och x-ringskedja där man annars lätt trycker ihop o/x-ringarna för mycket.

Jag har ett sånt verktyg ja.

Edit:
Lite sent ute såg jag nu :)

Man kan nita på gammalt vis utan verktyg, men hammare och mothåll. Men verktyget är bra att ha, speciellt vid o- och x-ringskedja där man annars lätt trycker ihop o/x-ringarna för mycket.

Jag har ett sånt verktyg ja.

Edit:
Lite sent ute såg jag nu :)

Det fixar sig, Sporthojarn kommer ut o fixar det med sitt special verktyg imorgon :)

Försökte nita på idiotisk vis a la smallsocks med polygrip o diverse andra saker, det ända som hände var att mitt humör blev -100 dock 2 filmer senare så är jag på topp igen, nu väntar kudden! natti

Det fixar sig, Sporthojarn kommer ut o fixar det med sitt special verktyg imorgon :)

Försökte nita på idiotisk vis a la smallsocks med polygrip o diverse andra saker, det ända som hände var att mitt humör blev -100 dock 2 filmer senare så är jag på topp igen, nu väntar kudden! natti

Ja jag såg det, jag hann inte se att han redan hjälpt dig.
Skulle det strula så ska jag vara i garaget imorgon, så skulle sporthojarn mot förmodan få förhinder så får du komma förbi där.

Ja det är klokt av dig att inte slarva med kedjor. Det kan bli riktigt stelt och tråkigt om en dåligt nitad kedja delar sig i full rulle. :gnissla

Natti!

/J

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP