Maxxis slicks

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag funderar på att köpa en omgång Maxxis däck.Får man plats med 165 på en KTM 625 med 5" fälg eller ska man ha 160/60 för att få tillräcklig frigång? Framdäcken finns med både 70 och 76 profil.Någon större skillnad på köregenskaperna?

Busaberg skrev:
Jag funderar på att köpa en omgång Maxxis däck.Får man plats med 165 på en KTM 625 med 5" fälg eller ska man ha 160/60 för att få tillräcklig frigång? Framdäcken finns med både 70 och 76 profil.Någon större skillnad på köregenskaperna?

Jag kom inte ihåh min profil men jag har ett 160 maxxis intemidiet på 5 tums fälj på min 525'a och då slickar däcket på insida svingen!

Grymt nöjd med däcken dock........superfäste och super pris! :tummenupp

//Norris

Busaberg skrev:

Ja, däcket får plats.

Med 5"-fälg får 160-däcket bättre profil än 165-däcket (som man bör ha 5,5"-fälg för). Men visst går det och det bör få plats också. Jag har en smalare sving (620SC) och kör med 5" och 160, samt 165-regndäck och tog jag bara bort kedjeskyddet så var det inga problem.

Kör du mest gata (ja, med slicks :) ) så är 70-profilen fram att föredra - hojen blir mer stabil rakt fram i högre farter. Men för bankörning kan man gott kosta på sig 76-profilen och få något mer grepp i backen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back