Maxxis slicks

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag funderar på att köpa en omgång Maxxis däck.Får man plats med 165 på en KTM 625 med 5" fälg eller ska man ha 160/60 för att få tillräcklig frigång? Framdäcken finns med både 70 och 76 profil.Någon större skillnad på köregenskaperna?

Busaberg skrev:
Jag funderar på att köpa en omgång Maxxis däck.Får man plats med 165 på en KTM 625 med 5" fälg eller ska man ha 160/60 för att få tillräcklig frigång? Framdäcken finns med både 70 och 76 profil.Någon större skillnad på köregenskaperna?

Jag kom inte ihåh min profil men jag har ett 160 maxxis intemidiet på 5 tums fälj på min 525'a och då slickar däcket på insida svingen!

Grymt nöjd med däcken dock........superfäste och super pris! :tummenupp

//Norris

Busaberg skrev:

Ja, däcket får plats.

Med 5"-fälg får 160-däcket bättre profil än 165-däcket (som man bör ha 5,5"-fälg för). Men visst går det och det bör få plats också. Jag har en smalare sving (620SC) och kör med 5" och 160, samt 165-regndäck och tog jag bara bort kedjeskyddet så var det inga problem.

Kör du mest gata (ja, med slicks :) ) så är 70-profilen fram att föredra - hojen blir mer stabil rakt fram i högre farter. Men för bankörning kan man gott kosta på sig 76-profilen och få något mer grepp i backen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT