Max 100 BHP och obligatorisk ABS

EU kan ju skita på sig:va

Då tycker jag man ska införa en begränsning på att öl får ha max 2,8%, vin max 5% och cider 2% alkohol också. Starksprit förbjuds självklart. Det är ju trots allt betydligt många fler som dör av alkohol än av motorstarka hojar.

och framförallt max 55 hästar i en bil, bra för miljön åxå:död

Snart börjar dom vaddera stolparna på stan. Man kan bli less för mindre.

FY FAN va trött jag blir på det här förbannade förmyndarsamhället!! Människan ska nog helt enkelt tvingas att sluta tänka själv med hjälp av storebror bestämmer lagar och regler vad som är bäst för oss....:huvet :mad:

Står i artickeln:
"Enligt flera undersökningar har inte något samband mellan mycket hästkrafter och antalet allvarliga motorcykelolyckor kunnat påvisas."

Vad är då syftet med införandet av en sådan maxgräns?

Att jävlas!? :huvet Jag ska bli norsk!

FY FAN va trött jag blir på det här förbannade förmyndarsamhället!! Människan ska nog helt enkelt tvingas att sluta tänka själv med hjälp av storebror bestämmer lagar och regler vad som är bäst för oss....:huvet :mad:

Det handlar inte om vad storebror tycker är bäst för oss, det är bara ren ekonomi.
Samhällskostnaden för alla som skadar sig på effektstarka motorcyklar är helt enkelt för hög.

Då tycker jag man ska införa en begränsning på att öl får ha max 2,8%, vin max 5% och cider 2% alkohol också. Starksprit förbjuds självklart. Det är ju trots allt betydligt många fler som dör av alkohol än av motorstarka hojar.

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Finns ju alltid kryphål....Fylletratten bränner hemma. Fartdåren hänger på turbo ....:D

Code:
Det handlar inte om vad storebror tycker är bäst för oss, det är bara ren ekonomi.
Samhällskostnaden för alla som skadar sig på effektstarka motorcyklar är helt enkelt för hög.

Ja men de gäller ju bara oss.. politikerna i EU med skyhöga löner tex. eller andra saker som man inte får nämna för att inte vara politiskt korrekt kostar ju en hel del med... Kanske finns annat att spara in på i så fall..

Spelar det så stor roll igentligen hur många HK hojarna får ha?
Det måste ju gå att ta bort strypningen... Min hoj har redan en bra bit över 100hk och vad fan ska nån kunna göra åt de?

Jag skiter fullständigt i om jag inte får köra den pga att den har för mycke hästar, vem ska stoppa mig...? :va

Sen står det även så här: Enligt flera undersökningar har inte något samband mellan mycket hästkrafter och antalet allvarliga motorcykelolyckor kunnat påvisas.

Spelar det så stor roll igentligen hur många HK hojarna får ha?
Det måste ju gå att ta bort strypningen... Min hoj har redan en bra bit över 100hk och vad fan ska nån kunna göra åt de?

Jag skiter fullständigt i om jag inte får köra den pga att den har för mycke hästar, vem ska stoppa mig...? :va
Word.

Frågan är om det bara blir strypningar i form av brickor, det kan ju hända att det blir snällare kammar, mindre komp och allt det där, så att det blir dyrt som fan att få ut full effekt. Eventuellt om det bara säljs 600 kubikare i sporthojsklassen.

Jag är nog inte så fruktansvärt negativ just nu, men man kan ju tänka på att om dom får igenom 100 hk gräns, så kan det ju komma fler restriktioner i framtiden...

ABS är jag mer positiv till, fast det kommer nog att sköta sig själv eftersom tillverkarna verkar utrusta fler och fler modeller med detta.

I dagsläget påverkas jag inte.

I Iran är den högsta tillåtna motorstorleken på en motorcykel 250cc. Syftet är att försvåra för folk att begå terrordåd på motorcykel. Om det är vettigt eller ej låter jag vara osagt.

Men allvarligt, någon som känner till syftet/motiveringen för begränsning för EU på 100Hk? Finns det att läsa någonstans?

Back