Mattias kör Slingerbulten!

RoLLER skrev:
Det skrattar lika gott varje gång jag hör nån säga "banan" om den där vägsträckan :D Det är verkligen våran bana :rofl

Det är ju så.
Likväl som när jag bodde utanför Bollnäs. Där finns Växbobanan och Trönöbanan.

I Gävle har de GP slingan :yoparty
 
I Gävle är jag född (Brynäs!!!) och i Bollnäs gick jag i 1'an och 2'an.... I Alfta gick jag i förskolan :)

SENSEI skrev:
Det är ju så.
Likväl som när jag bodde utanför Bollnäs. Där finns Växbobanan och Trönöbanan.

I Gävle har de GP slingan :yoparty
 
RoLLER skrev:
Vaddå.... Jag tänkte skriva START resp. MÅL över vägen samt göra ett streck. Det kanske är en dum idé. Lockar det tills sig Farbror Blå?


testa tavelkrita annars. mattias ( :kär ) har en i verktygslådan som han använder när han balanserar däck. han blir nog inte alls arg om du lånar den.


förresten så kör du sakta, roller.
 
Mmmm, Slingerbulten är verkligen en go väg gasa lite på! Och jag gör det gärna själv... efter bästa förmåga på en gammal twin-traktor, och helt långsamt går det antagligen inte, men...

*Moral/tips-gubbe på*

Ta det lagom, börja köra vägen en sväng i lagom tempo för att kolla skick, eventuella grussträngar, innan du tar en sväng till, och tänk på att du kanske möter "dig själv" (dvs någon annan hoj som gasar rejält) i någon kurva, så håll dig på din egen planhalva, du kanske kommer ifatt en långsam söndagsbilist efter ett backkrön, eller en djungel av trampcyklister. Kör för ditt eget nöje, se till att det känns skönt/säkert och lagom kittlande, med en smula marginal för stopp eller undanmanöver, istället för att kanske jaga något "banrekord" (ja, är nog till stor del snack/attityd på SH, men kan ju bli en verklig tidsjakt...nästan så att gammelgubben blir sugen... men hoppar nog över...vinner i alla fall inte...) Varvrekord tycker JAG hör hemma på bana, men är väl bara min blygsamma åsikt.. :tungan

Samt... bara för att hojen framför dig kunde... så kanske det inte betyder att du kan... vilket var fallet kring olyckan på bildkollaget jag lagt upp.. Är föresten i den beryktade "kalhyggekurvan"... :huvet Man kan kanske kalla bilderna för skrämselpropaganda, men kan kanske få någon att tänka till på hur lite det behövs för att man får avsluta rundan på sjukhus istället för över en fika på Rosenhill om man har snäppet för högt tempo... (Föraren fick tillbringa några dagar på sjukan, men av vad jag vet, så blev det inga bestående men)

** Moral/tips-gubbe av **

Men, sedan så ljuger/minns vi alla antagligen lika vilt på alla SH-pubar i vinter! :fyllisar nöjda över att ha överlevt ännu en hojsäsong och ett antal varv på Slingerbulten och andra fina vägar!

/B
 

Bifogat

  • bultenolycka.jpg
    bultenolycka.jpg
    137.5 KB · Visningar: 196
Det är fullt av rådjur och älg där också så jag tror det är bäst ni åker på en riktig hoj och inte en symaskin så de små (!?) liven håller sig undan! :banana
 
Jag tycker inte att det där var överdrivet moralsnackande, bara en sund portion visdomsord som alla borde tänka innan dom gasar. Nu är inte jag en hejjare på att gasa (men det vet du ju=) men jag kör alltid en rekogniseringsrunda innan jag står på....

Hur som helst så kommer det att gasas friskt på SB ett tag framöver så det e ju bra om alla håller sig på sin sida av vägen iaf :mattias

benkar skrev:
Mmmm, Slingerbulten är verkligen en go väg gasa lite på! Och jag gör det gärna själv... efter bästa förmåga på en gammal twin-traktor, och helt långsamt går det antagligen inte, men...

*Moral/tips-gubbe på*

Ta det lagom, börja köra vägen en sväng i lagom tempo för att kolla skick, eventuella grussträngar, innan du tar en sväng till, och tänk på att du kanske möter "dig själv" (dvs någon annan hoj som gasar rejält) i någon kurva, så håll dig på din egen planhalva, du kanske kommer ifatt en långsam söndagsbilist efter ett backkrön, eller en djungel av trampcyklister. Kör för ditt eget nöje, se till att det känns skönt/säkert och lagom kittlande, med en smula marginal för stopp eller undanmanöver, istället för att kanske jaga något "banrekord" (ja, är nog till stor del snack/attityd på SH, men kan ju bli en verklig tidsjakt...nästan så att gammelgubben blir sugen... men hoppar nog över...vinner i alla fall inte...) Varvrekord tycker JAG hör hemma på bana, men är väl bara min blygsamma åsikt.. :tungan

Samt... bara för att hojen framför dig kunde... så kanske det inte betyder att du kan... vilket var fallet kring olyckan på bildkollaget jag lagt upp.. Är föresten i den beryktade "kalhyggekurvan"... :huvet Man kan kanske kalla bilderna för skrämselpropaganda, men kan kanske få någon att tänka till på hur lite det behövs för att man får avsluta rundan på sjukhus istället för över en fika på Rosenhill om man har snäppet för högt tempo... (Föraren fick tillbringa några dagar på sjukan, men av vad jag vet, så blev det inga bestående men)

** Moral/tips-gubbe av **

Men, sedan så ljuger/minns vi alla antagligen lika vilt på alla SH-pubar i vinter! :fyllisar nöjda över att ha överlevt ännu en hojsäsong och ett antal varv på Slingerbulten och andra fina vägar!

/B
 
Det är just dom jag tycker känns som den största faran.

303 skrev:
Det är fullt av rådjur och älg där också så jag tror det är bäst ni åker på en riktig hoj och inte en symaskin så de små (!?) liven håller sig undan! :banana
 
Hoppas nu inte nått skit händer och att hela grejen med tidtagningen hetsar till att någon kommer köra av med personskador :näsblod

Kör med insidan eller kör inte alls.

Precis som Benkar menade är det "bättre att på Rosenhill få kaffe med dopp än att klota i diket och aldrig vakna opp".

Förstå mig rätt, jag kör också fort och tar gärna en repa på bulten men vill inte att det här skall bli nån pilgrimsresa efter den bästa tiden på mc med tråkiga påföljder.

"gigantisk moralkaka av"
 
Jag ska försöka slå personbästa iaf!

955i skrev:
Hoppas nu inte nått skit händer och att hela grejen med tidtagningen hetsar till att någon kommer köra av med personskador :näsblod

Kör med insidan eller kör inte alls.

Precis som Benkar menade är det "bättre att på Rosenhill få kaffe med dopp än att klota i diket och aldrig vakna opp".

Förstå mig rätt, jag kör också fort och tar gärna en repa på bulten men vill inte att det här skall bli nån pilgrimsresa efter den bästa tiden på mc med tråkiga påföljder.

"gigantisk moralkaka av"
 
Varför håller du igen så mycket? :confused: Känns som det går att köra bra mycket fortare.
 
Tysken skrev:
Varför håller du igen så mycket? :confused: Känns som det går att köra bra mycket fortare.

Varför skrattade jag rakt ut när jag läste det här :D :rofl :)

Jag verkligen gjorde det... grannarna måste undra....
 
RoLLER skrev:
Varför skrattade jag rakt ut när jag läste det här :D :rofl :)

Jag verkligen gjorde det... grannarna måste undra....

Vaddå? Det är väl bara att gasa? :confused: Full gas bara, krön är till för att hoppa över.
 
Tysken skrev:
Vaddå? Det är väl bara att gasa? :confused: Full gas bara, krön är till för att hoppa över.

Okej.... säger du det så.... Vill du hänga med nästa ggn vi filmar och visa?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top