RoLLER skrev:Det skrattar lika gott varje gång jag hör nån säga "banan" om den där vägsträckanDet är verkligen våran bana
![]()
Det är ju så.
Likväl som när jag bodde utanför Bollnäs. Där finns Växbobanan och Trönöbanan.
I Gävle har de GP slingan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RoLLER skrev:Det skrattar lika gott varje gång jag hör nån säga "banan" om den där vägsträckanDet är verkligen våran bana
![]()
SENSEI skrev:Det är ju så.
Likväl som när jag bodde utanför Bollnäs. Där finns Växbobanan och Trönöbanan.
I Gävle har de GP slingan![]()
Då lär du ju känna till Runemo banan medRoLLER skrev:I Gävle är jag född (Brynäs!!!) och i Bollnäs gick jag i 1'an och 2'an.... I Alfta gick jag i förskolan![]()
Runemo känner man ju igen.... Fast jag känner inte till bananSENSEI skrev:Då lär du ju känna till Runemo banan med![]()
RoLLER skrev:Vaddå.... Jag tänkte skriva START resp. MÅL över vägen samt göra ett streck. Det kanske är en dum idé. Lockar det tills sig Farbror Blå?
benkar skrev:Mmmm, Slingerbulten är verkligen en go väg gasa lite på! Och jag gör det gärna själv... efter bästa förmåga på en gammal twin-traktor, och helt långsamt går det antagligen inte, men...
*Moral/tips-gubbe på*
Ta det lagom, börja köra vägen en sväng i lagom tempo för att kolla skick, eventuella grussträngar, innan du tar en sväng till, och tänk på att du kanske möter "dig själv" (dvs någon annan hoj som gasar rejält) i någon kurva, så håll dig på din egen planhalva, du kanske kommer ifatt en långsam söndagsbilist efter ett backkrön, eller en djungel av trampcyklister. Kör för ditt eget nöje, se till att det känns skönt/säkert och lagom kittlande, med en smula marginal för stopp eller undanmanöver, istället för att kanske jaga något "banrekord" (ja, är nog till stor del snack/attityd på SH, men kan ju bli en verklig tidsjakt...nästan så att gammelgubben blir sugen... men hoppar nog över...vinner i alla fall inte...) Varvrekord tycker JAG hör hemma på bana, men är väl bara min blygsamma åsikt..![]()
Samt... bara för att hojen framför dig kunde... så kanske det inte betyder att du kan... vilket var fallet kring olyckan på bildkollaget jag lagt upp.. Är föresten i den beryktade "kalhyggekurvan"...Man kan kanske kalla bilderna för skrämselpropaganda, men kan kanske få någon att tänka till på hur lite det behövs för att man får avsluta rundan på sjukhus istället för över en fika på Rosenhill om man har snäppet för högt tempo... (Föraren fick tillbringa några dagar på sjukan, men av vad jag vet, så blev det inga bestående men)
** Moral/tips-gubbe av **
Men, sedan så ljuger/minns vi alla antagligen lika vilt på alla SH-pubar i vinter!nöjda över att ha överlevt ännu en hojsäsong och ett antal varv på Slingerbulten och andra fina vägar!
/B
303 skrev:Det är fullt av rådjur och älg där också så jag tror det är bäst ni åker på en riktig hoj och inte en symaskin så de små (!?) liven håller sig undan!![]()
Thundercat skrev:Hade laddat ner 79% när datorn hängde sig...![]()
955i skrev:Hoppas nu inte nått skit händer och att hela grejen med tidtagningen hetsar till att någon kommer köra av med personskador![]()
Kör med insidan eller kör inte alls.
Precis som Benkar menade är det "bättre att på Rosenhill få kaffe med dopp än att klota i diket och aldrig vakna opp".
Förstå mig rätt, jag kör också fort och tar gärna en repa på bulten men vill inte att det här skall bli nån pilgrimsresa efter den bästa tiden på mc med tråkiga påföljder.
"gigantisk moralkaka av"
GSXR1100R skrev:Mattias är tjock, långsam & har glasögon
Tysken skrev:Varför håller du igen så mycket?Känns som det går att köra bra mycket fortare.
RoLLER skrev:Varför skrattade jag rakt ut när jag läste det här![]()
![]()
![]()
Jag verkligen gjorde det... grannarna måste undra....
Tysken skrev:Vaddå? Det är väl bara att gasa?Full gas bara, krön är till för att hoppa över.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |