Mathatartråden

sen jag beställde calamari på gran canaria och fick in små helfriterade knyten som jag trodde var friterade köttklumpar men som efter fem ätna "knyten" visade sig vara små helfriterade bläckfiskar(:zpy ) käkar jag inte bläckfisk längre! fucking jävla ekologiska gummipackningar!:mad:

...skulle villja veta hur många som verkligen har testat sina "eckel"maträtter, typ haggis och liknande?

Isländsk surhaj är det totalvidrigaste jag någonsin har smakat. Alltså surströmming smakar som rena himmelriket i jämförelese. :näsblod

Sen är jag nog allätare...d.v.s. jag kan äta allt...även om jag tycker mindre om vissa saker som t.ex. pölsa och bruna bönor...russin i bröd är heller ingen hit. :rolleyes:

Jag äter det mesta i matväg. Det finns naturligtvis en del saker som jag inte gillar och därmed undviker om jag kan, men jag kan inte komma på något som jag hatar.

Sånt där brunt klet som vissa har på mackan i UK och Australien.
Marmite. Djävulens påfund! Smaken sitter kvar i käften hela dagen!

Jag är av den devisen att om någon har gjort sig mödan att laga det så äter jag det.
Har inte träffat på speciellt mycket mat som jag absolut inte har kunnat äta, måste tänka efter för att komma på något.
Gröna/svarta oliver har jag alltid mått illa av men jag gav mig fan på att jag skulle äta det så numera kan jag äta svarta oliver. Gröna oliver har jag inte börjat käka än dock.
Stuvade makaroner, bara lukten får mig att spy och tjejen är förbjuden att laga det hemma hos oss.
Kikärtor. Finns inget med äckligare konsistens.
Surströmming har jag aldrig provat TROR jag, måste testa det nån gång.

Det är vad jag kan komma på, nästan allt annat slukar jag utan att blinka. Även lever, hjärta, tunga etc då det är riktigt gott.
Kan bli lite smått förbannad på människor som petar i maten "bara för att det inte är gott". Man äter det man bjuds på, punkt.

Oliver, bruna bönor, ärtsoppa, och linser för att nämna något. Surströmming och inälvsmat har jag aldrig provat, så det tänker jag inte uttala mig om. Men smakar surströmming som det luktar, så vettetusan om jag vill prova! :gnissla

Tjurtestiklar är inte gott heller. Men vad gör man när man har en moster som bor på Mallorca och vill bjuda på en "riktigt fin spansk delikatess" ? Man säger "si gracias" och smäller i sig skiten. Nu förstår jag varför hon väntade till efteråt med att berätta vad det faktiskt var. :rolleyes:

Tjurtestiklar är inte gott heller. Men vad gör man när man har en moster som bor på Mallorca och vill bjuda på en "riktigt fin spansk delikatess" ? Man säger "si gracias" och smäller i sig skiten. Nu förstår jag varför hon väntade till efteråt med att berätta vad det faktiskt var. :rolleyes:

Ett ypperligt sätt att avskräcka diverse killar från att ragga är ju att säga att du käkar bollar! :gnissla

Hur smakade det, med tanke på att du inte visste vad det var för nåt?

sen jag beställde calamari på gran canaria och fick in små helfriterade knyten som jag trodde var friterade köttklumpar men som efter fem ätna "knyten" visade sig vara små helfriterade bläckfiskar(:zpy ) käkar jag inte bläckfisk längre! fucking jävla ekologiska gummipackningar!:mad:
Men tills dess att informationen om vad köttklumparna egentligen var, då tyckte du att det var gott?

Sånt där brunt klet som vissa har på mackan i UK och Australien.
Marmite. Djävulens påfund! Smaken sitter kvar i käften hela dagen!

Hah! Det där är ta mig fan det äckligaste jag någonsin smakat.:näsblod Vegemite! Hurr..

Jag brukar faktiskt försöka testa maträtter en gång. Hur ska jag veta att något inte faller mig i smaken om jag inte provat? Visst.. ALLT kanske man inte SKA äta.

Last edited:
Men tills dess att informationen om vad köttklumparna egentligen var, då tyckte du att det var gott?

jag brukade gilla smaken av bläckfisk, men sen dess blir jag bara illamående... har väl fått nån mental smakspärr av att inse att jag käkade hela små friterade djur...:rolleyes:

Alla sorters sylta!
Från wiki; " Ingredienserna skiftar, men fläsklägg, fläsksvålar, gelatin och kalvlägg finns med i många recept" :gnissla

o fresten; Janssons frestelse också!:mad: Har gått på en nit nån gång när man trott att det var potatisgratäng(:drool), men lukten avslöjar den rätt snabbt..

Ett ypperligt sätt att avskräcka diverse killar från att ragga är ju att säga att du käkar bollar! :gnissla

Hur smakade det, med tanke på att du inte visste vad det var för nåt?

Jag frågade faktiskt var det var innan vi började äta, men ingen ville berätta. Det gjorde mig skitskraj och misstänksam som tusan, men artig som man är så ville man ju i alla fall smaka. Det tvärvände innan det ens hade kommit ner i magen och jag var nära att springa ut och kräkas. Men jag höll minen och sa: "Mmmm" ... När vi hade ätit färdigt berättade de tokiga spanjackerna vad vi just hade inmundigat och allt blev genast mycket äckligare. :zpy

Insåg just att detta förmodligen inte var svar på din fråga, men i ärlighetens namn vill jag bara glömma smaken, lukten och bilden av detta hemska ögonblick. :tungan :gnissla

Kom på en grej som jag aldrig mer kommer äta; Hummus! Vad är det för jävla skit egentligen?

Tofu.. Det där vita kletet som japanerna stoppar i sin soppa till fisken.
Riktigt läbbigt.

Insåg just att detta förmodligen inte var svar på din fråga, men i ärlighetens namn vill jag bara glömma smaken, lukten och bilden av detta hemska ögonblick. :tungan :gnissla

Haha, det är helt ok! Jag kan ana, det räcker så. :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...