Härligt, en gammal hederlig kuggis.håkanolsson skrev:Yep.
Vanligt att tro att det är 0,5.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Härligt, en gammal hederlig kuggis.håkanolsson skrev:Yep.
Vanligt att tro att det är 0,5.
Detta tycker jag låter som en bra idé.. varför läser man sånt här?? har man nytta av det till någonting eg??GSXR1100R skrev:Skippa teoripasset och kör lite hands-on, ta en enkrona och testa, om du blir underkänd så kan du berätta att boken hade fel och att läroplanen bör ändras.
Nope detta är mumbo jumbo, hur svårt kan det va, flippa ett mynt och slumpen avgör, matematik & slump är svårt att förena.Maverick skrev:Detta tycker jag låter som en bra idé.. varför läser man sånt här?? har man nytta av det till någonting eg??
berggren_martin skrev:Härligt, en gammal hederlig kuggis.
Skalman skrev:Då får du en kluris till:
Är det storst chans att behålla lådan, att byta lådan, eller är det en 50%-are?
Kenta skrev:Allså.
Är inte, i alla fall just den här, sannolikehetsgrejen ganska.. ja vet inte.. påverkningsbar?
För om man ser till att man alltid ha samma anlagsenergi med tummen (eller hur man nu antas få fart på myntet), samma anslagspunkt på myntet, konstant lufttryck, luftfuktighet, temperatur och vindstilla i provrummet och alltid fångar myntet på samma fallhöjd så borde de ju gå att få upp samma sida varje kast.
Eller?
-PLM- skrev:Jag tyckte strömningsläran var bra mycket lättare än den här statistiken. Om jag slapp skulle jag skita i den här kursen. Önskar den inte ens till min värsta fiende.
von reisen skrev:Statistik och sannolikhetslära ska ju användas med viss försiktighet, så att metoden är tillämplig på problemet.
Exempelvis om jag skall korsa gatan gående, så kan det ske på två sätt, ett sätt är att jag kommer över helskinnad, ett annat sätt är att jag blir överkörd. Det skulle ju innbära att man blir överkörd varannan gång?![]()
bandit uno skrev:en annan kluring
Om 2 slumpvisa bokstäver på en skylt med texten MALMÖ trillar ned och en vänlig analfabet plockar upp dem och sätter fast dem. Hur stor är då sanorlikheten att det kommer att stå rätt på skylten?
Är du säker?URRninja skrev:
bandit uno skrev:Är du säker?
Jag har inte svaret själv.
Hörde den på jobbet idag.
Men jag håller på att räkna på det. Jag återkommer.
URRninja skrev:Nja, antingen sätter han tillbaka dem som de satt eller så byter de ju plats med varandra. För analfabeten kan väl inte sätta dem på helt nya ställen?
bandit uno skrev:problemet är ju det att det finns 2 m.
om dom faller ned så så är det 100% chans att sätta upp dom rätt.
Man måste alltså räkna sanorlikheten för varje bokstavs kombination.
sedan räkna 50% på alla utom MM.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti