mat när man är singel??

Har inte orkat läsa alla svar MEN det där med singelmiddagar är faktiskt en ganska bra idé.

Blev själv singel för nån månad sedan och har tottalt tappat suget för att laga mat åt bara en, de e kasst och man slarvar ja.
men bjuda över kompisar och liknande är strålande ide då blir de kul att laga mat igen.

Ikväll hade jag syster på besök och jag gjorde vegetarisk taco. blev mängder så de räcker till matlådor också, woho, slipper laga mat igen :D

Tonfisk i vatten och sweetchillisås kan nog klassas som singel-mat:näsblod

Har ätit det i tre dar nu, inte så äckligt som det låter och VÄLDIGT lättvindigt:tungan

Vad menar du med det :mad:

Är ju gjord efter tallriksmodellen som man fick lära sig i hemkunskapen! :gnissla

va det där fick inte jag lära mig på hemkunskapen..

jag har lärt min nu i alla fall att korv, det e inte alls nyttigt.. och den ölen HAHAHA

den hade du minnsan inte på humkunskapen:tungan

Bara att äta på som vanligt trots singlandet...pölsa och snabbmakaroner tex.
Eller gräddglass med Billys pan pizza?

oändliga variationer...

thaikäk...

Kyckling panang curry med limeblad
Ingredienser
Portioner: 4

600 g kycklingfiléer
1 gul lök
2 msk olivolja
1 burk (400 ml) Thai panang curry, grytbas
5 limeblad

Tillagningstid: Max 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
1. Skär kycklingfilén i strimlor. Skala och hacka löken.
2. Bryn löken i oljan, tillsätt kycklingfilén och fortsätt att bryna.
3. Tillsätt en burk thai panang curry och strimlade limeblad. Låt koka ca 5 minuter.
4. Servera med jasminris, isbergssallad, mango och salladslök.

OBS!

skit i löken och limebladen, koka Bulgur istället för vanligt ris så går det dubbelt så snabbt också :tummenupp

OBS! Blir max 3 portioner även om man snål-käkar

EDIT: givetvis skiter man i resten av punkt 4 också...sallad-skräpet m.m.

Last edited:
Själv äter jag 9 av 10 gånger lagad mat man förberett. Mestadels för att det är sjukt mycket godare och man kan alltid snåla ihop till en matlåda eller två.
Dessutom kan man alltid flasha med den på lunchen så alla tjejer flämtar "Ooooo! Kan inte jag bli bjuden på mat av dig någongång?"

Klart och betalt! :)

Back