Klabbharpan
Skitsnack MC
:corn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja om man tycker att det är mer givande att snegla på tävling med olika team, förare, budget och resultat på varje bana än ett test där man använder t ex samma däck på samma bana och alla förare kör alla hojar, ja då är man inte vetenskapligt lagd enligt mig. Med det inte sagt att Masterbike är ytterst vetenskapligt men jag väntar fortfarande på att just du ska presentera ett bättre test som görs i dag, ett som är mer objektivt.Bingo skrev:2187837Det här missade jag tidigare. Nu väntar jag med spänning på en förklaring av hur du relaterar detta test till vetenskap :corn![]()
sandstream skrev:2188179Wow, första gången någon dragit paralleller mellan mig och moppefucko![]()
sandstream skrev:2188179Visst är det så, men R1000 skulle kunna komma sist varenda år, jag skulle ändå köpa den![]()
Du kan vara lugn Olsson, jag tar inget du skriver på allvar#Olsson# skrev:2188369Det var självklart på skämt och det förutsatte jag att du tog det som. Om inte, så vet du nu och en ursäkt är på plats.
sandstream skrev:2188693Du kan vara lugn Olsson, jag tar inget du skriver på allvar![]()
Skönt att man valt en hoj med själ som dessutom tvålar dit dussinhojarna från japan,#Olsson# skrev:2188722Det är bra det.![]()
F ö kollade jag lite hur testet genomförs och något seriösare test än så har jag aldrig sett. Det som är bra är att man hoppar över snack och åsikter och istället tittar på varvtider (medelvärde). Den hojen som får bästa medelvarvtid vinner testet. Klart intressant.

Tiderna:
RSV1000R Factory 1:53,90
Kawasaki ZX-10R +0.2 Sekunder
Triumph Daytona 675 +0.6 Sekunder
#Olsson# skrev:snabbaste varvtiden som presterades överhuvudtaget under testet, så sattes det av spanjoren Oriol Fernandez med 1.52.514, även detta på Aprilia RSV1000R.
abbanovitch skrev:2200775
Sorry kära märkeskollega...jag blir nog tvungen att rätta dig där....
Rätt förare...fel hoj![]()
MV Agusta F4 1000 R (tid 1.51.172)
Men....nice try![]()
#Olsson# skrev:2201542Ja, du har helt rätt - kanske. Lite motstridiga uppgifter från den som Felix postar och Aprilia website där det står :
Aprilia conquered the victory with 76 points (as opposed to the 63 of the Japanese bike and 17 of the English motorcycle) and also finished with the best time on the track, a 1.52.514 earned by the Spaniard, Oriol Fernandez.
Jag mår dåligt nu igen. Jag köpte ju en sån här för att jag vill ha den snabbaste hojen i världen. Det är viktigt för en som inte kan köra!![]()
hihi)

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |