Masterbike 2005

sandstream skrev:
Å fan, då har det lyckats bra med sina klistermärken (de lurade mig!) :hihi
No offense men du verkar rätt lättlurad. :tungan

DB skrev:
Och här har du sågat den för att den är så ful i flera inlägg
Kawa hade så tråkiga bilder på dem så jag var inte heller så imponerad men när jag såg den i verkligheten... :kär

Ninjaboy skrev:
No offense men du verkar rätt lättlurad. :tungan
Långt ifrån, född pessimistrealist :FU

Tittade som hastigast på förra årets MasterBike och en intressant detalj är att R1000 K4 hade en bättre varvtid (1.56.258) än R1 04 (1.56.494, satt av Cralle).
I årets MasterBike så är plötsligt R1 05 snabbare (1.42.833) än R1000 K5 (1.43.383).
Tycker det säger rätt mycket om att resultatet av MasterBike är väldigt beroende av banan och däcken (det är ju många förare så det borde inte spela så stor roll).

sandstream skrev:
Tittade som hastigast på förra årets MasterBike och en intressant detalj är att R1000 K4 hade en bättre varvtid (1.56.258) än R1 04 (1.56.494, satt av Cralle).
I årets MasterBike så är plötsligt R1 05 snabbare (1.42.833) än R1000 K5 (1.43.383).
Växelindikatorn säger väl allt om att Suzuki valt en annan inriktning än varvtider. :tungan

En sak jag tänkte på var att i fjol var ZX-6R snabbare än alla 1000 utom ZX-10R om jag inte har fel. I år var den avhängd av alla 1000, även 999, Mille och Gixxer 750. Kanske tyder på att årets bana är mer öppen och mindre knixig kanske.

Ninjaboy skrev:
En sak jag tänkte på var att i fjol var ZX-6R snabbare än alla 1000 utom ZX-10R om jag inte har fel. I år var den avhängd av alla 1000, även 999, Mille och Gixxer 750. Kanske tyder på att årets bana är mer öppen och mindre knixig kanske.
Ja, så kan det vara.

Har du tid så kolla R1000 K5-tråden och förklara hur du lyckades rangordna hojarna som du gjorde :)

Goodstuff skrev:
Fattar inte att ni orkar. :död
Sånt här är ju skitkul! :)
Lite pajkastning hit och dit blandat med mer eller mindre vetenskapliga fakta.
Fy fan vad trist det skulle vara om alla var överens om allt :död

sandstream skrev:
Sånt här är ju skitkul! :)
Lite pajkastning hit och dit blandat med mer eller mindre vetenskapliga fakta.
Fy fan vad trist det skulle vara om alla var överens om allt :död
Men åtta sidor:
"XX är bättre än YY för det har de visat här"
"Nää. För YY slår ZZ i det här testet."

Blah, blah, blah.
Man behöver inte vara överens men den här tråden är ju penismätning de luxe.
Dessutom har ni ändå köpt loserhojar så.

Om man är oense om något fakta eller värdering av fakta så är det intressant att diskutera med någon som inte direkt går över till plumpa kommentarer om utseende och annat subjektivt. Tack Sandstream för en sjyst debatt! :tummenupp Jag tror vi båda är nöjda med våra hojar, och varför skulle vi inte vara det, därför är det lätt att behålla debatten på en civiliserad nivå.

Knappast den sämsta tråden på SH. :rolleyes:

Ninjaboy skrev:
Om man är oense om något fakta eller värdering av fakta så är det intressant att diskutera med någon som inte direkt går över till plumpa kommentarer om utseende och annat subjektivt. Tack Sandstream för en sjyst debatt! :tummenupp Jag tror vi båda är nöjda med våra hojar, och varför skulle vi inte vara det, därför är det lätt att behålla debatten på en civiliserad nivå.

Knappast den sämsta tråden på SH. :rolleyes:
Jag instämmer helt och det är kul att diskutera med folk som man har respekt för och där man vet att det hålls på en bra nivå! :)

Har precis hämtat nya hojen och den är läskigt snabb, fast inte lika snabb som en ZX10R så klart :D

sandstream skrev:
Jag instämmer helt och det är kul att diskutera med folk som man har respekt för och där man vet att det hålls på en bra nivå! :)

Har precis hämtat nya hojen och den är läskigt snabb, fast inte lika snabb som en ZX10R så klart :D

Hur går det med dieten, dude? Du hade gått ner 10 kilo va?

Är det nån som har läst de engelska tidningarna Superbike o Fast Bikes?
Bägge tidningarna är rörande överens om att Suzuki GSXR1000 K5 är den bästa hojen, tom förra månadens Bike tyckte att Gixxern e bäst av dem alla
:fakta :hihi

CorbenDallas skrev:
Jaså? Var annars än på banan har du nytta av en sådan???
Brukar inte växelindikator oftare sitta på touringhojar än på sporthojar? Shift light är det ju många sporthojar som har. Det var i alla fall bakgrunden till ironin.

Ninjaboy skrev:
Brukar inte växelindikator oftare sitta på touringhojar än på sporthojar? Shift light är det ju många sporthojar som har. Det var i alla fall bakgrunden till ironin.
Ingen aning, har man det? Vad skulle funktionen vara isåfall?
Jag hade gärna haft en växelindikator i alla fall. Ibland tappar man räkningen...

ZX10R är den bästa hojen bara för att jag har en punkt slut!
Nästa år kanske jag kör en Gixxer K5 eller K6 och då är den bäst. Sluta tjata nu jag har rätt :D

gixxer_chrille skrev:
Är det nån som har läst de engelska tidningarna Superbike o Fast Bikes?
Bägge tidningarna är rörande överens om att Suzuki GSXR1000 K5 är den bästa hojen, tom förra månadens Bike tyckte att Gixxern e bäst av dem alla
:fakta :hihi
Performance Bikes säger samma sak, den slår de andra hojarna på fingrarna rejält enligt dem.

....en liten reflektion ! Både Rettan och ZX10:an har ju funnits
mer än ett år längre än Suzukin så chansen/risken att rätt många
av testförarna antingen äger en privat eller har haft förmånen att
känna på dom vid ett flertal tillfällen innan gör ju att det kanske
är lite lättare att finna sig till rätta på både Kawan och yamman
för de flesta förarna, sen är det väl så att många förbättrade tiderna
i finalen=lägga flera varv än "sursukin" :va Hur som helst så är kawan
en grym hoj och jag misstänker att dom flesta av oss säkert skulle
kunna leva med dom tiondelarna/sekunden som sukkan "missade" den
HÄR GÅNGEN :) /M

Back