Masterbike 2005

sandstream skrev:
Och vem vann först loppet :rolleyes:

Att Ducatin gick bra igår var väl ingen överraskning då de går fort rakt fram men har klart sämre acceleration ut ur kurvorna.
I motoGP brukar de klippa till med bästa toppfarterna men vad hjälper det :D

Själv hade jag fullt skå att försöka hitta någon på überhojen ZX10R :rofl

Det var en överraskning eftersom K5 dominerat totalt i år men nu toseland 3;a
och Laconi 2:a eftersom duccarna har varit uträknade men nu kommit ikapp.
Att Kaworna inte hängde med beror snarare på förarna än hojarna :rolleyes: corser var grym heat1 men vermulen och laconi körde ju faktiskt ifrån corser i heat 2 vilket imponerar ännu mer.

Vilka här tror att Corser och grabbarna kör omkring på likadana hojar som de som säljs i butikerna? Om ni inte tror det, varför blandar ni då in det i en diskussion om de hojarna som säljs i butik?

Fick nya Performance Bikes idag, där utser de "The fastest bikes on earth - 14-Bike special settles it.

Etta är gixxer 1000 k5. Tvåa på deras lista är Kawa ZX 12-r. På niondeplats en gixxer 1000 Turbo.

Ska läsa nu hur de har kunnat komma fram till detta..

skoteridioten skrev:
Fick nya Performance Bikes idag, där utser de "The fastest bikes on earth - 14-Bike special settles it.

Etta är gixxer 1000 k5. Tvåa på deras lista är Kawa ZX 12-r. På niondeplats en gixxer 1000 Turbo.

Ska läsa nu hur de har kunnat komma fram till detta..

Se, vad var det jag sa??:)

Chris Ash skrev:
Vilka här tror att Corser och grabbarna kör omkring på likadana hojar som de som säljs i butikerna? Om ni inte tror det, varför blandar ni då in det i en diskussion om de hojarna som säljs i butik?
Alla är nog medvetna om att det inte är standardhojar men de är å andra sidan inga prototyper heller. Det mest i motorn är original om jag förstått det hela rätt (man får tex inte byta vevaxel, kolvar etc).

Att Suzuki har lyckats bra hittills i år i WSBK tror jag beror delvis på att hojen i grunden är mycket bättre än K4:an och sen ger resten sig självt.

Men visst, att jämföra WSBK-hojarna med de vi köper är inte så rättvist :tummenupp

sandstream skrev:
Den här tråden bevisar om inte annat att det är lite prestige i att äga en MasterBike-vinnare.
Vi människor har ett starkt behov av att få bekräftat från andra att vi gjort rätt val, det känns lite bättre då :)
Du behöver ju också bekräftelse verkar det som, bara att du väljer något som är helt irrelevant. För några år sedan var det tal om att Volvo skulle in i F1. Naturligtvis i form av ett klistermärke på en ventilkåpa, ungefär som Mercedes. Hade det fått dig att känna dig som i en F1-bil då när du susar fram i Volvon?

sandstream skrev:
Den här tråden bevisar om inte annat att det är lite prestige i att äga en MasterBike-vinnare.
Vi människor har ett starkt behov av att få bekräftat från andra att vi gjort rätt val, det känns lite bättre då :)
Jo jag såg det förra året med när samma hoj vann, det är ingen ände på de stora orden som om det var ljusår i skilnad.
Gillar den testen jag läste i en engelsk hojtidning då, de körde en R1 04 mot zx10r 0-270 knyck, då var zx10r EN(1)meter före r1an :lol
Nä det är små marginaler.

2ono skrev:
Det var en överraskning eftersom K5 dominerat totalt i år men nu toseland 3;a
och Laconi 2:a eftersom duccarna har varit uträknade men nu kommit ikapp.
Att Kaworna inte hängde med beror snarare på förarna än hojarna :rolleyes: corser var grym heat1 men vermulen och laconi körde ju faktiskt ifrån corser i heat 2 vilket imponerar ännu mer.
Vermulen går inte av för hackor, gillar honom skarpt.

Ska bli kul att se hur duccarna klarar sig på kommande, mer tekniska banor.
Visst är det kul att Corser vinner men det skadar ju inte om han får fajtas lite om segrarna :)

Ninjaboy skrev:
Du behöver ju också bekräftelse verkar det som, bara att du väljer något som är helt irrelevant. För några år sedan var det tal om att Volvo skulle in i F1. Naturligtvis i form av ett klistermärke på en ventilkåpa, ungefär som Mercedes. Hade det fått dig att känna dig som i en F1-bil då när du susar fram i Volvon?
Det är klart att jag också behöver bekräftelse, det var inte mening att framstå som annorlunda :)
Att STCC, WSBK osv är framgångsrika beror ju på att "vi" kan identifiera våra egna prylar med deras.

"Ungefär som Mercedes"? Kommer inte McLarens motorer från dem?

sandstream skrev:
"Ungefär som Mercedes"? Kommer inte McLarens motorer från dem?
Bara klistermärket, det är Brittiska Illmor som bygger dem. Merca kan bara göra diesel-taxis. :hihi BMW däremot bygger själva.

Undertail exhaust är ett måste! Blir såå mycke snyggare..en grej som gör att hojen ser mer "modern" ut. Upp med avgaset på ZX10:an till 06! så står det en sån på min gård.
Slappa skrev:
Hoppas jag verkligen inte, tyckte de förstörde nya 600:an :gnissla
Kommer det på -06:ans R6:a då ? hoppas inte :mad:

Erkännande!

Drog med min gamla mor till Bike idag för att visa hur den hojen ser ut som jag skall köpa en R1:a .. till min förvåning var ALLA slut :va :va NÄÄÄ... inga R6:or inga CBR inga GSZ-R..

Min mor råkade säga lite högt är det här de säljer Ducato :D... bikeförsäljaren utbrast.. SVÄR INTE HÄR INNE :D :D

Tänkte att när man ändå åkt 12 mil så kan man ju se vilka hojar som finns inne.... och morsan hittar den snyggaste en gul Ducati 900ss ... ?? jaja smaken är som baken :) .. Lite ironiskt att de säljer Ducati trots det är en svordom på Bike hmm FY SKÄMS :fatta!

Men sedan såg jag ZX10-R (svart) eftersom det inte fanns ngt annat att kolla på så ägnade jag mer än 1 sek att titta på den och nu är jag helt såld nästan :) Den är riktigt jävla snygg !!... Nu har jag ju bestämt mig och lagt undan en R1:a... men annars hade jag lätt kunnat köpa en ZX10:a

Last edited:
Eureka skrev:
Min mor råkade säga lite högt är det här de säljer Ducato :D... bikeförsäljaren utbrast.. SVÄR INTE HÄR INNE :D :D

Förra sommaren, nere vid parkeringen vid nordschleife gick en svensk tjej fram till ett svenskt ducce-gäng och frågade om alla körde Delicato-hojjar :-)

Bifogat

• delicato.jpg
    delicato.jpg
    31.7 KB · Visningar: 33
Chris Ash skrev:
Du ser trots allt att det har en enorm reklamkapacitet, folk tror att de har samma grejor som stjärnorna på tv, det är inte bortkastade pengar direkt.

Ninjaboy skrev:
Bara klistermärket, det är Brittiska Illmor som bygger dem. Merca kan bara göra diesel-taxis. :hihi BMW däremot bygger själva.
Å fan, då har det lyckats bra med sina klistermärken (de lurade mig!) :hihi

Poacher skrev:
Du ser trots allt att det har en enorm reklamkapacitet, folk tror att de har samma grejor som stjärnorna på tv, det är inte bortkastade pengar direkt.
Precis :tummenupp

Eureka skrev:
Erkännande!

Men sedan såg jag ZX10-R (svart) eftersom det inte fanns ngt annat att kolla på så ägnade jag mer än 1 sek att titta på den och nu är jag helt såld nästan :) Den är riktigt jävla snygg !!... Nu har jag ju bestämt mig och lagt undan en R1:a... men annars hade jag lätt kunnat köpa en ZX10:a

Och här har du sågat den för att den är så ful i flera inlägg :fattartil

:rofl :lol

Back