Masterbike 2005

Eureka skrev:
Seatpipes är ju klart det snyggaste som finns.. Vad vore Ducati utan det liksom. Sedan att det tog hundra år för vissa japps att förstå hur snyggt det var.. är ju en annan sak.
Kawa och Suzuki har dock inte fattat ännu :)

Smaken är ju som baken. Jag föredrar vanliga rör.

MVH Martin

glenoyne skrev:
Smaken är ju som baken. Jag föredrar vanliga rör.

MVH Martin

Ja, helt meningslöst att ha en diskussion om vad som är snyggast och lika meningslöst är det vilken hoj som var x tiondelar snabbare runt nån bana där så gott som ingen kommer köra på ändå.

Tycker att seatpipes kan vara både fult och snyggt. R1-04/05-systemet är t.ex riktigt stiligt liksom det på 916/996/998 medans det på CBR1000RR är sådär. ZX-10:an passar perfekt med "vanligt" draget avgas. Ducati 999 i en klass för sig, det är varken fult eller snyggt, bara konstigt.

Hunter skrev:
Var det någon som tvivlade på att tian inte skulle vinna i år igen? :va
Ja! :)

Är fortfarande övertygade om att det antingen är fel på resultatet det länkas till eller att Suzuki skickade en K4.
Svar som pekar åt något annat håll är isf bara en del av Kawasakis konspiration! :yoparty

sandstream skrev:
Ja! :)

Är fortfarande övertygade om att det antingen är fel på resultatet det länkas till eller att Suzuki skickade en K4.
Svar som pekar åt något annat håll är isf bara en del av Kawasakis konspiration! :yoparty
Om det blir något annat resultat i tryckt form senare så är det väl för att de är sura på att Kawa för andra året i rad läckt resultatet. I fjol stämde det ju bra också, till alla märkesfantasters förskräckelse. :D

Skall man köra en snygg hoj finns ju inte ens någon japan med på kartan. En japanhoj köper man för att den är snabb, billig och pålitlig. Iaf har jag resonerat så med mina.

/F

Eureka skrev:
BTW: Suzuki är nästan fulare än Kawa.. särskilt nya 05:an med 3 meter i diameter ljuddämpare.. ser jag en sådan när jag kör är risken att man kör av vägen för skratt :lol :lol

Jo, där håller jag med men du kan knappast köra i diket av skratt när du ser en sån här på istället :tungan

Bifogat

• Gixxer yoshimura.jpg
    Gixxer yoshimura.jpg
    93.6 KB · Visningar: 156
Eureka skrev:
Våran mc butik slutade med Kawa.. det säger tillräckligt för mig :tungan

De är ju riktigt fula !!

Ingen kan ju med handen på hjärtat säga att en Kawa är snyggare än Blade och R1 !!
Fast visst de finns ju de som tycker sopor luktar gott också :brinnerup

pöseråkare :fatta!

gixxer_chrille skrev:
Jo, där håller jag med men du kan knappast köra i diket av skratt när du ser en sån här på istället :tungan

Bättre men fult fortfarande!
Kan man inte ha ett vanligt rör på den som ser normalt ut måste den vara så grov ?

Eureka skrev:
Seatpipes är ju klart det snyggaste som finns.. Vad vore Ducati utan det liksom. Sedan att det tog hundra år för vissa japps att förstå hur snyggt det var.. är ju en annan sak.

Seatpipes på en radfyra? Bara en stylinggrej. En fördel är det dock vid omkullkörning. Ljuddämparen trycker inte på svingen.

Eureka skrev:
Ducati.....Nu var det ju så att Honda var före dom med det :)

Niklas M skrev:
Å en "gammal" oxo.... :va :hihi

Fy FAN vad jag ångrar att jag köpte en sån SKITCYKEL. Inte nog med att den är gammal och ful, den är TRÖTT också! :hoppskrat

R.Lehtipalo Har du slagit några varvrekord på Luleåring med din RajjsGixxer?? :lol

R.Lehtipalo skrev:
Fy FAN vad jag ångrar att jag köpte en sån SKITCYKEL. Inte nog med att den är gammal och ful, den är TRÖTT också! :hoppskrat
Glömde en sak.... Jag har ju oxo en gammal trött -04:a :brinnerup

Niklas M skrev:
R.Lehtipalo Har du slagit några varvrekord på Luleåring med din RajjsGixxer?? :lol

Tur du har styrdämpare på den där wobbelmoppan! Så vi får väl lov att kolla in tiderna när du dyker upp i trakterna! :squid

Niklas M skrev:
Glömde en sak.... Jag har ju oxo en gammal trött -04:a :brinnerup

Just det! Den är grön också! Miljöpartiet?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!