Markus och bonny pratar ut

Status
Ej öppen för fler svar.
Ok, eftersom folk tydligen vill veta så..
Fast jag kan ju inte ta ansvar för om Markus också vill göra det på detta viset.
För oinsatta så har jag undrat varför Markus kallat mig Sagofarbror vid ett flertal tillfällen, ofta i förbindelse med saker som har med mitt jobb att göra, tydligen misstror han dessutom vilket jobb jag har.
Han har också uppfattat att jag vid ett flertal tillfällen hånat honom för vilket jobb han nu än har. Jag har i ärlighetens namn ingen aning om vad han gör på dagarna, vilket jag erkänner utan att blinka.

Det finns fler personer på forumet som kan intyga vilket jobb jag har, jag har också svårt att förstå varför jag skulle ljuga om det men sanningen är att jag jobbar som psykolog vid rättspsykiatiska enheten i Helsingborg.
I egenskap av det anser jag mig ha rätten att ifrågasätta vissa felaktigheter som folk sprider i förhållande till psykiskt sjuka indivder, psykologi i allmänhet eller kriminologi. Jag är väl medveten om att detta inte betyder att jag alltid har rätt eller att min tolkning gäller för alla personer.
Jag anser också att om någon utger sig för att ha speciella kunskaper om ett ämne, vad det nu än må vara, att jag har rätten att be den andre förklara var eller hur han har fått dem, speciellt om de står kalrt i strid med det som jag tror mig veta. Av den anledningen har jag vid ett par tillfällen frågat Markus vad han har för utbildning eller vad han jobbar med. För mig har det inte varit att ifrågasätta hans titel, som jag alltså inte vet vad den är, men att undersöka vilken kompetens han har inom området och var den kommer ifrån. OM han upplever det som ett ifågasättande eller förlöjligande av honom som person så är det mer ett problem för honom än för mig.
Jag anser mig ha varit relativt försiktig med att kasta skit på Markus, om än jag inte är helt utan skuld, men det är lite tråkigt att efter mer eller mindre varje inlägg jag har gjort mötas av en hånfull oneliner från Markus eller benämnas Sagofarbror, kommunist, trädkramare eller liknanade.
Den som orkar kan säkert räkna antalet kommentarer han har givit mig och hur många gånger jag har kommenterat honom. Jag själv har dock inget intresse av att klippa och klistra här för att bevisa något.
Jag vill dock påpeka för alla att jag med tiden har börjat att gilla att debattera med Markus då han sätter lite färg på forumet! :pannkyss

bonny skrev:
...
Jag vill dock påpeka för alla att jag med tiden har börjat att gilla att debattera med Markus då han sätter lite färg på forumet! :pannkyss

Han är lite som oliver. Det tar tid, men det blir rätt kul. På nåt lite märkligt sätt.

Edit; Han har ju fortfarande fel i det mesta han säger, naturligtvis, men han är ju iaf konsekvent :tungan

jag är lite för ny på forumet för att hänga med i saken men det visar väl med tiden

Markus vs. Bonny, Markus + Bonny :va

Mickez77 skrev:
jag är lite för ny på forumet för att hänga med i saken men det visar väl med tiden

Markus vs. Bonny, Markus + Bonny :va

Slå upp ordet "antagonister" så har du svaret!

För att göra en lång historia kort, det här PM:et fick bonny som svar på sina frågor:

Markus skrev:
bonny skrev:
1. Jag undrar mest varför du envisas med att referera till mig som sagofarbror?
2. Att jag har en annan åsikt än dig tycker jag dock inte ger dig rätten att förlöjliga mig

1. Därför att jag upplever det som att du inte är ärlig vad beträffar din proffession, och i kombination med det så sprider du sådant som jag anser vara felaktigheter.

2. Nej, det kan du tycka. Men du kör med samma stil själv - rakt igenom dessutom. Hur många gånger har du nu kommenterat att jag inte har lika fin titel som dig?

Helt rätt, jag bjöd inte ens på ett "Mvh" - så badass är jag. :yoparty

Markus skrev:
För att göra en lång historia kort, det här PM:et fick bonny som svar på sina frågor:

tja.. du brukar ju för all del förlöjliga folk i diverse trådar som inte har samma åsikt som dej. Så varför skulle bonny vara undantagen :rolleyes:

Kul med lite tjafs tycker jag, med folk som är lite vassa och törs kommentera lite på ett vettigt sätt.
Vad vore den här forumdelen utan er egentligen, inte skulle då jag läsa den iaf.
Folk som får egna trådar tillägnade sig är kungar!

UT, jag tycker du är en dryg jävel. Sluta håna mig med dina taffliga kommentarer. Ska vi öppna en egen tråd och älta våra förehavanden?

Markus skrev:

Hej hopp pille snopp.

Jag har totalmissat fighten mellan Markus och Bonny. How som helst, som jag ser det ska man inte ta allt på blodigt allvar. Jag o Mackan kan mä tjafsa lite i ngn tråd men det är iaf inget jag hänger upp mig på. I nästa tråd är det glömt. Jag hoppas du också känner så, Markus? Fan, det är ju bara sköj o va lite ärkefiende, så länge man gör det med glimten i ögat. Och så länge man inte slår under bältet. Med sunt förnuft kommer man långt om vad som är ok och vad som inte är ok.

Iaf tycker jag det kan va kul o va lite smådryg ibland, precis som man ibland får bjuda på sig själv ibland. I grund o botten är ju Swedie chefen här så man kan ju alltid PM:a o tipsa så får han ta beslut om det ska göras ngt eller inte..

Mina 5 cent.

t-rex skrev:
Han är lite som oliver. Det tar tid, men det blir rätt kul. På nåt lite märkligt sätt.

Edit; Han har ju fortfarande fel i det mesta han säger, naturligtvis, men han är ju iaf konsekvent :tungan
Faktiskt en ganska bra beskrivning!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...