Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om det nu bara är så enkelt att vissa Lappar, Eskimåer och Indianer inte tycker att det är så ball att kallas just det, i synnerhet inte av folk som inte är från den egna folkgruppen - vad är egentligen problemet?
Du är tydligen själv redan inne på att inte kalla folk för negrer hipp som happ.
Väldigt grovhugget, och det är inte heller särskilt svart/vitt, (det finns t.ex. dom som gladeligen kallar sig Lappar) men vill man fördjupa sig i det här är det bara att googla, eller ringa upp någon professor på naturfolk och få en litteraturförteckning.
Precis. OM det nu är så enkelt. Men är det verkligen de som uttryckligen har vädjat om att vi helt plötsligt ska ändra några ord i vårt språk? Några byäldsten på Grönland som suttit i en igloo och ringt Svenska Akademien. Eller är det kanske PK-eliten som har slagit till igen? Att svarta inte vill bli kallade negrer ser jag som helt klarlagt. Inga problem, jag förstår det.
Jag vet då iaf zigenare som kallar sig själva för zigenare, förresten.
edit. Får man säga igloo, eller heter det typ ishus numera?
Trodde det bara hette gloo. Det var ju när Steve Jobs med fruktföretaget köpte Nunawat som det började heta iGloo.
(var det Arne Hegerfors-varning på den där?)![]()
varsågoda å provocera mackan när han kommer tebax, ska bli ett sant nöje å pina honom![]()

Kul! första tråden jag sett som blir låst & upplåst.
När den tunga elefanten är borta dansar öket...
Om det är ett sånt nöje att gå på honom, varför har du inte gjort det oftare under förfluten tid?? Tillfällen har ju inte direkt saknats. Nejvisstnej, ök blir ju nedtrampade av elefanter. Tänkte inte på det.![]()
din närvaro är mer sporadisk nuförtiden har jag märkt![]()

Jag förstår att du saknar mig.![]()

nej tack, håller mig till fruntimmer![]()
Och den är? För liten ersättning för vargätna renar? Egentligen är det nog bara återigen folket från Kungsladugård och Söder som har varit kreativa skulle jag tro. Eller lapparna som gillar att gnälla över skitsaker.
Det är 1/78samerna i de norrländska städerna som har något antikt renmärke med någon utmärglad krake som är petnoga med såntdär.
De flesta andra skiter i vilket.
Jaså, så när du uttalat dig om andras sexuella preferenser här så var det alltså ett uttryck för förakt mot homosexuella???
Jaså, så när du uttalat dig om andras sexuella preferenser här så var det alltså ett uttryck för förakt mot homosexuella???
Tagga ner nu Ankan!![]()
Jag är kolugn juh.blir du alltid lika förbannad när du blir nobbad![]()

|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |