Marknadsundersökning - Ducati

Mattiaz skrev:
Han kanske menar att det statistiskt sett stuntas mer med japsare :)
Har du beställt en 05a förresten Sandstream ?
Jo, så kanske det är men sen har vi ju det talanglösa gänget som jag är ordförande för.
Vi vill men kan inte stunta :D
Är det inte en liten myt att alla som kör tex R1, R1000 etc flyger fram på bakhjulet och börnar upp ett bakdäck i veckan?

Japp, beställde en i måndags som ska komma i slutet av mars :hoppa

sandstream skrev:
Men tanke på vilket språk du använder i dina inlägg så är det lite komiskt att du försöker få mina att verka omogna :hihi
Om du läser mitt första inlägg och tänker till lite så kanske du förstår det :rolleyes:
(Fråga någon vuxen annars ;) )

Språk ? Vuxen ? Ok nu förstår jag du gillar inte Ducati var de det tråden handlade om eller :D jag gillar leka i sandstreamlådan :D :D

Last edited:
sandstream skrev:
Jo, så kanske det är men sen har vi ju det talanglösa gänget som jag är ordförande för.
Vi vill men kan inte stunta :D
Är det inte en liten myt att alla som kör tex R1, R1000 etc flyger fram på bakhjulet och börnar upp ett bakdäck i veckan?

Japp, beställde en i måndags som ska komma i slutet av mars :hoppa

Gött! Alltid en speciell känsla med en ny hoj :) Har du gjort dig av med 750n då eller ska den gå som banhoj?
Jo det är väl en myt.... jag körde inte så... endel tränar för att kunna köra på bakhjulet, visst det vore skoj men varenda gång jag ska träna så tröttnar jag efter 10 minuter o kör kurvig väg istället. Tycker det finns alltförmånga som köper hoj bara för att köra på bakhjulet verkar det som. :hihi

Burna ska jag nog göra mer iår, men jag kör ju fan upp mina däck, e de fel ? :3freak :rofl Det som sitter på bak håller inte jättelänge till, men har ett nytt bakdäck ståendes i garaget.... så de blir att elda upp det gamla vid något tillfälle :tomten

2ono skrev:
Språk ? Vuxen ? Ok nu förstår jag du gillar inte Ducati var de det tråden handlade om eller :D jag gillar leka i sandstreamlådan :D :D
Jag förstår inte vad du skriver men det gör inte så mycket :hihi

@Mattiaz: :tummenupp

Kan vi inte lägga ner pajkastningen för en gångs skull o reda ut Ducce-frågorna en gång för alla?

Mera sandlåda!

F ö så köpte jag Jucati bara för känslan.

/Ssss

Orsaken till att jag valde en 748 är enkel. När jag köpte den var den marknadens snyggaste hoj som uppfyllde mina krav på prestanda och egenskaper, och som rymdes inom mina ekonomiska ramar. Simple as that. Ljudet fick jag på köpet.
Jag kunde förstås ha valt en fulare hoj med ännu fler hästar som jag inte kan utnyttja (när det svänger), men vad är poängen med det?

Jag trivs bra med motorkaraktären och ergonomin (ja, faktiskt), men det var inte avgörande faktorer. Jag hade säkert kunnat leva med en rad4 också.

Jag valde inte Ducati, jag valde Tamburini.

De jag har kört
900ss
Monster 1000, 620
Multistrada
999

+
Körkänslan, ljudet!!
Speciella designen, antingen så gillar man eller så hatar man
Försäkringspriser

-
Jobbigt för armarna om man kör lugnt (inte mulistradan då! :D)
Servicekostnader
Kamrem

PS Ducati anger inte bakhjulshästar, har frågat Generalagenten i Sverige DS :

cloud79 skrev:
PS Ducati anger inte bakhjulshästar, har frågat Generalagenten i Sverige DS :

Precis.

Här är en graf på BAKHJULShästar på 1000DS motorn i en Multistrada.
Då stog det 84 Hästar i pappret från Ducati...
Gröna linjen är orginal = 85.3 Hästar på bakhjulet..
1000g1.gif

Denna graf är från årets model som har 94 hästar angivet från Ducati.
Röd är orginal.. 92 hästar på bakhjulet..
1000ssg7.gif

Källa

Last edited:
Anledningen till att jag köpte min ducati 750 ss, var att jag blev förälskad direkt när jag såg den och provkörde den allra första gången...waow.. :drool

Så för mig va det helt enkelt "Kärlek vid första mötet" och nu är jag "fast"... :rock

amullo skrev:
Precis.

Här är en graf på BAKHJULShästar på 1000DS motorn i en Multistrada.
Då stog det 84 Hästar i pappret från Ducati...
Gröna linjen är orginal = 85.3 Hästar på bakhjulet..

Denna graf är från årets model som har 94 hästar angivet från Ducati.
Röd är orginal.. 92 hästar på bakhjulet..

Jag säger bara vad killen på Ducatis högkvarter i Märsta sa till mig när jag frågade, han sa att det inte var bhk som de mätte men det var det som alla trodde

Hejsan!

Jag är så tacksam för allas svar! Många fler än vad jag förväntade mig :) Jag skriver alltså ett arbete om ducati, mest om ducati stockholm faktiskt. Men det är så att jag ville ha lite information om produkten: alltså motorcyklarna. Och då har jag ju velat ha lite (självklart positiva främst) om varför man ska välja deras produkt. jag vet också att Ducati inte är den mest perfekta motorcykeln på alla sätt, men det är era åsikter jag bett om!
De svaga sidorna tas självklart upp för att inte förgylla märket helt, utan ha en rättvis bild av det hela.

Tack!
/Malin

Fick chans att köpa en 998S bostrom!
Årsmodell 2002 han skall ha 225.000 Kr med helsystem i titan och p.comand.
134.7 hk på bakhjulet !

Snygg design men är inte denna svårsåld i min tur ???

Eureka skrev:
134.7 hk på bakhjulet !

Njae.. Eller jo! Det beror på hur man ser det. Den är inte lättsåld från början med tanke på prisklassen men den blir nog inte svårsåld för dig jämfört med han som äger den nu. Det blir ju lite samlarvärde om vi kan kalla det för det.

996R, 998R och 999R är inte heller lättsålda, tills rätt köpare kommer. Då går dom. Men, jag tror inte att du ska köpa den för att sälja den, det är svårt.

edit; Jag tycker priset på 225 är lite väl högt :va Inte ens R-chassie på den

Som sagt helsystem i Titan och comander värde 27.000 kr..
Den har gått 300 mil knappt. men jag håller med om att den är lite över dyr.

Eureka skrev:
Som sagt helsystem i Titan och comander värde 27.000 kr..
Den har gått 300 mil knappt. men jag håller med om att den är lite över dyr.

Dagens prut-tips:
Be honom plocka av helsystemet & commander'n och spara 27 lopper!

Last edited:
Pejo skrev:
Dagens prut-tips:
Be honom plocka av helsystemet & commander'n och spara 27 lopper!

Det ville han inte :kocko

Men jag hoppar den affären och köper en killes 04:a R1 på detta forum istället nästa säsong.
Med Akrapovic dämpare :tomten

Eureka skrev:
134.7 hk på bakhjulet !

Även om den är "exklusiv" eller hur man nu ska säga det så är det ju dock 225000:- det handlar om .... Bättre att lägga de pengarna (eller mindre) på en nyare mer "standard" ducce, som kanske en 996R eller en 998, alternativt en ny 999 eller 999S

Skulle du inte vänta på R1-06 förresten ? :tungan
Så kanske du får en hoj utan ljuddämparna under sadeln :gnissla

Back